Smerter i rygg og mage?

H&H

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg er førstegangs gravid, 14+1 i dag. Noen av dere som opplever stikke/stråle smerter i nedre del av mage og/eller rygg? Jeg merket det litt i går(murring), men i dag går jeg rundt som en gammel dame. Det er på nedre venstre side av mage og rygg. Det som er verst til nå er hvis jeg må bøye meg fremover :-/
Kom veldig gjerne med tips!

Har desverre ingen tips å komme med. Har det samme selv, bare på høyre side. Jeg har fått en hinsj om at det er bekken-låsning hos meg, så jeg prøver å være flink å røre meg litt, tar varme bad og mannen får massere litt på vondtene. Det har funket her! :)

• Liker
Reactions: H&H
Søk opp ligamentsmerter og se om det er slik du opplever det. Jeg har mye av det og det ligner endel på beskrivelsen din :) Er selv 14+3 og legen min sa det var helt normalt og lite som hjelper på. Det blir evt å prøve kjærringråd.

• Liker
Ta med en urinprøve til legen! Kan være UVI!!!

• Liker
Ta med en urinprøve til legen! Kan være UVI!!!

Ja, takk, det er nok lurt! Bedre å være å være på den sikre siden. Symptomene (etter å ha sjekket litt) høres ut som ligamentsmerter, men jeg skal få testa for UVI istedenfor å angre på at jeg ikke gjorde det :)
Takk for tips og råd alle sammen!

Legen sa at smertene jeg har i nedre del av ryggen er en muskelspenning som ikke er unormalt ved graviditet. Hvile, ikke løfte tungt og samtidig ta meg en gåtur...glad jeg tok UVI test allikevel så jeg fikk utelukket det ;)

Legen sa at smertene jeg har i nedre del av ryggen er en muskelspenning som ikke er unormalt ved graviditet. Hvile, ikke løfte tungt og samtidig ta meg en gåtur...glad jeg tok UVI test allikevel så jeg fikk utelukket det ;)

Alltid greit å utelukke ting :)
Er vel ikke uvanlig med kynnere osv. Man merker det vel bare med forskjellig intensitet :)

• Liker
Med ryggvondt såpass tidlig i svangerskapet anbefaler jeg å be om henvisning til fysioterapi for gravidtrening/behandling, så man kan forebygge de verste bekkenløsningsproblemene.

Med ryggvondt såpass tidlig i svangerskapet anbefaler jeg å be om henvisning til fysioterapi for gravidtrening/behandling, så man kan forebygge de verste bekkenløsningsproblemene.

Ja, har tenkt på det også :) jeg har allerede snakket med en manuellterapeut i dag som tar meg inn på torsdag hvis jeg ennå føler at jeg trenger det ;)

Back
Topp