Smerter i magen

Renzy

Gift med forumet
Septembergull'17
Maisløyfene 2024
Våknet idag med vonde smerter i magen. Det sitter i navlehøyde, på høyre side. Det gjør fryktelig vondt når jeg beveger på meg, og når jeg trykker forsiktig brer det seg bakover til ryggen. Jeg har kjent på ligamentsmerter tidligere, men da har det vært mer ned mot lysken. Så vondt som jeg har idag har jeg ikke hatt før. Var på kontroll igår og hørte hjertelyden, og jeg kjenner bevegelse i dag. Men er det bare ligamentsmerter, eller kan det være noe annet? Veldig takknemlig for svar.

Om du får feber eller sterke smerter ville jeg tatt kontakt med legen. Blindtarmen er på høyre side.

Jeg har forøvrig også hatt en del magesmerter rett under navlen, men legen fant ut at jeg har en muskelknute i livmorens framside der der gjør vondt. Helt ufarlig, men vondt.

Våknet idag med vonde smerter i magen. Det sitter i navlehøyde, på høyre side. Det gjør fryktelig vondt når jeg beveger på meg, og når jeg trykker forsiktig brer det seg bakover til ryggen. Jeg har kjent på ligamentsmerter tidligere, men da har det vært mer ned mot lysken. Så vondt som jeg har idag har jeg ikke hatt før. Var på kontroll igår og hørte hjertelyden, og jeg kjenner bevegelse i dag. Men er det bare ligamentsmerter, eller kan det være noe annet? Veldig takknemlig for svar.
Hvor ligger morkaken din i forhold til smertene?

Du kan og ha fått en urinveisinfeksjon. Det gir ofte andre smerter og symptomer når man er gravid. Jeg ville tatt en tur til legen og sjekket for uvi ihvertfall:)

Hvor ligger morkaken din i forhold til smertene?
Jeg har de samme smertene, var hos legen i dag o glemte å spørre om det! Snakk om å ha blitt distré..

Jeg er i uke 28 nå og når jeg var på ultralyd sa de at morkaken lå forann på magen, kan det være noe galt med den?? Jeg får krampelignende følelser av og til midt i magen..

Ellers følger jeg kurven, symfysemålet i dag var midt på gjennomsnittet. Men har de siste 4 ukene bare gått opp en halv kilo (var 48kg før gravid og er nå 54).

Bør jeg være bekymret?
Skal til jordmor 18.mai

Morkaken ligger bak. Jeg var på kontroll for to dager siden og da var alt fint med både urin og baby. Smertene var der fortsatt imårrest, og jeg tok en kjapp telefon til føden. Der mente jordmor at det nok var "voksesmerter", men hun sa også at de skal kjennes på begge sider og jeg har kun vondt på høyre side på høyde med navelen - spesielt hvis jeg trykker lett på området. I dag er smertene litt fra og til, men jeg drar på ekstra kontroll hvis det blir verre tenker jeg. Jeg kjenner jo liv der inne så er ikke bekymret sånn sett. Det gjør bare veldig vondt når det først står på.

Jeg har de samme smertene, var hos legen i dag o glemte å spørre om det! Snakk om å ha blitt distré..

Jeg er i uke 28 nå og når jeg var på ultralyd sa de at morkaken lå forann på magen, kan det være noe galt med den?? Jeg får krampelignende følelser av og til midt i magen..

Ellers følger jeg kurven, symfysemålet i dag var midt på gjennomsnittet. Men har de siste 4 ukene bare gått opp en halv kilo (var 48kg før gravid og er nå 54).

Bør jeg være bekymret?
Skal til jordmor 18.mai

Alt er nok ok :-) har bare fått skrekken etter jeg fikk morkake løsning. Jeg var plaget med smerter siste uka akkurat der morkaken lå.

Alt er nok ok :) har bare fått skrekken etter jeg fikk morkake løsning. Jeg var plaget med smerter siste uka akkurat der morkaken lå.
Uff, det må ha vært tøft!
Jeg holder roen enn så lenge :) men er det føden man ringer hvis man blir bekymret?
Satser på at alt er bra!

Uff, det må ha vært tøft!
Jeg holder roen enn så lenge :) men er det føden man ringer hvis man blir bekymret?
Satser på at alt er bra!

Jeg ringte føden fordi helsestasjonen jeg går til ikke var åpen enda (ringte før jobb)

Ja føden :-)
Er jo ikke så ofte at morkaken løsner :-)

Sniker fra Juli! Hørt om Hydronefrose? Har mitt 2. svangerskap med det nå. Og kan høres ut som det du har. Ville tippet på det eller nyrestein. Ville ringt legen og hvertfall levert en urinprøve :)

Sniker fra Juli! Hørt om Hydronefrose? Har mitt 2. svangerskap med det nå. Og kan høres ut som det du har. Ville tippet på det eller nyrestein. Ville ringt legen og hvertfall levert en urinprøve :)
Jeg var som sagt på kontroll på mandag, og iløpet av natten fikk jeg vondt. Ville det ikke blitt oppdaget noe i urinen på kontrollen da? Jeg har slått meg litt til ro nå med at det er fordi det strekkes og vokser. Baby ligger også med mesteparten av kroppen akkurat i det området.

Om det er Stein ville det ikke kommet utslag mandagen. For steiner gir utslag med blod i urinen under og etter annfall...

Back
Topp