Smerter ved gu...

Det handler nok mye om at du ikke slapper av og muligens er nervøs. da anspenner du automatisk musklene der nede og det blir vanskeligere å komme inn:p dermed blir det også mer ubehagelig

Det finnes spekulum av plast som er mindre.. Det brukte legen på meg de første årene.. Det er ikke like ubehagelig. Kanskje du kan spørre gyn om det?

Snakk med legen om det på forhånd! Send melding til legekontoret når du bestiller time.
Jeg føler veldig med deg og får angstanfall ved GU og har ikke sjans til å slappe av.. Tror det kommer av tidligere voldtekter.
Om du har mannlig lege kan du be om kvinne på samme legesenter

Får komme med en liten oppdatering: Fikk time idag da det var en avbestilling!

Når jeg kom inn til gyn skalv jeg så fælt at han så det, men han var veldig rolig og vi snakket en del om hvorfor jeg var så redd. Jeg forklarte at jeg hadde hatt en veldig vond episode tidligere. Vi snakket litt om hva som skulle skje nå og hvorfor det er så vondt.

Fikk lagt ned ryggen lavere enn bekkenet, pustet med magen og masse, masse gelé, så gikk det så fint atte! Så lenge jeg får forsikringen om at han stopper hvis jeg sier stopp hjelper veldig (det gjorde ikke hu andre...) :) Ikke vondt i det hele tatt, så fikk gjort alt vi skulle :)

Tusen, tusen takk for alle gode råd, jenter! :D Hjalp til og med litt at dere lo av vitsen min :p

Får komme med en liten oppdatering: Fikk time idag da det var en avbestilling!

Når jeg kom inn til gyn skalv jeg så fælt at han så det, men han var veldig rolig og vi snakket en del om hvorfor jeg var så redd. Jeg forklarte at jeg hadde hatt en veldig vond episode tidligere. Vi snakket litt om hva som skulle skje nå og hvorfor det er så vondt.

Fikk lagt ned ryggen lavere enn bekkenet, pustet med magen og masse, masse gelé, så gikk det så fint atte! Så lenge jeg får forsikringen om at han stopper hvis jeg sier stopp hjelper veldig (det gjorde ikke hu andre...) :) Ikke vondt i det hele tatt, så fikk gjort alt vi skulle :)

Tusen, tusen takk for alle gode råd, jenter! :D Hjalp til og med litt at dere lo av vitsen min :p

Så bra du hadde en god opplevelse denne gangen! :) jeg svimte av på grunn av smertene når jeg satt inn spiral. Skjønner godt du syns det var vondt :p nå hadde riktignok ikke jeg født noen barn, derfor det gjorde så vondt...

I mitt forrige sv.skap var jeg hos ei som var sur og utrivelig og hele greia ble fælt..jeg sa ifra til en annen lege ved en senere anledning, og hun beklaget på d sterkeste,for slik skal d ikke være! Hun sure var med på fødselen og hun var en helt annen da:)

Så bra du hadde en god opplevelse denne gangen! :) jeg svimte av på grunn av smertene når jeg satt inn spiral. Skjønner godt du syns det var vondt :p nå hadde riktignok ikke jeg født noen barn, derfor det gjorde så vondt...

Såpass?? Hjelper nok litt å ihvertfall ha hatt noe åpning der :p

Såpass?? Hjelper nok litt å ihvertfall ha hatt noe åpning der :p

Ja, søsteren min satt sin inn 2 mnd etter fødselen. Hun kjente det ikke en gang :P jeg derimot måtte hentes på legekontoret fordi jeg ikke var i stand til å kjøre hjem selv :P

Det er vel en grunn til at leger vegrer seg for å sette inn spiral på kvinner som ikke har født barn ;)

Ja, søsteren min satt sin inn 2 mnd etter fødselen. Hun kjente det ikke en gang :P jeg derimot måtte hentes på legekontoret fordi jeg ikke var i stand til å kjøre hjem selv :P

Det er vel en grunn til at leger vegrer seg for å sette inn spiral på kvinner som ikke har født barn ;)

Har det sammenheng? Jeg satte inn spiral etter første fødselen og var helt ødelagt... Måtte sitte på legekontoret lenge fordi jeg var redd for å besvime

Har det sammenheng? Jeg satte inn spiral etter første fødselen og var helt ødelagt... Måtte sitte på legekontoret lenge fordi jeg var redd for å besvime

Ja med mindre du har født med keisersnitt. Dersom livmorhalsen har vært åpnet før går det stort sett mye lettere :) men det finnes selvfølgelig unntak. Noen vil gjerne syns det er vondt uansett hvor mage barn de har født... men som hovedregel er det lettere å sette inn spiral på en kvinne som har født barn naturlig enn på en barnløs :)

Back
Topp