Smerter..

lene89

Glad i forumet
Har sånn smerter opp under ribbena på høyre side,må passe på å ikke sitte for lenge for da kommer det ganske fort.eneste som hjelper er å legge meg ned.kjenner det begynner å bli litt mye med full jobb nå siden jeg har ei lita hjemme fra før å med både vond rygg og ribben blir det som regel rett ut på sofaen etter jobb:(

Ikke godt. :( Har vært utslitt etter jobb selv en stund nå også. Legen kasta nesten inn håndkle for meg, og jeg er 100% sykemeldt fra og med tirsdag. Kjenner at jeg egentlig er letta nå, og gleder meg til å kunne prioritere mann og barn igjen.
Ta en prat med legen din, og finn en løsning som kan gjøre hverdagen bedre for deg. klem

Jeg har også det. Fikk det på slutten av sist svangerskap og har det denne gang også. I mitt tilfelle skyldes det en låsning i ryggen som gjør at smerter stråler frem i ribbina.. Verdt å sjekke ut hos fysio eller kiropraktor.. De kan kanskje gjøre noe med det :)

Eg hadde det med storebror.. fryktelig vondt.. er fordi han lå å presset og sparket.. håper du får bedre rygg og at mini ligger seg anderledes så du ikkje har så vondt:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Jeg har også hatt slike smerter i 6 uker og har det fortsatt. Jeg har blitt undersøkt 3 ganger på sykehuset bl.a. for svangerskapsforgiftning og gallestein siden de symptomene oppstår på høyre side i området rundt ribbens buen. Med meg viste det seg å være avrevne muskelfiber i magemuskelen...(?) Om det ikke gir seg, eller du skulle få feber, svimelhet osv. ta kontakt med føden så får du komme inn for kontroll rimelig kjapt :)
Men et tips kan jeg komme med som døyver smertene litt, strekk ut overkroppen eller ligg på sofan.. det funker :)
God beding :)

Takk for svar. Føler det kommer til å bli hvertfall delvis sykemld snart hvis det ikke blir bedre snart..vil ha mulighet til å gjøre ting og være med familien å ikke bare ligge strekk ut på sofaen..

Takk for svar. Føler det kommer til å bli hvertfall delvis sykemld snart hvis det ikke blir bedre snart..vil ha mulighet til å gjøre ting og være med familien å ikke bare ligge strekk ut på sofaen..

Skjønner eg godt! Ikkje gøy å ikkje være det for famillien så mykje man ønsker:/

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Huff ja.. Er 100% sykemeldt, nen må likevel ligge en del på sofaen.. Ikke så gøy når storesøster sier " mamma siite sofan, amma vondt i ryggen... " mye dårlig samvittighet for tiden, både overfor familie, jobb og aktivitetsnivå..

Huff ja.. Er 100% sykemeldt, nen må likevel ligge en del på sofaen.. Ikke så gøy når storesøster sier " mamma siite sofan, amma vondt i ryggen... " mye dårlig samvittighet for tiden, både overfor familie, jobb og aktivitetsnivå..
Slik her og.... sliter konstant med dårlig samvittighet:-(

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp