Smerter i livmor og i skjeden

Lykke878

Glad i forumet
Hei, igår natt våknet jeg og opplevde store smerter i nedre magen også i skjeden. det føltes som om det kom en slags strømninger fra livmoren og så ut av skjeden igjen. Veldig rart. Varte ikke så lenge lå der kanskje i 5-7 min og vrei meg og hadde vondt. Tenkte på SA, men sjekket om morgenen og var ingen blod. Vet at det kan være livmoren som strekker seg for det kjente jeg for to uker siden, da jeg visste at jeg ble gravid. Men denne gangen var det spesielt vondt. Flere som har det sånn? Noen grunn til bekymring? I dag har jeg ikke kjent noen smerter annet enn vanlige stikkinger i livmora. Er i uke 6, håper ting står bra til der inne :confused:
 
Har selv kjent slike smerter og av og til er det mye kraftigere enn ellers, hadde en vond en i dag på jobb når jeg anstrengte meg litt og følte at jeg måtte roe meg litt... er veldig redd for SA så jeg er veldig forsiktig om dagene :)

♥~har ei lita prinsesse som ble født 24juni 2009 og venter en liten til 11juli 2014 :) ~♥
 
jeg har det sånn også , noen ganger føler jeg ting inni der skal bare ploppe ut, livmora strammer seg og mensmerter dette kommer hvis jeg stresser eller beveger meg fort eller no.. pluss flere av plagene har kommet så måtte ringe legen i dag å få en sykemeld..
 
Tror nok det er ganske vanlig.
Kjenner også mye i livmor. Både strekking og mens smerte aktig.
Krysser fingre for at vi blir værende her inne alle mann :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
xsmile9 Vi satser på at det går bra. Skjønner nå hvorfor denne 1 trimester er verst. Gleder meg til 2 trimester og da begynner magen å vises og kanskje kjenne noen spark og liv der inne xsmile9
 
Hei, igår natt våknet jeg og opplevde store smerter i nedre magen også i skjeden. det føltes som om det kom en slags strømninger fra livmoren og så ut av skjeden igjen. Veldig rart. Varte ikke så lenge lå der kanskje i 5-7 min og vrei meg og hadde vondt. Tenkte på SA, men sjekket om morgenen og var ingen blod. Vet at det kan være livmoren som strekker seg for det kjente jeg for to uker siden, da jeg visste at jeg ble gravid. Men denne gangen var det spesielt vondt. Flere som har det sånn? Noen grunn til bekymring? I dag har jeg ikke kjent noen smerter annet enn vanlige stikkinger i livmora. Er i uke 6, håper ting står bra til der inne :confused:

Natt til 4 nov hadde jeg veldige "menssmerter" i flere etapper, pustet meg igjennom dem og vrei meg fra side til side..turtee ikke ta smertestillende..dagen etter ringte jeg jordmor..hun foreslo UVI som en mulig årsak..vi gravide merker UVI annerledes..lege bekreftet negativ på urinprøve og sendte meg til UL..der slo hjertet og det var ingen grunn til bekymring..

Dette var min ene erfaring med dette..ellers har jeg hatt smerter av mildere grad igjennom hele svangerskapet og det regner jeg med skal fortsette siden jeg har veldige smerter ved mens..
 
Natt til 4 nov hadde jeg veldige "menssmerter" i flere etapper, pustet meg igjennom dem og vrei meg fra side til side..turtee ikke ta smertestillende..dagen etter ringte jeg jordmor..hun foreslo UVI som en mulig årsak..vi gravide merker UVI annerledes..lege bekreftet negativ på urinprøve og sendte meg til UL..der slo hjertet og det var ingen grunn til bekymring..

Dette var min ene erfaring med dette..ellers har jeg hatt smerter av mildere grad igjennom hele svangerskapet og det regner jeg med skal fortsette siden jeg har veldige smerter ved mens..
Hmm, ja det kan være mulig. Av og til kan det være litt vondt å tisse, det kjennes ut som blæren vrenger seg når jeg går på do. Våner om natta og det kjennes ut som jeg skal tisse mye, men det kommer ikke så mye som jeg hadde forventet. Jeg kan spørre legen når jeg skal få time der.
 
Hmm, ja det kan være mulig. Av og til kan det være litt vondt å tisse, det kjennes ut som blæren vrenger seg når jeg går på do. Våner om natta og det kjennes ut som jeg skal tisse mye, men det kommer ikke så mye som jeg hadde forventet. Jeg kan spørre legen når jeg skal få time der.

Jeg forsto det som viktig å få kartlagt UVI raskt . Jeg vet ikke om det gjelder spesielt for oss gravide. Jordmor ville jeg skulle levere urinprøve hos lege samme dag. Man trenger ikke time for slikt. Jeg vil anbefale deg å dra i dag. Dette var tips jeg fikk av jordmor:

* drikk jevnt og fyll opp blæra (ikke bælme drikke9
*vaske deg i underliv og la den første skvetten med urin gå i toalettet før du tisser på glass.

Fikk vite at jeg hadde litt blod i urina, men det er visst helt normalt, så vet du det

Lykke til
 
Har ikke lest de andre svara, men ville bare si at jeg ville ha sjekket meg for uvi dersom jeg hadde fått kraftige smerter. I sist svangerskap våknet jeg ei natt me kraftige smerter. Det var så vondt at jeg ikke fikk sove mer. Var nesten som kramper. Det viste seg at dette var UVI, noe som ikke er bra å ha om man er gravid. Håper det gir seg og at det ikke er noe som forårsaker smertene dine :)

Lille rampetroll skal bli storesøster i Juli 2014 <3
 
OK, takk for svar. Da skal jeg høre med legen i dag og få levert prøve. Greit å få avklart det så tidlig som mulig sikkert og så slipper jeg å bekymre meg for noe sånt mer. Takker :)
 
Jeg har samme smerter, merket aldri noe med nr 1, var på tidlig innvendig ul idag alt var normalt :) gynekologen sa det kom fra eggtokken.
 
Fant du ut hva det var? :)
Jeg har opplevd dette! våknet i går kl 06 med at jeg lå å vrei meg og det var super vondt!
Jeg tok en paracet for smertene varte i mer enn 5min å den smerten var forferdelig men fikk høre det var
livmora som strekker seg så neste gang skal jeg holde ut uten paracet for smertene forsvant etter 10-20min men guud så vondt :p (venter min første så jeg er ny på alt dette)
 
Fant du ut hva det var? :)
Jeg har opplevd dette! våknet i går kl 06 med at jeg lå å vrei meg og det var super vondt!
Jeg tok en paracet for smertene varte i mer enn 5min å den smerten var forferdelig men fikk høre det var
livmora som strekker seg så neste gang skal jeg holde ut uten paracet for smertene forsvant etter 10-20min men guud så vondt :p (venter min første så jeg er ny på alt dette)
Var til legen og tok UVI, men den prøven var blank så hadde ikke det. Han svarte ikke da jeg spurte om hva det kunne være, så jeg sa at det kanskje kunne være livmora som vokste eller noe med eggestokkene. Leger vet ingenting om dette, tror gynokologer er flinkere :) Men jeg er ikke bekymret nå lenger, jeg får selv konkludere med at det er livmora som vokser og jeg har hørt flere som har opplevd dette, så det er nok normalt så lenge smerten ikke varer lenge og at man blør.
 
Hei! Jeg også har våknet med store kramper i magen på natten. Så smertefullt at jeg blir kvalm og føler for å kaste opp. Er ofte i forbindelse med en erotisk drøm, og våkner av at jeg får orgasme, påfulgt av smerter. Siden jeg også har fått smerter etter orgasme ved sex så vet jeg at det er dette som er skylden.. Varer noen uker, så er det ikke vondt lenger. Hørt flere som har opplevd det tidlig i svangerskapet så har slått meg til ro med at dette er normalt..

Kanskje det er noe sånt du også opplevde? :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hei! Jeg også har våknet med store kramper i magen på natten. Så smertefullt at jeg blir kvalm og føler for å kaste opp. Er ofte i forbindelse med en erotisk drøm, og våkner av at jeg får orgasme, påfulgt av smerter. Siden jeg også har fått smerter etter orgasme ved sex så vet jeg at det er dette som er skylden.. Varer noen uker, så er det ikke vondt lenger. Hørt flere som har opplevd det tidlig i svangerskapet så har slått meg til ro med at dette er normalt..

Kanskje det er noe sånt du også opplevde? :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
hihi, husker ikke hva jeg drømte den natten, men kanskje det :rolleyes:
 
Hei! Jeg også har våknet med store kramper i magen på natten. Så smertefullt at jeg blir kvalm og føler for å kaste opp. Er ofte i forbindelse med en erotisk drøm, og våkner av at jeg får orgasme, påfulgt av smerter. Siden jeg også har fått smerter etter orgasme ved sex så vet jeg at det er dette som er skylden.. Varer noen uker, så er det ikke vondt lenger. Hørt flere som har opplevd det tidlig i svangerskapet så har slått meg til ro med at dette er normalt..

Kanskje det er noe sånt du også opplevde? :)

Dette får jeg og, men kan også komme helt uten disse drømmene. EneSte som hjelper er å trykke imot ( akkurat som msn skal på do..)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp