Våknet opp et par ganger i natt da det gjorde vondt/var ømt å snu seg fra den ene siden til den andre i sengen. Smertene satt på høyre side, nede i magen. Når jeg lå i ro merket jeg ingenting. Idag til morgenen sto jeg opp og merket ikke at det gjorde så veldig vondt, men at jeg var øm på stedet. Tok meg en dusj og smertene tok seg opp igjen. Det er akkurat som at de kommer kun ved bevegelse. For å være på den sikre siden tok jeg en telefon til legekontoret og ble bedt om å komme ned. Legen undersøkte meg. Han fant fosterlyden til babyen og klemte på magen. Det gjorde vondt; men han sa at slik han så det nå var det "voksesmerter" eller at bekkenet utvidet seg- og dermed ikke noe farlig...
Ellers sa han at det var der blindtarmen lå, så om smertene tok seg opp utover dagen/kvelden så måtte jeg ta kontakt igjen. Dagen har gått opp og ned, men nå etter å sittet 1 time i sofaen å sett på tv gjør det fryktelig vondt. Jeg måtte ta sats for å klare å reise meg og da med tårer i øynene. Deretter kroka jeg ryggen bort til en stol og satt med, da gav smertene seg så lenge jeg satt helt i ro. Jeg er 21+1 idag. Tror nok trolig at det er ligamentsmerter, men disse er mye verre enn de jeg før har hatt. Så merker at jeg blir veldig bekymra. Har ringt ei jeg kjenner som er jordmor og hun ba meg ta kontakt med legevakta om smertene ikke gav seg.. Hva tenker dere? Er det noen som har opplevd lignende? På forhånd takk for alle svar