smerter i rygg og mage

Stinoa

Gift med forumet
Ja, no har eg hatt regelmessige smerter i hele dag, men det e liksom ikkje sånn SKRIKE vondt, som eg ser for meg at rier er..
Smertene kan beskrives som en stikkende vond smerte i ryggen, fra baksiden av puppene på en måte, og ned.. om dere forstår (ikkje den skarpeste til å forklare ting[8D]) og en ilende smerte i magen..
Smertene gjør meg veldig kvalm og dårlig når det står på.. og de varer maks 30-45 sek.. så gir det seg..

Men no den siste tiden har smertene i ryggen blitt mer eller mindre konstante.. de gir seg liksom ikkje, men går opp og ned i styrke liksom.. og eg e kvalm hele tiden pga smertene..

Eg kjenner en del bevegelser, men han har helt kuttet ut å sparke.. har ikkje kjent spark de siste dagene, bare bevegelser liksom.. men dette e vel normalt?[8|]

E det noen som har det likt? evt kjenner seg igjen i dette eg har skrevet her, som har lyst å dele erfaring med ka som skjer med meg?[:-] 

Hmmm.... vanskelig det der... [8|]

Natt til igår hadde jeg en del smerter i mage og rygg, og på ettermiddagen igår hadde jeg en del smerter i magen. Men gikk relativt fort over...

Det kan jo hende at kroppen din begynner å forberede seg for det som skal skje?? [8|]

Jeg husker ikke smertene fra sist gang. Det jeg husker er at jeg med en gang visste at ting var på vei å skje, pga de smertene jeg våknet til. Håper det skjer d samme også denne gang [:)]

høres ut som maserier.
En rie skal vare i 1 min og være taktfaste slik at du kan stille klokken etter dem, når de er ca 5 min mellom hver rie kan du ringe til føden hvis det ikke er blitt avtalt noe annet.
Spark har jeg ikke kjent på en god stund selv, mer bevegelser og åling hvis du skjønner hva jeg mener[:D]

Håper det gir seg hvis dette bare er mas, hvis det ikke gir seg bør du ringe til føden for å høre hva du bør gjøre eller følge med på.

Prøv å ta en dusj og se om det hjelper.
Kan høres ut som maserier (rier som ikke har noen effekt).
Skikkelige rier varer fra 60-90 sekund, og når de kommer regelmessig (5-10min mellom) skal du ringe føden. De øker også i intensitet.
Nå mot slutten kan det dukke opp vondter og sånn som er helt naturlig for at kroppen forbereder seg til den store dagen.
Kan være babyen holder på å feste seg nedi bekkenet eller noe også....
Og i tillegg har den mindre plass i magen nå enn tidligere, derfor kan det være du bare kjenner bevegelser og ikke de kraftige sparkene[:)]

Vil bare legge til at mine rier varte aldri så mye som 60 sek. [;)] Lå på mellom 45-55 sek. [;)]

Ellers er det vanskelig å si hva det kan være. Kroppen jobber nok veldig på om dagen, og da kan man få litt den typen smerter. Det gjelder egentlig bare å følge med og se hvordan det utarter seg. Om det bare er disse smertene du har, så høres det ikke farlig ut i hvertfall. [:)]

Jeg har hatt skikkelig murring, foran og bak i den siste uka..(samt skikkelig dårlig mage, sovet veeeldig dårlig og masse vondt i hodet)  Og de siste dagene har jeg fått noen skikkelige tak i korsryggen som går nevover i låra..noen ganger kjenner jeg det såvidt i magen foran. Og de kommer og går. Først svakt, så bygger de seg opp og blir plutselig borte. Håper det ikke er noen ting, men blir helt satt ut når de kommer. Tror det er såkalte maserier, men jeg aner ikke.. :) Er jo ikke veldig regelmessige og gir seg etter noen timer. [:)]

Back
Topp