Smerter på høyre side...

Augustmamma

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Våknet opp et par ganger i natt da det gjorde vondt/var ømt å snu seg fra den ene siden til den andre i sengen. Smertene satt på høyre side, nede i magen. Når jeg lå i ro merket jeg ingenting. Idag til morgenen sto jeg opp og merket ikke at det gjorde så veldig vondt, men at jeg var øm på stedet. Tok meg en dusj og smertene tok seg opp igjen. Det er akkurat som at de kommer kun ved bevegelse. For å være på den sikre siden tok jeg en telefon til legekontoret og ble bedt om å komme ned. Legen undersøkte meg. Han fant fosterlyden til babyen og klemte på magen. Det gjorde vondt; men han sa at slik han så det nå var det "voksesmerter" eller at bekkenet utvidet seg- og dermed ikke noe farlig... :) Ellers sa han at det var der blindtarmen lå, så om smertene tok seg opp utover dagen/kvelden så måtte jeg ta kontakt igjen. Dagen har gått opp og ned, men nå etter å sittet 1 time i sofaen å sett på tv gjør det fryktelig vondt. Jeg måtte ta sats for å klare å reise meg og da med tårer i øynene. Deretter kroka jeg ryggen bort til en stol og satt med, da gav smertene seg så lenge jeg satt helt i ro. Jeg er 21+1 idag. Tror nok trolig at det er ligamentsmerter, men disse er mye verre enn de jeg før har hatt. Så merker at jeg blir veldig bekymra. Har ringt ei jeg kjenner som er jordmor og hun ba meg ta kontakt med legevakta om smertene ikke gav seg.. Hva tenker dere? Er det noen som har opplevd lignende? På forhånd takk for alle svar :)

Jeg har mye smerter på høyre side og spesielt ved bevegelse, de mener det ikke er farlig og det vil jeg tru siden jeg har hatt det sånn i snart 3 mnd...

Men jeg har ikke hatt så enorme snerter som du har hatt i dag. Så trur nok jeg ville kontaktet legevakten om de ikke gir seg.

Har du andre symptomer da? Feber feks? Er du bekymret ville jeg tatt en tur på legevakten sjekke infeksjonsprøver og undersøke magen din.. Har du hatt smertevandring?
Altså at det starte midt i magen og flyttet seg med til høyre side?

har hatt veldig smerter selv på høyre side idag, veldig vondt når jeg går, reiser meg.. Tror det er ligamentsmerter..

Jeg hadde noen lignende smerter i høyre side der jeg måtte gå krokete for å røre på meg og hadde ekstremt vondt også når jeg lå ned. Først kom smertene en kveld og forsvant på natten og deretter kom de samme smertene bare mye hardere en kveld og ble ikke borte før på formiddagen dagen etter! Jeg ble sykemeldt 100% i to uker da det mest sannsynlig var stressrier som kom i sammenheng med ekstremt mye ekstra press på jobb! Men om det er blindtarmen skal det gjøre vondt når du presser ned i siden og deretter slipper presset bort. Når magen da "hopper" tilbake/opp igjen skal det visstnok gjøre vondt om det er blindtarmen :) blir du for bekymret hadde jeg ringt føden, bedre med en gang for mye!

Har du andre symptomer da? Feber feks? Er du bekymret ville jeg tatt en tur på legevakten sjekke infeksjonsprøver og undersøke magen din.. Har du hatt smertevandring?
Altså at det starte midt i magen og flyttet seg med til høyre side?

har hatt veldig smerter selv på høyre side idag, veldig vondt når jeg går, reiser meg.. Tror det er ligamentsmerter..
Jeg har ingen andre symptomer og har heller ikke opplevd smertevandring. Kan ikke helt lokalisere hvor smertene var i natt, men jeg husker at de satt i nedre del av magen. Lurer på om det "bare" er ligamentsmerter her også... :) I og med at det kun opptrer ved bevegelse. Får ta kontakt med legevakta om smertene tar seg opp, siden de nå har roet seg :)

Jeg har mye smerter på høyre side og spesielt ved bevegelse, de mener det ikke er farlig og det vil jeg tru siden jeg har hatt det sånn i snart 3 mnd...

Men jeg har ikke hatt så enorme snerter som du har hatt i dag. Så trur nok jeg ville kontaktet legevakten om de ikke gir seg.
Da håper jeg at mine heller ikke er farlige :) Får kontakte legevakta om smertene tar seg opp igjen, men tror nok det kan være ligamentsmerter i og med at det kun opptrer smerte ved bevegelse..

Jeg hadde noen lignende smerter i høyre side der jeg måtte gå krokete for å røre på meg og hadde ekstremt vondt også når jeg lå ned. Først kom smertene en kveld og forsvant på natten og deretter kom de samme smertene bare mye hardere en kveld og ble ikke borte før på formiddagen dagen etter! Jeg ble sykemeldt 100% i to uker da det mest sannsynlig var stressrier som kom i sammenheng med ekstremt mye ekstra press på jobb! Men om det er blindtarmen skal det gjøre vondt når du presser ned i siden og deretter slipper presset bort. Når magen da "hopper" tilbake/opp igjen skal det visstnok gjøre vondt om det er blindtarmen :) blir du for bekymret hadde jeg ringt føden, bedre med en gang for mye!
Huff. Det hørtes ikke bra ut! Hun jordmoren jeg var i kontakt med sa at en begynnende fødsel ville oppleves som om det tok seg opp i takt, og altså ikke være relatert til kun bevegelse. Men som du sier også kunne kjennes mens man lå nede..
Det gjør kun vondt når man trykker, og gjør ikke mer vondt når man slipper. Jeg får ta en telefon om smertene tar seg opp igjen- inntil da prøver jeg å legge meg og håpe på at jeg er bedre i morgen tidlig :)

Sniker fra Juni. Dette trenger ikke ha med graviditeten å gjøre. Hvis det ikke gir seg er det ikke ligamentsmerter. Jeg ville ringt føden/legevakt var jeg deg..

Sniker fra Juni. Dette trenger ikke ha med graviditeten å gjøre. Hvis det ikke gir seg er det ikke ligamentsmerter. Jeg ville ringt føden/legevakt var jeg deg..
Jeg har ringt, men så lenge det kun er ved bevegelse så ville de avvente meg å ta meg inn.. Eller jeg kunne selvfølgelig komme, men ho trodde det var muskulært og ba meg heller ringe om smertene tok seg opp når jeg lå i ro. Jeg har nettopp sovet et par timer, og var nettop oppe å gikk litt- det gjør fortsatt vondt i tillegg til en smerte på høyre siden av ryggen, men jeg tror det er litt høyere oppe. Kan ikke helt lokalisere hvor smertene sitter, men istedet for sterke stikkninger, minner det mer om murringer. Nå har jeg liggi stille i ca 10 min og smertene har så godt som gitt seg.. Veldig rart!

Back
Topp