Smerter i magen

Bærren92

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg fikk plutselig veldig vondt nederst i magen på høyre side. Man skal jo ha litt smerter i et svangerskap, ting strekkes og flyttes og alt det der:p men mener jeg har lest et sted at hvis smertene ikke forsvinner av hvile så skal man kontakte lege ? Vet ikke hvordan jeg skal beskrive smerten..det er en slags stikkende, intens smerte..Det er ikke vondt når jeg nå sitter, men det er vondt å stå, spesielt med mest vekt på høyre fot, og det er vondt å stramme magemusklene. Jeg nøys i sted og det var VELDIG vondt, men gikk over når nysen var over.. Kjenner liv, så veldig alvorlig kan det vel ikke være (?), men noen som har opplevd lignende? Kan det være greit med en tlf til noen ikveld, eller skal jeg vente å se om det går over i løpet av kvelden?

I skrivende (tilbakelent, sittende) stund sprer smerten seg mot midten og opp mot navlen..:confused:

Er forresten 25+5 idag :)

Er ikke ligamentsmerter da? Får noen intense smerter jeg også innimellom som gjør at det er vondt å puste eller bevege seg, men de forsvinner etter en liten stund

Er ikke ligamentsmerter da? Får noen intense smerter jeg også innimellom som gjør at det er vondt å puste eller bevege seg, men de forsvinner etter en liten stund
Vanskelig å si..tror jeg har hatt ligamentsmerter tidligere, men disse smertene er mer intense, mye vondere. Men ligamentsmerter kan vel komme i forskjellig grad de også antar jeg. :confused: Er førstegangs, syns det er vanskelig å definere alle de forskjellige type smertene som kommer og går:p

Virker som om det er ligamentsmerter ?! Har hatt litt av det selv, roet seg nå, men kommer innemellom! Er 27+1.. Ofte når jeg strekker meg eller nyser og hoster! Intens smerte der og da, men blir borte etter en stund når jeg ligger stille! (Evt bytter stilling)

Kan og være du har fått en urinveisinfeksjon, greit å sjekke for det ihvertfall, det kan gi slike smerter når man er gravid ihvertfall:)

Jeg hadde også vondt i magen på h.side før i dag på dagen. Så og si der hoftebeinet er. Det varte vel i 5 min. Strikkende smerte. Samboeren min måtte dra meg ut av bilen i armen for det var så vondt å bruke mage/bein akkurat da...

Virker som om det er ligamentsmerter ?! Har hatt litt av det selv, roet seg nå, men kommer innemellom! Er 27+1.. Ofte når jeg strekker meg eller nyser og hoster! Intens smerte der og da, men blir borte etter en stund når jeg ligger stille! (Evt bytter stilling)

Ja, smerten blir borte når jeg sitter eller ligger rolig, men den er der når magemusklene strammes eller når jeg går.. Bedre idag, men hadde vondt da jeg våknet i natt og måtte på do.. Tror jeg får spørre legen når jeg er der neste uke, med mindre smertene kommer tilbake i løpet av dagen :-)

Kan og være du har fått en urinveisinfeksjon, greit å sjekke for det ihvertfall, det kan gi slike smerter når man er gravid ihvertfall:)

Sier du det? Det visste jeg ikke, det kan være greit å få sjekket da ja! :-)

Jeg hadde også vondt i magen på h.side før i dag på dagen. Så og si der hoftebeinet er. Det varte vel i 5 min. Strikkende smerte. Samboeren min måtte dra meg ut av bilen i armen for det var så vondt å bruke mage/bein akkurat da...

Høres ut som samme smerte, men min varte i mange timer :-o bedre idag da, så med mindre smertene kommer tilbake idag så kan jeg vente til legetimen min neste uke på å spørre hva det kan ha vært.. :-)

Høres ut som ligamentsmerter... Har hatt flere perioder på flere dager hvor det er et område på magen som er veldig smertefullt. Gjør vondt hvis man tar på, babyen sparker i området og ved bevegelse av alle slag, trekker pusten dypt tilogmed... Stikkende og intens smerte. Så går det plutselig over etter noen dager... Alt man skal igjennom som gravid:rolleyes:

Høres ut som ligamentsmerter... Har hatt flere perioder på flere dager hvor det er et område på magen som er veldig smertefullt. Gjør vondt hvis man tar på, babyen sparker i området og ved bevegelse av alle slag, trekker pusten dypt tilogmed... Stikkende og intens smerte. Så går det plutselig over etter noen dager... Alt man skal igjennom som gravid:rolleyes:
Hørtes ut som det samme jeg har hatt i par dager nå ja :-) glad jeg ikke er av den bekymra typen, for alle disse forskjellige type smertene i varierend

Back
Topp