Smerter rygg/rompe ?!

GinaAnnette

Andre møte med forumet
Har de siste dagene fått vondt midten på rompa og utover i låret og ryggen .. Kommer mer og mer i løpet av dagen :/ Noen som vet hva det eller har samme problem ? Er 6+2 idag ..

Fikk bekkenløsning i forrige svangerskap i ca uke 20 .. Er det ikke litt tidlig med bekkenløsning i uke 6 ? Uansett hva det er så er det hvertfall utrolig vondt og kjedelig da det går utover at jeg ikke orker stell av vesla og sove ordentlig om natta osv .. :/

Uff da, høres som tidlig bekjenløsning :( hormonene osv som slakker muskulaturen?

Kjenner det selv hvis eg bærer tungt og har ikke bikket 6 uker... Må bli flinkere til å trene her.. Gjøre litt øvelser :)

Trener du?

Uff da .. Da går nok tiden sakte ..
Nei, trener ikke .. Forslag til øvelser / trening som hjelper ? :)

Uff da .. Da går nok tiden sakte ..
Nei, trener ikke .. Forslag til øvelser / trening som hjelper ? :)
Tøye ut bekkenet og sitte på stor ball og lage sirkler på en måte:). Det går å då bekkenløsning så tidlig dessverre. God bedring❤️

Ja, har akkurat det samme og hatt det i ca 2 veker(er 8+3 idag). Det starta egentlig forsiktig, men har blitt verre og verre. Spesielt utover dagen på jobb der eg går mykje og en del tunge løft. Kjenner det mest på venstre side, nedover rumpa og låret. Syns det var litt tidlig med bekkenplager?? Har heller ikkje vert gravid før.
:confused:

Jeg sliter med det samme. Har jo ofte vondt i ryggen fra før, så jeg har liksom ikke tenkt så mye på det, men nå har jeg smerter i den ene skinka og nedover på baksiden av låret. Noen ganger kan jeg kjenne det helt ned til knehasene. Hjælp! Litt tidlig synes jeg. Jeg er bare 5+5 idag. Kan jo ikke stemme??

Takk ❤️
Jeg trodde også det var ganske tidlig .. Men er vel veldig individuelt som alt annet .
God bedring til alle som har det sånn ..

Jeg sliter med det samme. Har jo ofte vondt i ryggen fra før, så jeg har liksom ikke tenkt så mye på det, men nå har jeg smerter i den ene skinka og nedover på baksiden av låret. Noen ganger kan jeg kjenne det helt ned til knehasene. Hjælp! Litt tidlig synes jeg. Jeg er bare 5+5 idag. Kan jo ikke stemme??
Høres ut som isjas

Jeg var gravid i februar i år, da fikk jeg vondt i ryggen osv, alle sa det var bekkenløsning, men da skatten vår ble alvorlig syk og vi måtte avbryte svangerskapet fortsatte ryggsmerten, i juni fikk jeg MR og det viste seg være en stor prolaps i L4 og L5 på venstre side. Slitt med mye smerte og sykehus i sommer, etter mange runder med heftig medisinering er jeg blitt bedre. Igår kjente jeg ryggen begynte og bli vond igjen (derfor jeg testet idag faktisk). Så kjenner jeg er litt redd nå.. men skal til lege og håper jeg får tips og råd der. Er livredd for prolaps igjen.

Har også mye vondt. Er 7+5. Fikk henvisning til fysio. Håper det hjelper denne gangen. Sist fikk jeg beskjed om at det ikke er noe å gjøre med.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er 7+4,og har fått ilninger i ryggen,spesielt når jeg løfter noe eller snur meg til siden...noen som vet noe om dette?

Jeg har fått vondt når jeg går (senere på dagen/kvelden) i høyt på venstre side av rumpa. Ikke hylvondt, men ikke spesielt behagelig. Og i går merket jeg det for første gang litt på andre siden også. Er 8+6.

For øvrig ingen smerter når jeg sitter.

Jeg sliter også med dette. Stiv og vondt i korsryggen. Håper det ikker bekkenløsning! Kan ikke bekkenløsning reverseres hvis du først har fått det?
Jeg trener vanligvis, men de siste ukene har jeg vært veldig dårlig på det. Men fikk et kraftig spark i motivasjonen nå:eek:

Last edited:
Man kan gå til fysioterapi om man får bekkenløsningssmerter. Jeg fikk det tidlig med nr 2, fra start med nr 3, og har det nå. I dag da jeg skulle ut av bilen litt fort kjentes det ut som kniver inn ved hoftene. Dette har skjedd flere ganger nå at jeg har "startsperre" om jeg skal bevege meg fort opp av sofaen el.l. Veit ikke om det er bekkenet eller om det er ligamentene, men vondt er det uansett. Ikke hatt sånn tidligere.

Sniker fra april!:) jeg har hatt det sånn fra uke 7 til nå uke 14:) det har akkurat begynt å gi seg. Jordmor sier det mest sannsynlig er livmora som presser på isjias nerva, å at det ofte gir seg etter at livmora kommer godt over skambeinet:)

Back
Topp