Har vondt i lysken på begge sider . Dette har jeg ikke opplevd før . Noen som vet om det er normalt.? Er konstant verking og ikke sånn verking som kommer når man reiser seg for osv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fant dette, utsnitt fra en svangerskaps bok: Rundt livmoren finnes det ligamenter. Dette er leddbånd og sener som holder livmoren på plass. Når livmoren vokser, strekkes ligamentene, og dette kan gjøre vondt. Ligamentene er festet i lysken. Enkelte opplever intens og nesten krampelignende smerter i lysken (på en eller begge sider). Smerten varer ofte en kort stund.
Smerten kan komme hvis du reiser deg brått opp, hvis du snur deg raskt i sengen eller hvis du for eksempel er ute og går. Dette kan skremme mange til å tro at noe er galt. Det er heldigvis ufarlig og vil som oftest bare være et problem i starten av svangerskapet. Er du plaget, kan det hjelpe å bøye kroppen litt framover når du kjenner at smerten kommer."
Ja meg også, tenkte egentlig bare på den delen hvor det står at ligamentene ligger i lystenDen her har jeg lest før og tenkt at ikke angår meg..Mine er så konstante
Men jeg tror virkelig det er gode smerter, for jeg har ikke hatt disse smertene i noen av mine to svangerskap som har gått dårlig. Så jeg velger å tro det beste.
Det er jo mye som skjer, så kroppen må vel tøye litt ekstra på tingenes tilstand
Tenk alt som skal flyttes på. Også er jeg veldig glad for at vi er flere som opplever dette...
![]()
Okei, så braFor meg er slike smerter (murringer av alle slag, stikk i lysken osv) veldig velkomne og meget beroligendeEtterhvert blir du vant til de, jeg hadde de på og av hele forrige svangerskap
![]()
Jeg våknet i dag tidlig av en nys, og fikk de verste ligamentsmertene noen sinne. Trodde jeg skulle revne fra lysk til lysk!
Det er nok som med andre symptomer, verre for noen enn for andre![]()
Holder pusten i en evighet etterpå, i frykt for at å puste skal ødelegge mer