Ja den masasje puta fra enklere liv er gull men kanskje ha med ei pute eller noe å sitte på. Får litt anna balangse punkt. Å fysio er nok smart lurt å starte tidlig. Blir ikke lettere.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra da gHehe, det er helt i orden. Synes vel ikke du var så streng. Sa bare noe jeg trengte å høre
Man skal ikke gå til en kiropraktor som ikke har videreutdanning innen svangerskap. Og for all del, ikke bli knekt opp av kem som helst. I værste fall risikerer du å spontanabortere!
Min osteopat fortalte meg dette, da han hadde vært borti veldig mange som hadde gått til kiropraktor som ikke hadde peiling på svangerskap, der mange av damene mistet babyen som følge av oppknekkingen.
Han punktmasserte meg i bekkenet og ryggen hele svangerskapet. Uten hans hjelp hadde e havnet i rullestol. Slapp unna krykker også, men brukte de på vonde dager der det ble masse ståing og gåing.
Det er bare tull! En osteopat henviser deg videre hvis det er noe h*n ikke finner ut av. Og de er godt utdannet med faglig påfyll jevnlig for å lære alt som er nytt. Og siste jeg hørte er at de er autorisert. Man skal være forsiktig med knekking uansett om det er kiropraktor eller osteopat. Man vet aldri hvordan kroppen reagerer under svangerskap.Det du beskriver her er jo direkte feil, og sykt skremmende at du har fått beskjed om av en 'fagperson'. Jeg ville ikke gått til en slik en som kommer med slike påstander.
I motsetning til osteopatene er kiropraktorer godkjent som autorisert helsepersonell. Stillingen deres er beskyttet og stiller strenge utdanningskrav til utøveren. Selv jeg kan starte opp en sjappe og kalle meg osteopat om jeg hadde bestemt meg for det. Så når det kommer til behandling her er det mye større sjanse for å komme til en hvemsomhelst om man skaffer seg en osteopat. En hvemsomhelst vil ikke få autorisasjon som kiropraktor.
En kiropraktor vil henvise deg videre dersom problemet ikke er noe som vedkommende har kompetanse til å håndtere selv. Men å løsne muskler og tilpasse ledd og skjelett vil ikke utløse en spontanabort. Og kan fint behandles.
Punktmasasje vil ellers ikke hjelpe på en bekkenLÅSNING, men kan sikkert være fint om det er en bekkenløsning man har fått.
Myndighetene anbefaler at man går til fysioterapi, kiropraktikk eller naprapat om man sliter med bekkenplager under graviditeten
Osteopater er ikke autoriserte i Norge, nei.Det er bare tull! En osteopat henviser deg videre hvis det er noe h*n ikke finner ut av. Og de er godt utdannet med faglig påfyll jevnlig for å lære alt som er nytt. Og siste jeg hørte er at de er autorisert. Man skal være forsiktig med knekking uansett om det er kiropraktor eller osteopat. Man vet aldri hvordan kroppen reagerer under svangerskap.