Smerter nederst i venstre side av magen

lille_my

Blir kjent med forumet
Det siste døgnet har jeg hatt smerter nederst i venstre side av magen, i samme region hvor eggstokken ligger. I natt var jeg så bekymret at jeg reise på legevakten. Der tok de urinprøve for å sjekke om det kunne være urinveisinfeksjon, men den var helt fin. Legen kjente på magen min og mente på det kanskje kunne være tykktarmen som plaget meg. Han ville jeg skulle avvente å se an hvordan det gikk etter jeg hadde fått gått på do. I dag har jeg gått på do to ganger (beklager detaljer) og avvføringen var knall hard og omtrent svart. Jeg følte meg bedre rett etter siste gangen jeg var på do, men smertene er ikke borte, men noe mindre. Kan det være tarmen som er irritert?
Jeg tenker selvfølgelig det verste, og da graviditet utenfor livmoren. Jeg har ikke hatt noen blødning.
Andre med samme erfaring?
 
Virke mest som om du har ein forstoppelse. Men eg e ingen lege eller helsefagarbeider...
God bedring =)
 
Drikk vann og få i deg fiber :) så tar du kontakt med lege om du er usikker dersom det ikke gir seg innen rimelig tid.
 
Snoker fra november :)
Dette høres ut som en forstoppelse! Har hatt det mange ganger selv :)
Jeg er heller ikke noen lege, men kjenner godt igjen det du beskriver. Fordøyelsen kan jo bli tregere under svangerskapet. Håper du blir bedre :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takker mye for svar damer. :)Vet dere om man kan ha vondt i tarmen en stund etter at man har fått "tømt seg" dersom det er/var forstoppelse? Høres helt fælt ut at jeg skriver dette.. Hehe.
Når jeg trykker på magen på venstre side gjør det ganske vondt. Sviende og stikkende smerte og jeg kjenner det godt bak i ryggen.
 
Jeg sliter med mye av det samme. Stadig forstoppelse og ligamentsmerter som ikke akkuratt gjør det no bedre:p
 
kjøp deg lactolse på apoteket. :) er reseptfritt og det "smører" tarmen og hjelper avføringen å bli mykere :) veldig mange gamle bruker dette :)
 
Har hatt samme problem jeg og, men smerter på høyre side. Har forsatt treg avføring, men etter at jeg har kuttet ut teen har det komt seg mye. Svart brus og kaffi kan også gi disse smertene. Men vet jo ikke om det er det samme med deg, men hvis du drikker noe av dette ville jeg kuttet det ut noen dager og sett om det ble forandring :) Min vennine opplevde akkurat det samme... Håper du finner ut av det :)
 
Tusen takk for svar. Setter stor pris på at dere tar dere tid til å svare. :) Beroliger meg mye. Jeg drikker verken kaffe, te eller brus, kun vann, juice og saft. Drikker mye vann iløpet av dagen. Det jeg kommer på er at jeg har spist en del banan i det siste og de inneholder en del kalium så vidt jeg vet og det kan vel gjøre at magen blir treg og hard. Har heller ikke vært så flink med å spise mye fiber i det siste, da matlysten min er på bånn. Skal absolutt bli mer bevisst på hva jeg spiser nå. :) Ikke kjekt å gå rundt å ha smerter i tillegg til å være bekymret. Man tenker jo ofte det verste.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Og melk drikker jeg selvfølgelig. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
tar du jerntabletter, kan være du har fått litt for mye av det siden avføringen var svart lignende.
 
Tar ikke jerntilskudd. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Høres ut som en forstoppelse ja. Dersom du har nesten svart avføring, kan det noen ganger tyde på at det er blod i avføringen. Dersom den fortsetter å være nesten svart, kan det være greit å ta en sjekk :) Drikk godt, spis godt og beveg deg mye, det hjelper på fordøyelsen :)
 
Takk for gode råd alle sammen! Jeg føler meg mye bedre i dag så tyder på at dere har rett! :) Vet hvertfall at jeg skal bli mer påpasselig på å få i meg rikelig med fiber, drikke mye og være mer i bevegelse. Skal ikke være lett med alle disse rare symptomene. Hihi. ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp