Smerter i lysken

mammamiaaa

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Har vondt i lysken på begge sider . Dette har jeg ikke opplevd før . Noen som vet om det er normalt.? Er konstant verking og ikke sånn verking som kommer når man reiser seg for osv

Jeg har det! Hver eneste dag, på begge sider. Hele dagen, i mer eller mindre grad. Jeg har kalt det murringer, for jeg vet ikke hvilket annet ord jeg kan bruke på det. For det stikker ikke, men er en dump (?) smerte/verking av noe slag.. Utrolig slitsomt.

Ja , sånn har jeg det også! Men første gang jeg har hatt den type smerter i dag . Tidligere har det Vært murringer midt på magen nederst. Googla det og i følge Google så ligger livmorbåndene nær lysken. Men liker å høre andres erfaringer fremfor Google :) også blir jeg redd alt av nye type smerter også :/

Ja, for de midt på magen murringene, de har jeg litt sånn av og på i tillegg. Og av alle murringer er det de som stresser meg mest. Men jeg tror ikke det egentlig er noe å bekymre seg for. Men det er vel sånn vi er skapt. ;) De på lyskesidene har jeg tenkt er bra smerter. Men de er ufattelig påtrengende, og gjør at jeg blir sliten i kroppen. Jeg har googlet masse jeg og, men får bare opp aborter. Så det har jeg rett og slett droppet :p Og for ordens skyld; de gangene jeg har mistet har jeg absolutt ikke kjent noe i lysken ;)

Ligamentsmerter tror jeg det heter. Det er bra smerter, tyder på at ting vokser :) De fleste vil nok oppleve det i mindre eller større grad..

Stressa over de i midten i begynnelsen , men snakket med legen og hun sa der var normalt :) men disse lyske smertene liker jeg virkelig ikke ! Syntes de er vondere også :/når jeg Google det fikk jeg bare opp at det var livmorbåndene som strakk seg.
får aldri noe bra ut av Google så vet ikke hvorfor jeg fortsetter. Får håpe det er bra smerter som du sier og at det ikke betyr noe annet enn at babyen i magen vokser :)

Fant dette, utsnitt fra en svangerskaps bok: Rundt livmoren finnes det ligamenter. Dette er leddbånd og sener som holder livmoren på plass. Når livmoren vokser, strekkes ligamentene, og dette kan gjøre vondt. Ligamentene er festet i lysken. Enkelte opplever intens og nesten krampelignende smerter i lysken (på en eller begge sider). Smerten varer ofte en kort stund.

Smerten kan komme hvis du reiser deg brått opp, hvis du snur deg raskt i sengen eller hvis du for eksempel er ute og går. Dette kan skremme mange til å tro at noe er galt. Det er heldigvis ufarlig og vil som oftest bare være et problem i starten av svangerskapet. Er du plaget, kan det hjelpe å bøye kroppen litt framover når du kjenner at smerten kommer."

Fant dette, utsnitt fra en svangerskaps bok: Rundt livmoren finnes det ligamenter. Dette er leddbånd og sener som holder livmoren på plass. Når livmoren vokser, strekkes ligamentene, og dette kan gjøre vondt. Ligamentene er festet i lysken. Enkelte opplever intens og nesten krampelignende smerter i lysken (på en eller begge sider). Smerten varer ofte en kort stund.

Smerten kan komme hvis du reiser deg brått opp, hvis du snur deg raskt i sengen eller hvis du for eksempel er ute og går. Dette kan skremme mange til å tro at noe er galt. Det er heldigvis ufarlig og vil som oftest bare være et problem i starten av svangerskapet. Er du plaget, kan det hjelpe å bøye kroppen litt framover når du kjenner at smerten kommer."

Den her har jeg lest før og tenkt at ikke angår meg.. :p Mine er så konstante :p Men jeg tror virkelig det er gode smerter, for jeg har ikke hatt disse smertene i noen av mine to svangerskap som har gått dårlig. Så jeg velger å tro det beste. :) Det er jo mye som skjer, så kroppen må vel tøye litt ekstra på tingenes tilstand ;) Tenk alt som skal flyttes på. Også er jeg veldig glad for at vi er flere som opplever dette... :)

Den her har jeg lest før og tenkt at ikke angår meg.. :p Mine er så konstante :p Men jeg tror virkelig det er gode smerter, for jeg har ikke hatt disse smertene i noen av mine to svangerskap som har gått dårlig. Så jeg velger å tro det beste. :) Det er jo mye som skjer, så kroppen må vel tøye litt ekstra på tingenes tilstand ;) Tenk alt som skal flyttes på. Også er jeg veldig glad for at vi er flere som opplever dette... :)
Ja meg også, tenkte egentlig bare på den delen hvor det står at ligamentene ligger i lysten :) at det da kan Være ett eller annet bra som strekker seg :) ja det er sant , skjer jo veldig mye inni der :) ja det er bra for da virker det mere normalt i mine øyne, når flere opplever det samme

For meg er slike smerter (murringer av alle slag, stikk i lysken osv) veldig velkomne og meget beroligende :D Etterhvert blir du vant til de, jeg hadde de på og av hele forrige svangerskap :)

For meg er slike smerter (murringer av alle slag, stikk i lysken osv) veldig velkomne og meget beroligende :D Etterhvert blir du vant til de, jeg hadde de på og av hele forrige svangerskap :)
Okei, så bra :) første gang jeg har kjent de i dag så er veldig uvant og syntes de var vondere enn andre smerter jeg har kjent i forbindelse med denne graviditeten. Kjente de heller ikke i forrige svangerskap, men hittil har dette svangerskapet Vært ulikt det andre på alle måter :) krysser fingrene for at det er positive smerter, for da er de hjertelig velkommene her også :)

Jeg våknet i dag tidlig av en nys, og fikk de verste ligamentsmertene noen sinne. Trodde jeg skulle revne fra lysk til lysk!
Det er nok som med andre symptomer, verre for noen enn for andre ;)

Jeg våknet i dag tidlig av en nys, og fikk de verste ligamentsmertene noen sinne. Trodde jeg skulle revne fra lysk til lysk!
Det er nok som med andre symptomer, verre for noen enn for andre ;)

Unnskyld at eg ler, men det skjer innimellom her og.. Og det føles akkurat som du beskriver det; følelsen av å revne fra lysk til lysk:laughing001 Holder pusten i en evighet etterpå, i frykt for at å puste skal ødelegge mer:laughing002

Hehe ja sånn får jeg også om jeg nyser eller reiser meg fort opp:) men hadde en annen type smerte i går , men den er borte i dag så satser på at det var uskyldig smerte :)

Back
Topp