Smerter og en frustrert frue!

Mortilprins

Elsker forumet
Har plagdes med smerter på høyre side av magen helt siden jeg spiste litt sterk kyllingsuppe igår. Er fra ca. lysken (tror jeg?) og opp til navelhøyda. Kan beskrives som krampelignende eller vanlig ligamentsmerter og er konstant! Samtidig har jeg vanlig stikkinger/nedpress. Dette gjorde typen ganske bekymra ettersom han så at dette var tydelig vondt for meg. Han ble vekt i 4tiden av den tungpustinga mi og vi ringte føden. Her fikk vi beskjed at det ikke høres fødselsrelatert ut (tenkte meg det), men kunne godt være som jeg sa ligamentene. Kunne eventuelt være luftsmerter så hun anbefalte meg å ligge på magen for å få ut luft. Hvis det ikke ble bedre skulle vi ringe legevakta/fastlegen min.

Uaktuelt for meg å ligge på magen så sovna istedet. Våkna nå igjen med fortsatt de samme smertene, bare ikke så intense. Gikk på do og fikk riktignok tømt meg skikkelig, men det var da smertene ble sterkere igjen..denne gangen også i ryggen og samme stikkinger i underlivet. Kjenner godt med liv, men blir frustrert når smerten har vart så lenge og det beste svaret vi fikk var luftsmerter og råd om å evt. ringe legen. Nå har det gitt seg igjen, men ser for meg at det blir å komme tilbake...Er det flere som kjenner til disse smertene og vet hva det kan være? :/

Dette hørtes ikke godt ut! Ikke hatt det, men tenker at en tur på legevakta hvis det kommer igjen er på sin plass

Kan gjøre veldig vondt med magesmerter/luftsmertet også. Kan minne om svake rier og at de kommer og går :/

jeg hadde det samme og var rett og slett litt.magesyke på grunn av maten :p hadde også i rygg, mage, lysk osv

Uff, det hørtes ikke noe godt ut nei... men er sikkert bare luftsmerter på grunn av sterk mat. Bruker å reagere på det selv, og har lest at enn skal være ekstra forsiktig med sterk mat når enn er gravid, så prøver å holde meg unna så godt jeg kan! Håper det gir seg nå, god bredring!

Jeg fikk rimelig vondt(magesyke) her en dag fordi jeg spiste sterk mat. Samme fikk jeg de to dagene jeg spiste en type tyrkisk syltet chilli pepper. Så best å holde seg unna sterk mat ja. :) skjer det igjen får du jo bare ringe. Føler du deg oversett av føde stedet, kan du kreve at de tar deg inn for skjekk. Det fikk hvertfall jeg beskjed om på fødselskurset jeg var på. Men de fortalte også at de som svarer på telefonen hører på hele situasjonen å vurderer utfra det.

Lå selv natt til søndag og var ganske sikker på at "nå skjedde det!" Sykt vondt og smertene kom og gikk og i nattens halvsvime var jeg overbevist om at det var rier (og klarte selvsagt og irritere meg over at dette passet dårlig ;)).Men det gikk over og når jeg omsider tenkte klart igjen mistenker jeg sterkt at salt og surt smågodt (som jeg ikke har spist siden før jeg ble gravid) trolig var synderen.

Hadde luftsmerter en gang tidl i svangerskapet og navnet bagatelliserer helt klart hvor vondt det kan gjøre. Men kommer garantert til å tro at fødselen er igang om det skjer igjen ;)

Takk for svar folkens! Mistenkte den sterke maten jaa så var vel kanskje det ja:p smertene er jo ikke ukjent for meg. Bruker å få de nøyaktig samme smertene på samme plass når jeg går. Starta i uke 22 og var verst frem til uke 27-28. Går alltid over når jeg setter meg ned og tar det rolig/slapper av, men denne gangen varte det konstant.. Skjønte nok at ingenting var igang og kviet meg for å ringe føden, men for sambo sin skyld gjorde vi det :)

Back
Topp