smerter i øvre rygg/nyrer, bekkenløsning?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Har den siste uka hatt veldig vondt i korsryggen,på høyre side der nyrene ligger, altså ganske høyt opp.
Er vondt når jeg "klemmer" på ryggen der smertene sitter. Smertene kommer og går og sitter bare der.

Kan man få bekkenløsning så høyt opp?

Vil heller tro du har en urinveisinfeksjon som har spredd seg! Hadde tatt kontakt med jordmor med en gang :)

Fikk telefon fra legen først i dag- over 2 uker etter jeg sendte inn urinprøve. De hadde sendt prøven til dyrkning, viser seg det var bakterier som måtte behandles med antibiotika snarest...! Så nå har jeg gått i flere uker og trodd smertene var bekkenløsning siden legen først mente det ikke var UVI... argh!

Oh my god jeg hadde blitt forbanna!! Det er jo farlig :-O kan jo ha spredt seg til nyrene og alt. Usj, håper du gir legen en skikkelig utskjelling ;)

Ja kan love deg jeg er forbanna. Satt på skikkelig hestekur med fire tabletter dagen i en hel uke :s får sikkert sopp i tillegg. huff:(

Herremin! Her får man svar på dyrkninga med en gang den er ferdig! Og det tar bare to dager å dyrke..

Holder til i Tromsø så regner med at jeg har blitt "glemt" i ferieavvikling etc. :@ Ringte dagen etter prøven var sendt til dyrkning, men da hadde de ikke fått svar. Da jeg ikke hørte noe mer trodde jeg at alt var i orden..

Fikk telefon fra legen først i dag- over 2 uker etter jeg sendte inn urinprøve. De hadde sendt prøven til dyrkning, viser seg det var bakterier som måtte behandles med antibiotika snarest...! Så nå har jeg gått i flere uker og trodd smertene var bekkenløsning siden legen først mente det ikke var UVI... argh!

:O sykt at du ikke har fått svar før. Her i harstad tar dyrkninga to dager å legen ringer meg med svaret, negativt eller ikke. ble det ikke påvist noenting i urinen når du tok prøven? Strixa de den med en gang?

Jo stixa viste 2+ på eggehviter, men legen mente det ikke var "nok" for æ være urinveisinfeksjon, derfor sendte hun urinprøven til dyrkning. Tviler på det går så tregt til vanlig, men at jeg rett og slett har blitt glemt :/

Jo stixa viste 2+ på eggehviter, men legen mente det ikke var "nok" for æ være urinveisinfeksjon, derfor sendte hun urinprøven til dyrkning. Tviler på det går så tregt til vanlig, men at jeg rett og slett har blitt glemt :/

Bare for at jeg ikke er helt stødig i betegnelsene, eggehvite.. Står det da 2+ på leukocytter evt L2+ i svangerskapspapirene hos deg? Legen min skriver alltid strix-res. I papirene. gav selv utslag flere ganger på det iallefall. Med utslag på 2+på leukocytter ble jeg satt på antibiotika..

Hadde 2+ på leukocytter ja! hun har ikke notert det i svangerskapspapirene. Jm fører alt inn, men opplever at legen er sløv å bruke svangerskapspapirene.. seriøst? Skal sende inn klage på denne legen!

Hadde 2+ på leukocytter ja! hun har ikke notert det i svangerskapspapirene. Jm fører alt inn, men opplever at legen er sløv å bruke svangerskapspapirene.. seriøst? Skal sende inn klage på denne legen!

Hadde heldigvis ikke farlige bakterier i dyrkningen, men legen sa at med så kraftig utslag så ville de ha meg på antibiotika for sikkerhets skyld. For det kan fort gå ille.

Etter det har jeg uansett gitt utslag på leukocytter hver kontroll, og legen sender det til dyrking hver gang for å være sikker. Går kun hos legen min nå fordi jeg føler hun tar ting på alvor og føler det er betryggende.

Jeg ville tatt det videre. Her klikket jeg ikke helt med jordmor, men liker legen min veldig godt så velger å gå til henne av den grunn. Hun noterer alt som er nytt i svangerskapspapirene hver gang. Frøknas hjertelyd, min vekt, mitt blodtrykk, hvilket leie hun ligger i, om jeg kjenner liv, og diverse notater ved behov. Og selvsagt hvordan stixa var på urinen.

Leukocytter kan godt være en forurensing i urinen. F.eks fra utflod. Men når jeg gir utslag på 2+ eller mer, så sender de alltid til dyrkning!

Her får man ikke antibiotika før etter dyrkning, så fremst det ikke er utslag på nitritt. Men ja du skulle absolutt ha hatt svaret på dyrkninga maks tre dager etterpå! Uvi kan jo faktisk trigge til rier..

Back
Topp