Smerter i magen

~lilleL~

Flørter med forumet
Jeg har innimellom noen grusomme smerter helt nederst i magen. Kan vel forklare det som stikking og av og til strammer hele magen seg og det gjør ekstra vondt. Har problemer med å stå ordentlig oppreist og det gjør vondt å gå. Når jeg trykker på magen så får jeg en slags stråling som går oppover i magen, noe som er veldig ubehagelig. Etter samleie kommer også noen smerter som er helt grusomme og da klarer jeg ikke å bevege på meg. Jeg begynner å svette og vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv. Er det noen som har det lignende?
Er i uke 18+3

høres ut som kynnere (?) Mine kynnere er ihvertfall nederst i magen og hele magen strammer seg, og jeg må legge meg ned i fosterstilling for å få dem til å forsvinne

Huff, dette høres vondt ut.
Har ikke opplevd dette, eller kjenner noen som har. Har du hørt med jordmor eller legen din??
Håper de kan gi deg et svar!!!!!!

Huff, dette høres vondt ut.
Har ikke opplevd dette, eller kjenner noen som har. Har du hørt med jordmor eller legen din??
Håper de kan gi deg et svar!!!!!!

Nei har ikke hørt med legen eller jordmor enda, men tenkte å gjøre det i morgen. Satser på at hun har et godt svar til meg da! ;)

Jeg er sykemeldt 50% pga dette, for jeg klarer ikke jobbe når det setter i gang (er lærer og underviser, og da går det bare ikke). Det har hjulpet meg veldig, roa seg veldig ned. Magnesiumtilskudd kan også hjelpe!

Har det på samme måte.. er ca mellom uke 17 og 24 hvor fosteret vokser mest fra uke til uke, så er visst ganske normalt. Ligamentsmerter når livmoren vokser og utvider seg og trekker i de trådene rundt livmora som holder den på plass. Det høres ut som du opplever kynnere også.
I forrige svangerskap så merket jeg ikke noe til kynnere før jeg var ca 35 uker på vei eller noe sånt, men har kjent det allerede denne gangen. Mener å huske at man kan oppleve sånt tidligere 2. gang, men folk er nå uansett forskjellige. Uansett så tror jeg ikke det er noe farlig, men om du er usikekr så vill ejeg tatt en telefon ned til legevakta eller ringt legen bare for å være på den sikre siden og senke skuldrene litt :)

Høres veldig ut som kynnere. Jeg har vært veldig plaget med det, og det er ubehagelig :-/ Men trøst deg med at det er livmora som gjør seg klar til fødsel, og en mulig sammenheng mellom mye kynnere og lette fødsler ;-)

Høres veldig ut som kynnere. Jeg har vært veldig plaget med det, og det er ubehagelig :-/ Men trøst deg med at det er livmora som gjør seg klar til fødsel, og en mulig sammenheng mellom mye kynnere og lette fødsler ;-)

Det visste jeg ikke! Satser på å slippe keisersnitt denne gangen da :P

Back
Topp