Smerter under eggløsning

saltåpepper

Flørter med forumet
Jeg pleier å kjenne veldig godt når jeg har eggløsning. Det er som om hele magen hovner opp og det er ganske smertefullt i ene siden. Men nå lurer jeg på: er det noen som vet når tid eggløsningen finner sted, midt i alle disse smertene? Jeg har ofte vondt i to dager. Er det etter at egget er "løsnet" eller akkurat mens det står på at jeg kjenner disse smertene?

(Jeg lurer nemlig veldig på om jeg kan ha hatt eggløsningen allerede dagen før jeg kjente smertene. I så fall hadde vi ikke sex i en "sikker" periode... [&:] )

Jeg får også veldig magesmerter rundt el, og har lurt på det samme. Siden jeg i dag så at egget ikke har sluppet enda [8D], så kan det for meg virke som jeg får litt vondt før det skjer. Jeg har som regel vondt i 2 dager, så tipper det skjer på dag 2 eller 3 [:)]

Takk for svar. Da er jeg nok ikke gravid. Jeg hadde tidenes korteste mens, sluttet å blø dag 4 i syklus. Sex dag 4, og EL-smerter på dag 12. Altså må sædcellene ha overlevd 8 dager og det tror jeg ikke de kan.

Hadde vært veldig hyggelig om jeg er gravid altså, men jeg liker best å planlegge sånt! [;)]

ORIGINAL: Kakken

Jeg får også veldig magesmerter rundt el, og har lurt på det samme. Siden jeg i dag så at egget ikke har sluppet enda [8D], så kan det for meg virke som jeg får litt vondt før det skjer. Jeg har som regel vondt i 2 dager, så tipper det skjer på dag 2 eller 3 [:)]

Forresten, hvordan i alle dager kunne du se at egget ikke har sluppet enda?!

Det ser du ved en el- test[;)] Det kan du også gjøre for å finne ut om el kommer samtidig som smertene eller om de kommer før/etter. Vil selv si at mine smerter kommer ca noen få dager før:)

eg har og mye smerter onna eggløsning... har tatt eggløsning å fått bekrefta at det e det eg har når eg har så vondt...men når den e positive, vise ikkje den for dei neste 48 timane då?

ORIGINAL: saltåpepper

ORIGINAL: Kakken

Forresten, hvordan i alle dager kunne du se at egget ikke har sluppet enda?!

Tok innvendig ul hos gynekolog i dag

Det sies at det er veldig individuelt når i eggløsningsprosessen man har vondt, alt er like normalt :)

ORIGINAL: Speedsjarken

Det sies at det er veldig individuelt når i eggløsningsprosessen man har vondt, alt er like normalt :)

Ja, det er det [:)]

Hmmmm....

Så det at jeg er veldig tørst, har stikkninger, vondt i lysken, går ofte på do, osv., betyr kanskje noe likevel da?

Back
Topp