Smerter i skambeinet

Jodlesmurf

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Har så vondt i underlivet om dagen. Det er liksom i skambeinet /symfysen. Har egentlig trodd d er bekkenplager, men er litt usikker på om d egentlig er d. D er konstant veldig ubehagelig og tidvis skikkelig vondt. Hvis jeg f.eks sklir litt på isen er d helt utrolig vondt. Kjennes ut som om jeg revner der nede. Dette har vært verre nå de siste ukene. Flere som har det slik?

Sånn vondt har jeg også. Vet ikke hva det kan Være.

Har slik æ og. E bekkenplaga i flg. jordmor.

Jeg har også smerter i symfysen. Til tider kjennes det som noen hugger til med en kniv oppi der:-S

Bekkenet ja! Bekkenet har tre ledd som kan bevege litt på seg. Den ene er skambeinet og de to andre er nederst i korsryggen.
Jeg har hatt mest vondt i de to leddene i korsryggen, først nå på slutten at jeg har fått vondt fremme også :/

Got to love it! Begynna å gjera skikkeli vondt her og.. Særlig når eg ska snu meg i sengo feks.. Gad! >.<

eg begynte med bekkenplager i oktober, bak i ryggen/bekkenet. Men det varte bare i ca ei uke... så plutselig gikk smerten vekk bak og forplantet seg skikkelig framme. Kjentes nesten ut som det var inne i "skrittet" liksom. Var på ul rett etterpå og fikk da vite at babyen lå i stabilt hodeleie... altså begynt å få hodet ned i bekkenet allerede. Så de smertene har eg hatt hver eneste dag siden oktober, alle skritt er vonde, og spesielt vondt å snu seg på natta. Et godt tips på natta er å ha ei pute mellom beina mens du sover, det er det eneste som redder meg om dagen. Er helt 100% avhengig av den puta mellom beina...

Stemmer som mange skriver her, at det er bekkenet. Når leddet foran på symfysen strekkes, kan det gjøre skikkelig vondt! Hos meg er det for det meste der trusen dekker, foran og mellom beina.

Fysioterapauten min sa at jeg måtte være ekstra forsiktig når det er glatt, for bare det å gli med en fot framover kan gjøre at man får så vondt at man ikke klarer å gå på en stund :o

Høres ut som symfyseløsning, har selv vært plagt med dette siden uke 20... Sklei på isen i desember og klarte nesten ikke gå dagen etterpå.. Men gir seg heldigvis ganske kjspt etter fødselen (gjorde i alld fall d sist gang) :) Har fått noe som heter Minislide i sengen, da noe av det vondeste er å snu side i sengen, og det har hjulpet :)

Har også hatt mye vondt i underlivet. Fikk høre at det kunne være fordi hodet til babyen ligger og gnisser på noen store nerver. Gjør seg klar til å komme ut ;)

Back
Topp