Smerter i haleben

Katz1

Elsker forumet
Julibarna2014
Septemberlykke 2016
Novemberbarna 19
Fødte i juli 2014 (styrtfødsel) og har siden da hatt smerter når jeg sitter som øker når jeg skal reise meg opp fra sittende. Enkelte ganger kommer jeg meg nesten ikke opp .. Noen her med lignende erfaring og som kan gi meg noen råd om hva jeg bør gjøre? Er dette en jobb for kiropraktor, fysioterapeut eller manuellterapeut? Blir jeg noen gang bra igjen?

Anbefaler at du drar til fastlegen din. Så undersøker han deg og vet hva neste steg blir.

Ikke drøy d noe lenger enn du allerede har gjort.

Huff, ja jeg anbefaler å snakke med legen asap.. Man skal ikke gå og ha sånn vondt.. Det ka ha vært et brudd i haleen som ikke har grodd riktig, det kan være bekkenløsning som ikke har sluppet, det kan være ganske mye...

Lykke til!

Har samme type smerte som du beskriver, men har tenkt at det er bekkenløsning. Håper du finner ut av det!

Jeg slet med det samme til i april/mai ca. Fødte i feb14. Det avtok gradvis. Jeg venta til det gikk over av seg selv, håper jeg slipper unna neste gang..

Har samme type smerte som du beskriver, men har tenkt at det er bekkenløsning. Håper du finner ut av det!
Jeg har også inntil nylig tenkt at det er bekkenløsningen/ låsningen som henger igjen. Men så begynte jeg å mistenke dette.. Ja fått time hos legen neste uke så får jeg se hva som blir gjort :)

Dra til kiropraktor! Det er det som virkelig hjelper når du har problemer med skjellettet. Har gått 1 gang i uken i flere uker nå pga bekkentrøbbel, og det hjelper virkelig.

Jeg har slitt med det samme etter tvillingsvangerskap. Det som har hjulpet for meg var å dra til fysioterapeut og få et treningsprogram! Gjør øvelser hjemme 3 ggr i uken og det er stor forbedring! Trodde det var bekkenet men var det at jeg var svak i muskulaturen i ryggen rett og slett

Huff, ja jeg anbefaler å snakke med legen asap.. Man skal ikke gå og ha sånn vondt.. Det ka ha vært et brudd i haleen som ikke har grodd riktig, det kan være bekkenløsning som ikke har sluppet, det kan være ganske mye...

Lykke til!
Ja jeg innser at det er på tide å ts tak i det. Det hemmer meg mye, kommer meg nesten ikke opp fra sittende enkelte dager..

Man burde få en bedre undersøkelse i etterkant av fødsel, særlig om det har vært en styrtfødsel der kroppen ikke rakk å forberede seg på det som skulle komme :) håper du også finner ut av det!

Dra til kiropraktor! Det er det som virkelig hjelper når du har problemer med skjellettet. Har gått 1 gang i uken i flere uker nå pga bekkentrøbbel, og det hjelper virkelig.
Ja var det jeg lurte på. Hvilken yrkesgruppe er best til denne problemstillingen?!

Jeg har slitt med det samme etter tvillingsvangerskap. Det som har hjulpet for meg var å dra til fysioterapeut og få et treningsprogram! Gjør øvelser hjemme 3 ggr i uken og det er stor forbedring! Trodde det var bekkenet men var det at jeg var svak i muskulaturen i ryggen rett og slett
Jeg tar turen til min lege, så får jeg stole på at hun henviser meg til rett behandling. Jeg har gått med disse plagene alt for lenge, snart 15 mnd skal jeg være korrekt..

Jeg slet med det samme til i april/mai ca. Fødte i feb14. Det avtok gradvis. Jeg venta til det gikk over av seg selv, håper jeg slipper unna neste gang..
Smertene kom snikende etter fødsel, i fjor høst var det ille. Det er det fortsatt 15 mnd etterpå.. Det håper jeg også :)

Ja var det jeg lurte på. Hvilken yrkesgruppe er best til denne problemstillingen?!

Det kommer helt Ann på hva som er hovedproblemet. Gå til en lege, få tatt røntgen eller mr av korsrygg,hofter og halebenet for å se hva som er problemet. Det er mange grunner til at man har vondt i halebenet eller området rundt. Trenger ikke være bekkenløsning eller låsning, men for eks et gammelt brudd som har grodd feil eller feilstilling av muskulatur.

Blir håpløst å synse hvilken yrkesgruppe man skal gå til hvis man ikke vet hva som er hovedproblemet, og det er det ingen her inne som kan svare deg på.

Smertene kom snikende etter fødsel, i fjor høst var det ille. Det er det fortsatt 15 mnd etterpå.. Det håper jeg også :)

Hos meg var det verst de første 6 månedene etter fødsel, så avtok det gradvis.. Det å sette seg å reise seg var helt klart det verste..

Jeg tar turen til min lege, så får jeg stole på at hun henviser meg til rett behandling. Jeg har gått med disse plagene alt for lenge, snart 15 mnd skal jeg være korrekt..

Jeg gikk ett år og ja, det er for lenge. Men man tenker jo at det går seg til. Håper du får god hjelp av lege!

Back
Topp