Smerter i korsrygg... Har virkelig ikke tid til det her!!

Juni16+desember18<3

Glad i forumet
Hei:):)

Noen som kan hjelpe meg litt med tips og forslag til hva jeg kan gjøre?
Er bare 12 uker nå, men har siste uken/halvannen hatt så vondt i korsryggen,hoftene at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre.. Er ikke vondt hele tiden, men verst når jeg sitter (uansett sittestilling). Er en slags murrende smerte.. Litt sånn jeg pleide å få når jeg hadde skikkelig vondt under eggløsning bare at det også skyter nedover i "skinka" ;) Har akkurat begynt i ny jobb (utprøvning i 3mnd med stor mulighet for jobb i enden) hvor jeg skal sitte i en stol i 5 timer av gangen.. Akkurat nå er ikke det mulig, må opp å strekke på meg og ta en smertestillende allerede etter første timen. Jeg SKAL klare å jobbe, så det står ikke på viljen:) men vil ikke lage mer problemer for senere i svangerskapet heller. Noen som har hatt noe av det samme og som kan komme med forslag til hva jeg kan gjøre? Alt settes veldig pris på!:) Jeg er nemlig ikke noe flink til å holde meg i roxsmile8

Tren bekkenmuskulaturen. Fysioterapeuter kan hjelpe deg med å finne riktige øvelser :-)

Dra til legen og få henvisning til fysio.
Høres ut som bekkenløsning og tar du ikke hensyn til det vil resten av svangerskapet bli et h***

Du kan også høre på jobb om du kan få et senke/heve skrivebord, slik at du kan stå når du føler du har behov for det.

Kjøp deg en sånn massasjepute fra enklere liv ;) den har jeg :) brukt den hver dag siden uke 12, har fortsatt vondt men føler ikke det blir noe værre...

Du kan også høre på jobb om du kan få et senke/heve skrivebord, slik at du kan stå når du føler du har behov for det.
Vil liksom ikke nevne noe på jobben. Hvis problemene begyner nå kommer de jo ALDRI til å ansette meg i februar :/

Kjøp deg en sånn massasjepute fra enklere liv ;) den har jeg :) brukt den hver dag siden uke 12, har fortsatt vondt men føler ikke det blir noe værre...
Kikka på enklere liv, men er det bare en type massasjepute? Eller en spesielt for ryggen?:)

Dra til manuellterapeut eller osteopat og få massasje på ømt bekkenledd.
Så får du de til å sette deg på trening i slynger samt bassengtimer med fysio.
Bekkenløsning med låsning er veldig vondt, og blir ikke bedre av at magen vokser.

Les litt på www.lkb.no der har de mange tips til smertelindring. F.eks ligg med en sammenrullet dyne mellom beina fra haka og ned til anklene. Ligg mest mulig rett i senga. Gå med museskritt. Gå turer i skog og mark, men ikke overdriv. Du skal hjem igjen og!
Har du badekar, legg deg i varmt vann en stund.
Kjøp deg treningsball som du bruker når du sitter. Da får du trent bekkenet og løst opp i musklene.

Vil liksom ikke nevne noe på jobben. Hvis problemene begyner nå kommer de jo ALDRI til å ansette meg i februar :/
Helt på trynet tankegang, spør du meg! Om du gjør en super jobb og viser at du er villig til å finne alternativer for å være i jobb når du er gravid, så vitner det om et voksent valg! Er dette en arbeidsgiver du ønsker å jobbe for, ønsker vel du at moralen skal være der også? Eller hva? Mannen fikk jobb et sted selv om han skulle ut i 14 uker pappaperm en mnd etter ansettelse, dette til tross for at dem skulle ansette noen fordi dem faktisk trengte folk. De måtte ha vikar på han med en gang. Han var åpen om dette fra starten av intervjuene, men som sjefen sa, han er for god til å miste, så du får jobben!! Ha tro på deg selv!!!

Det jeg er redd for... Men er livredd for å bli sjukmeldt så har prøvd å finne alle løsninger som ikke involverer å dra til legen min..
Jeg skjønner det, men tar du ikke dette alvorlig kan du ende opp med å slite med det resten av livet.
Du må heller ikke ta i mot en sykemelding selv om legen tilbyr det.
Men du MÅ ha rekvisisjon til fysio

Les litt på www.lkb.no der har de mange tips til smertelindring. F.eks ligg med en sammenrullet dyne mellom beina fra haka og ned til anklene. Ligg mest mulig rett i senga. Gå med museskritt. Gå turer i skog og mark, men ikke overdriv. Du skal hjem igjen og!
Har du badekar, legg deg i varmt vann en stund.
Kjøp deg treningsball som du bruker når du sitter. Da får du trent bekkenet og løst opp i musklene.
Tusen takk for masse gode råd! Her skal det prøves:)

OK, da skjønner jeg at legetime må til, bevegelse, men riktig og ikke for mye. Også vært å skaffa meg ekstra gode sko i dag så jeg vertfall får så lite belastning som mulig. Og så skal jeg stjele badekaret til foreldrene mine med gjevne mellomrom. :) Satser på at dette hjelper:):)

Helt på trynet tankegang, spør du meg! Om du gjør en super jobb og viser at du er villig til å finne alternativer for å være i jobb når du er gravid, så vitner det om et voksent valg! Er dette en arbeidsgiver du ønsker å jobbe for, ønsker vel du at moralen skal være der også? Eller hva? Mannen fikk jobb et sted selv om han skulle ut i 14 uker pappaperm en mnd etter ansettelse, dette til tross for at dem skulle ansette noen fordi dem faktisk trengte folk. De måtte ha vikar på han med en gang. Han var åpen om dette fra starten av intervjuene, men som sjefen sa, han er for god til å miste, så du får jobben!! Ha tro på deg selv!!!
Så bra for mannen din!:) Får satse på at de er like velvillige innstilt der jeg er. De er jo allerede positivt innstilt til graviditeten i seg selv så:) Krysser fingrene:)

Så bra for mannen din!:) Får satse på at de er like velvillige innstilt der jeg er. De er jo allerede positivt innstilt til graviditeten i seg selv så:) Krysser fingrene:)
Flott at de vet om graviditeten, da ville jeg hvertfall spurt om et annet skrivebord. Ikke se på deg selv som en belastning, men en ressurs som arbeidsplassen ønsker å ha lengst mulig i jobb før permisjonen:) Masse lykke til og beklager at jeg var litt streng i forrige innlegg :p

Vet du, det trenger ikke være så ille som du er redd for dette.
Har du en kiropraktor i nærheten? Ta en tur dit. Mange som opplever låsninger i svangerskapet. Også så tidlig som dette. Og en bekkenlåsning er bare å knekke opp igjen og så er du like fin. er det ikke låsning der knekker heller ikke kiropraktoren på deg.

Vet du, det trenger ikke være så ille som du er redd for dette.
Har du en kiropraktor i nærheten? Ta en tur dit. Mange som opplever låsninger i svangerskapet. Også så tidlig som dette. Og en bekkenlåsning er bare å knekke opp igjen og så er du like fin. er det ikke låsning der knekker heller ikke kiropraktoren på deg.
Man skal ikke gå til en kiropraktor som ikke har videreutdanning innen svangerskap. Og for all del, ikke bli knekt opp av kem som helst. I værste fall risikerer du å spontanabortere!
Min osteopat fortalte meg dette, da han hadde vært borti veldig mange som hadde gått til kiropraktor som ikke hadde peiling på svangerskap, der mange av damene mistet babyen som følge av oppknekkingen.
Han punktmasserte meg i bekkenet og ryggen hele svangerskapet. Uten hans hjelp hadde e havnet i rullestol. Slapp unna krykker også, men brukte de på vonde dager der det ble masse ståing og gåing.

Flott at de vet om graviditeten, da ville jeg hvertfall spurt om et annet skrivebord. Ikke se på deg selv som en belastning, men en ressurs som arbeidsplassen ønsker å ha lengst mulig i jobb før permisjonen:) Masse lykke til og beklager at jeg var litt streng i forrige innlegg :p
Hehe, det er helt i orden. Synes vel ikke du var så streng. Sa bare noe jeg trengte å høre:)

Back
Topp