Smerter i bekkenet?

Væren92

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er tredjegangs gravid, og i uke 20.
De to forrige svangerskspene visste jeg knapt nok at jeg hadde et bekken, dvs, null smerter! Men denne gangen har jeg altså så vondt! :wtf: usikker på om det er bekkenet, og hva gjør jeg?

I dag støvsuget jeg hele huset, vet at det ikke er lurt, men var i så fin form i dag tidlig.... Så gikk vi en tur, og nå har jeg ligget hele ettermiddagen... Klarer ikke gå oppreist og må liksom hinke bortover med kroket rygg. Det er vondt når jeg belaster høyre bein, bake ved rumpa på en måte.
Når jeg skal kle av meg, så klarer jeg ikke stå og ta av buksa, det blir for vondt å legge all vekten på høyre bein.

Er dette noe som kan høres ut som bekkenløsning? Hva gjør jeg?
Om jeg fortsetter og være like vond så kommer jeg meg ikke på jobb, jobber i barnehage på småbarnsavdeling.
Burde jeg gå til kiropraktor eller fysio?
Noen som har tips? For dette er Vondt :hungover::bag:
 
Legg gjerne noe i mellom beina når du skal sove så du får avlastet litt :) en pute eller noe! Hadde det vært meg hadde jeg tatt en telefon til kiropraktor eller fysioterapaut :) de finner fort ut hva det er tenker jeg :)
 
Hei!
Jeg er tredjegangs gravid, og i uke 20.
De to forrige svangerskspene visste jeg knapt nok at jeg hadde et bekken, dvs, null smerter! Men denne gangen har jeg altså så vondt! :wtf: usikker på om det er bekkenet, og hva gjør jeg?

I dag støvsuget jeg hele huset, vet at det ikke er lurt, men var i så fin form i dag tidlig.... Så gikk vi en tur, og nå har jeg ligget hele ettermiddagen... Klarer ikke gå oppreist og må liksom hinke bortover med kroket rygg. Det er vondt når jeg belaster høyre bein, bake ved rumpa på en måte.
Når jeg skal kle av meg, så klarer jeg ikke stå og ta av buksa, det blir for vondt å legge all vekten på høyre bein.

Er dette noe som kan høres ut som bekkenløsning? Hva gjør jeg?
Om jeg fortsetter og være like vond så kommer jeg meg ikke på jobb, jobber i barnehage på småbarnsavdeling.
Burde jeg gå til kiropraktor eller fysio?
Noen som har tips? For dette er Vondt :hungover::bag:

Jeg har bare hatt bekkenlåsning, men det høres veldig likt ut. På høyre side bak ved korsrygg/rumpa. Har nesten sånn stikksmerter.

Jeg hadde god hjelp av kiropraktor, men trengte flere behandlinger før jeg ble bedre, og så kom det igjen på slutten.

Nå er jeg gravid igjen og har allerede fått samme smerter (uke 17) :-(
 
Jeg har bare hatt bekkenlåsning, men det høres veldig likt ut. På høyre side bak ved korsrygg/rumpa. Har nesten sånn stikksmerter.

Jeg hadde god hjelp av kiropraktor, men trengte flere behandlinger før jeg ble bedre, og så kom det igjen på slutten.

Nå er jeg gravid igjen og har allerede fått samme smerter (uke 17) :-(

Blææ så kjedelig!
Får vel kontakte kiropraktor, tusen takk for svar :D
 
For å forebygge at bekkenet blir verre er det lurt å huske på å gjøre alle bevegelser med samlede ben. Skal du ha på deg en bukse, ikke stå å ta en og en fot i buksen, men sitt når du trer i beina:p ikke sitt med beina i kryss osv. hilsen ei som har bekkenløsning for 4. gang:p:D
 
For å forebygge at bekkenet blir verre er det lurt å huske på å gjøre alle bevegelser med samlede ben. Skal du ha på deg en bukse, ikke stå å ta en og en fot i buksen, men sitt når du trer i beina:p ikke sitt med beina i kryss osv. hilsen ei som har bekkenløsning for 4. gang:p:D

Tusen takk for gode tips!
Det med å sitte med beina i kryss gjør jeg heeele tiden, så det skal jeg huske på :happy:
 
Tusen takk for gode tips!
Det med å sitte med beina i kryss gjør jeg heeele tiden, så det skal jeg huske på :happy:
Det er jeg fryktelig dårlig på å huske på selv også:p har gjort det helt frem til for ett par uker siden, plutselig en dag kjente jeg bekkensmertene, og da kom jeg brått på det:D
 
Har samme smertene, går til fysioterapeut 1 gang i uka sånn ca. Bruker også pute mellom beina når jeg sover :happy:
Håper du finner noe som hjelper for deg :D
 
Aldri hatt problem med bekkenet tidligere, men den siste uken skal det lite til før jeg får vondt nederst i korsryggen også gjør det vondt videre nedover i rompen og halebeinet.
Vet ikke om det har noe med bekkenet å gjøre, Mn behagelig er det ikke.
 
Back
Topp