Smerter i magen

Solsikke20

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Opplever ofte sterke menssmerter. Kommer i «tak», som slipper etter litt. Får følelsen av at jeg skal begynne å bli når som helst. Ikke hatt en eneste blodflekk hittil, men blir jo engstelig for det. Første gang jeg er gravid, så aner ikke hva som er normalt og ikke.

Er det flere som opplever lignende?:sorry:

Er 6+2 i dag. Skal på TUL om 1 uke.

Hadde skikkelige smerter i første graviditet. Lå på gulvet i fosterstilling flere ganger, endte på legevakta ene gangen. Var en blanding av mens-smerter og som om noen stakk en kniv litt over lyskene. Fikk beskjed om at det kunne være livmora som strekte seg. Var når jeg var ca like langt på vei som deg. Gikk over etter ca 2 uker og ble en frisk liten gutt 1 uke før termin. Så prøv å slappe av, jeg krysser fingrene for at det bare er livmora som vokser for deg også

Jeg har opplevd det samme. Hadde det en del i uke 4-6, men har heldigvis avtatt nå som jeg er i uke 8. Jeg kunne ha smerter opp til flere ganger om dagen som satt meg helt ut. De var virkelig ille, litt som menssmerter, men enda mer intense. Er første gang jeg er gravid jeg også så ble naturligvis veldig bekymret. Heldigvis sa legen at alt så bra ut på ultralyden og at dersom jeg hadde smerter kunne jeg ta paracet. De ville så klart at jeg tok kontakt igjen dersom det vedvarte over en lengre periode eller at det skjedde hyppigere gjennom dagen.

Sniker. Kan det være luftsmerter? Hadde en del av dette i starten selv, uke 5 og 6. De kan være forferdelig vonde og folk havner på legevakten av slikt fordi det oppleves så vondt

Hadde skikkelige smerter i første graviditet. Lå på gulvet i fosterstilling flere ganger, endte på legevakta ene gangen. Var en blanding av mens-smerter og som om noen stakk en kniv litt over lyskene. Fikk beskjed om at det kunne være livmora som strekte seg. Var når jeg var ca like langt på vei som deg. Gikk over etter ca 2 uker og ble en frisk liten gutt 1 uke før termin. Så prøv å slappe av, jeg krysser fingrene for at det bare er livmora som vokser for deg også
Jeg har opplevd det samme. Hadde det en del i uke 4-6, men har heldigvis avtatt nå som jeg er i uke 8. Jeg kunne ha smerter opp til flere ganger om dagen som satt meg helt ut. De var virkelig ille, litt som menssmerter, men enda mer intense. Er første gang jeg er gravid jeg også så ble naturligvis veldig bekymret. Heldigvis sa legen at alt så bra ut på ultralyden og at dersom jeg hadde smerter kunne jeg ta paracet. De ville så klart at jeg tok kontakt igjen dersom det vedvarte over en lengre periode eller at det skjedde hyppigere gjennom dagen.
Sniker. Kan det være luftsmerter? Hadde en del av dette i starten selv, uke 5 og 6. De kan være forferdelig vonde og folk havner på legevakten av slikt fordi det oppleves så vondt

Åh, tusen takk for svar, damer! Syntes slikt blir lite pratet om.. Vi har prøvd i et år å bli gravide, og hele denne tiden har jeg aldri lest om at man kan få slike smerter:wideyed:
Dessuten har jeg lest så mye om MA i det siste, at jeg tror jeg kunne blitt gal av bekymring!:nailbiting:

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å forebygge/dempe smertene når de kommer? Har hatt lever-problemer, og skal derfor være sparsom med bruk av Paracet…

Åh, tusen takk for svar, damer! Syntes slikt blir lite pratet om.. Vi har prøvd i et år å bli gravide, og hele denne tiden har jeg aldri lest om at man kan få slike smerter:wideyed:
Dessuten har jeg lest så mye om MA i det siste, at jeg tror jeg kunne blitt gal av bekymring!:nailbiting:

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å forebygge/dempe smertene når de kommer? Har hatt lever-problemer, og skal derfor være sparsom med bruk av Paracet…

For min del var bevegelse, forsøk på toalettbesøk og jevnt høyt væskeinntak bra ifht luftsmertene. Men, luft måtte stort sett ut før det ble noe lindring.

Menslignende smerter hadde jeg ca hver 4.uke i starten, noe jeg fant ut var vanlig for det er da man egentlig skulle hatt mens igjen. Men disse gikk over av seg selv uten Paracet og var kanskje bare av og på en dag/to:)

Skjønner redselen for MA! Forrige runde for meg endte i det, men nå ser alt ut til å gå bra denne gangen! Jente på vei og 21+4:)

Lykke til!!

Opplever ofte sterke menssmerter. Kommer i «tak», som slipper etter litt. Får følelsen av at jeg skal begynne å bli når som helst. Ikke hatt en eneste blodflekk hittil, men blir jo engstelig for det. Første gang jeg er gravid, så aner ikke hva som er normalt og ikke.

Er det flere som opplever lignende?:sorry:

Er 6+2 i dag. Skal på TUL om 1 uke.

Det har jeg mye av, og hadde mye med første.

Jeg hadde også noe slikt fra 5+4 og utover.
Det er nesten borte nå 8+5, og kjenner det bare av og til hvis jeg nyser eller hoster eller noe.
Har slått meg til ro med at det var livmor som vokste, og dermed strakk litt her og der, samt noe smerte fra luft i tarmen. Å gå tur hjalp ofte for meg.

Under smertene var det bare varmepute, smartestillende og holde meg helt i ro som jeg følte hjalp. Kom ofte på kvelden da jeg skulle legge meg også, så måtte tilpasse sovestillingen og bare fokusere på å puste og vente på at det gikk over. Får håpe deg går over fort for deg også:Heartred

Godt å lese at andre har hatt noe lignende og det har gått bra. Jeg er 5+1, og har en del murringer og litt vondt nede i magen. Føles som milde menssmerter. Konstant bekymret for å begynne å blø, men det har ikke skjedd noe ennå heldigvis. Fortsatt over to uker til TUL.

Sniker fra juni:angelic: Opplever også en del murringer nederst i magen, varierer fra dag til dag og i løpet av dagen. Er 4+4 i dag. Jeg har ett barn fra før, og kan huske at dette var et av det første symptomene jeg fikk, murringer i magen, men ingen menstruasjon. Det endte jo godt:happy:

Du har rett, det blir ikke snakket eller skrevet så mye om dette. Jeg ble også bekymret første gang jeg var gravid. Nå er jeg andregangs og husker godt den blandingen av menssmerter og luftsmerter som jeg har, i hvert fall. For meg er det i hovedsak to ting som hjelper, og det er å gå tur (alene, så jeg kan fise underveis;)) og det å ligge sammenkrøpet med varmeflaske på magen:happy:

Jeg har også mensmurringer de første ukene i begge svangerskapene, i tillegg har jeg hatt litt luftsmerter og ligamenssmerter (spesielt når jeg reiser meg, hoster eller gjør noen brå bevegelser). Mange ulike smerter som kan være ganske intens til tider.

Vet ikke helt hva som er sterke smerter for deg, men jeg hadde helt forferdelige menssmerter i uke 6-7. slik at jeg våknet om natten av det. For min del var det eneste som hjalp varmeflaske på magen. Jeg fikk også en blødning dagen før jeg var 7 uker på vei, og var sikker på at jeg mistet. Var hos gynekolog dagen etter og så et bankende hjerte. Da hadde jeg rett og slett bare hatt et lite hematom som livmoren min hadde blitt litt irritert av, ikke noe farlig i det heletatt:)

Jeg er i 18 uke nå og har enda smerter nederst i magen stort sett daglig. Vært sånn fra før positiv test, gynekologen sier det er livmor som vokser og strekker på seg, noen har mye slike smerter, andre kjenner lite. Her var det aller verst da jeg var 11-12 uker når livmoren skulle vokse opp av bekkenet.

Back
Topp