Smerter i symfysen?

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Jeg har slitt mye med bekkenløsning i tredje trimester, og har kjent det bak i "rompeballene" og fremme i lysken på begge sider. I dag gikk jeg en lang tur, og nå kjennes det ut som symfysen fysisk har revnet av og ligger løst inni der :p Det gjør veldig vondt, både å reise seg, stå og gå.. Eneste som hjelper å ligge.. Er 37+0 i dag, så håper noen kan fortelle meg hva dette kommer av? :) Kjenner jeg ser mørkt på å gå slik som dette over lengre tid :p

Vet egentlig ikke hva det kommer av, men jeg får også veldig vondt ved skambeinet når jeg beveger meg mye. Ingen bekkenløsning her da. Har liksom bare blitt vant til å bli øm der:p

Vet egentlig ikke hva det kommer av, men jeg får også veldig vondt ved skambeinet når jeg beveger meg mye. Ingen bekkenløsning her da. Har liksom bare blitt vant til å bli øm der:p

Ja, har kjent i det ved mye aktivitet, men det har brukt å gå over med hvile :p Nå går det liksom ikke over og gjør vondt bare jeg flytter på en fot når jeg ligger :p Alt man blir vant med gjennom graviditeten, sier bare jeg :p

Ja, har kjent i det ved mye aktivitet, men det har brukt å gå over med hvile :p Nå går det liksom ikke over og gjør vondt bare jeg flytter på en fot når jeg ligger :p Alt man blir vant med gjennom graviditeten, sier bare jeg :p
Det pleier å gå over ved hvile hos meg å ja:) Det kan jo hende babyen ligger å presser på noe å!

Forhåpentligvis så går det raskt over etter fødselen. Men ikke press deg mer en nødvendig nå. Viktigere at du får hvile enn at du får veldig vondt og ikke greier å slappe av. Prøv med en pute mellom beina når du ligger, det har hjulpet meg.

Masse god bedring :)

Ja, tror også at du må slappe av og hvile en masse.
Jeg har hatt bekkenløsning med symfysesmerter siden desember og det er bare blitt verre i de siste ukene, men satser på det gir seg fort etter fødselen :-)

Har hatt vondt i symfysen siden starten av feb. Kjenner ikke til det når jeg sitter, ligger å sånt. Men så fort jeg beveger meg i det hele tatt. Så er jeg døden nær :-P hehe. Gå, stå, bare det å flytte foten en millimeter når jeg sitter/ligger gjør vondt. Må ofte hjelpe med armene for gjør så vondt og har liksom ikke kraft nok i hoftene til å bare bevege dei helt av seg selv :-P hehe

Har hatt vondt i symfysen siden starten av feb. Kjenner ikke til det når jeg sitter, ligger å sånt. Men så fort jeg beveger meg i det hele tatt. Så er jeg døden nær :-P hehe. Gå, stå, bare det å flytte foten en millimeter når jeg sitter/ligger gjør vondt. Må ofte hjelpe med armene for gjør så vondt og har liksom ikke kraft nok i hoftene til å bare bevege dei helt av seg selv :-P hehe

Haha, som jeg skulle skrevet det selv :p Heldigvis ikke lenge igjen!

Skal være flink til å hvile ja :) håper det forsvinner helt etter fødselen dersom jeg lytter til kroppen nå, for jeg ser mørkt på å ta meg av en unge når jeg ikke en gang klarer ta på meg selv sokker eller reise meg fra sofaen uten hjelp :p

Back
Topp