Smerter og aktvitet

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Føler at jeg blir så utrolig mye stillesittende/liggende pga bekken/rygg smerter.
Kan jo ikke gjøre noenting uten at det gjør vondt og får kjempe konsekvenser senere.

Hva gjør dere som sliter med smerter?
Er dere aktive, eller bare hviler?
Evt. hvordan aktivitet klarer dere?

jeg har også ganske vondt nå. Har begynt med gravidyoga som jeg synes hjelper. ellers utfordrer jeg det bare så lite som mulig. har heldigvis kontorjobb.

Jeg hører på kroppen min. Avslutter aktivitet når det gjør vondt, men hjelper ikke alltid med hvile heller. Hater de dagene når det gjør like vondt å ligge som å gå :(

Føler at jeg blir så utrolig mye stillesittende/liggende pga bekken/rygg smerter.
Kan jo ikke gjøre noenting uten at det gjør vondt og får kjempe konsekvenser senere.

Hva gjør dere som sliter med smerter?
Er dere aktive, eller bare hviler?
Evt. hvordan aktivitet klarer dere?
Prøver å gå turer og trene styrke, men gjør veldig vondt i halebenet og rompa om kvelden. Er sånn: gjør vondt å gå og reise seg da.

Her blir et lite aktivitet.. prøver å gå en tur en gang i blandt når lysten er der og smertene ikke alt for ille.. men tar mest hensyn til kroppen..

Trener på fysikalsk institut 2 ganger i uka med en fysioterapaut - er dønn sliten etter det - men det er godt å bevege seg og kjenner at det hjelper i lengden - jeg er heller ikke blitt værre. Blit teipet på korsryggen hver uke. Det hjelper meg også. Lange gåturer unngår jeg - men kan godt styre litt i huset. Lytter på kroppen, hviler når jeg må :)

Den eneste formen for trening som ikke fremkaller smerter er svømming.

Ostopaten sa til meg at jeg måtte prøve meg fram for å se hvor mye jeg tålte. Begynne med 5min gange og øke. Er ikke farlig å gå på en "smell" så lenge det ikke er hver dag. Jeg er lat, men må vel komme meg ut.

Eller anbefalte hun å gå i basseng med vann til halsen.

Ostopaten sa til meg at jeg måtte prøve meg fram for å se hvor mye jeg tålte. Begynne med 5min gange og øke. Er ikke farlig å gå på en "smell" så lenge det ikke er hver dag. Jeg er lat, men må vel komme meg ut.

Eller anbefalte hun å gå i basseng med vann til halsen.
Jeg går på en smell med normal daglig aktivitet. Så vet ikke hva jeg skal forsøke. Basseng kan kanskje funke :)
Jordmor sier at "det er bare vondt, ikke skadelig/farlig" Men det begynner virkelig og gå utover gangen min, så må nok velge mine kamper :P Føler at det er en meters mellomrom mellom bena når jeg går!

Jeg går på en smell med normal daglig aktivitet. Så vet ikke hva jeg skal forsøke. Basseng kan kanskje funke :)
Jordmor sier at "det er bare vondt, ikke skadelig/farlig" Men det begynner virkelig og gå utover gangen min, så må nok velge mine kamper :P Føler at det er en meters mellomrom mellom bena når jeg går!

Det hørtes ikke bra ut.
Har du vondt foran eller bak?

Jeg ville ha i ditt tilfelle prøvd å kontakte kiropraktor som kunne sett på om det er løsning eller ikke. Uansett så vil behandling hjelpe (gjør det på meg hos ostopat).

Ostopaten min sa at jeg ikke burde overbelaste slik at jeg har vondt hver dag hvor jeg blir liggende på sofaen på kvelden. Er ikke "farlig", men det kunne ta lengre tid etter fødselen før man ble bra. Fordi man blir "betent".

Det hørtes ikke bra ut.
Har du vondt foran eller bak?

Jeg ville ha i ditt tilfelle prøvd å kontakte kiropraktor som kunne sett på om det er løsning eller ikke. Uansett så vil behandling hjelpe (gjør det på meg hos ostopat).

Ostopaten min sa at jeg ikke burde overbelaste slik at jeg har vondt hver dag hvor jeg blir liggende på sofaen på kvelden. Er ikke "farlig", men det kunne ta lengre tid etter fødselen før man ble bra. Fordi man blir "betent".
Har vondt rundt hele, som og ha på et bånd med vondt. Hoftene, korsryggen, lyskene, symfysen, setet og lårene. Det knekker og knirker når jeg beveger meg.
Jeg er ikke så flink til og ta hensyn, gjør mye "galt". Så før jeg oppsøker hjelp så må jeg heller prøve og følge rådene som jeg får tenker jeg :) Er generelt litt for dårlig til og sette mine behov foran andre sine.
Men føler at jeg gjerne skulle trent litt, føles så stiv på en måte. Sånn sett så kan det jo være godt med basseng! :)

Har vondt rundt hele, som og ha på et bånd med vondt. Hoftene, korsryggen, lyskene, symfysen, setet og lårene. Det knekker og knirker når jeg beveger meg.
Jeg er ikke så flink til og ta hensyn, gjør mye "galt". Så før jeg oppsøker hjelp så må jeg heller prøve og følge rådene som jeg får tenker jeg :) Er generelt litt for dårlig til og sette mine behov foran andre sine.
Men føler at jeg gjerne skulle trent litt, føles så stiv på en måte. Sånn sett så kan det jo være godt med basseng! :)

prøvd sånn belte for å støtte? husker ikke hva det heter men håper du skjønner hva jeg mener

Back
Topp