Smerter og bekymring

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Jeg begynner å bli nervøs av smertene jeg kjenner i livmoren. Det er til tider så kraftig at jeg ikke klarer å trekke pusten. Jeg kjenner nedpress og kynnere og er bekymret for at det kan være svangerskap utenfor livmoren..

Er det noen som har erfaring med akkurat det?

Skal til tul neste uke, så finner vel ut da i alle fall

Du kan ringe de du skal på tul til da og forklare bekymringen din. Da kan det være at du får tul tidligere...

Hatt nedpress og mye kynnere i stressende perioder (og så vet jeg at det er vanlig ved uvi), men det går som oftest over etter at jeg har fått hvilt meg (stresset mindre) over et par dager.

Jeg begynner å bli nervøs av smertene jeg kjenner i livmoren. Det er til tider så kraftig at jeg ikke klarer å trekke pusten. Jeg kjenner nedpress og kynnere og er bekymret for at det kan være svangerskap utenfor livmoren..

Er det noen som har erfaring med akkurat det?

Skal til tul neste uke, så finner vel ut da i alle fall
Hvor langt er du på vei da?
Tror utenfor livmoren blir oppdaget relativt tidlig, da er det visst ekstreme smerter som gjerne stråler nedover lysken og låret.
Du er ikke forstoppet da? Jeg var det forrige uke og hadde dritvondt og nedpress som ble verre da jeg gikk.
Ellers er det jo mye som strekkes, dyttes på og tøyes nedi magen nå.

Håper du føler deg bedre snart!

Dersom det er svangerskap utenfor livmoren vil smerten være mest på ene siden. Det du beskriver høres for meg ut som at det kan være ligamentsmerter som rett og slett er livmoren som vokser. Jeg har vert veldig plaget med kynnere og tidvis synes jeg de var verre enn vanlige rier. Så kan og være det, men da skal smerten være lik over hele i tillegg til at magen blir hard. Er du bekymret for svangerskap utenfor livmoren ville jeg bestilt legetime og fått ul umiddelbart da det kan være livstruende...

Takk for svar, da slår jeg meg til ro med at det er ligamentsmerter og kynnere, for det er jevn smerte på begge sidene, og ingen stråling mot beina.

Vet ikke h ør langt jeger på vei fordi jeg mistet oversikten over syklusen og får ikke vite noe før ultralyden... alt annet blir bare gjetting

Takk for svar, da slår jeg meg til ro med at det er ligamentsmerter og kynnere, for det er jevn smerte på begge sidene, og ingen stråling mot beina.

Vet ikke h ør langt jeger på vei fordi jeg mistet oversikten over syklusen og får ikke vite noe før ultralyden... alt annet blir bare gjetting
Oi, blir spennende neste uke det da!:) Masse lykke til!

Vil også gjette på ligamentsmerter. Jeg har vært mye plaget med dette, og får plutselige stikkinger som gjør at jeg må bøye meg fremover noen sekunder til de går over. Som du sier er det også noen ganger vondt å trekke pusten. Får ofte kynnnere i sammenheng med dette. Var en del plaget sist også, men er verre denne gang...
Lykke til på tul <3

Back
Topp