Smerter hoften

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hei,
Er det andre her som er plaget av smerter i hoften, korssryggen eller inni rumpeballen? Jeg har fått økende smerter i høyre korssrygg/rompe/hofte de siste dagene og det er virkelig plagsomt. Kjenner det hele tiden om jeg sitter, står eller går. Håper jeg bare har gjort en dum bevegelse og at det går over, men tenkte å høre om andre har noe lignende? Hvordan oppleves bekkenløsning for eksempel? Synes jo det er rart at dette kun er på den ene siden.

Hørres ut som bekken låsning. Er det samme jeg har begynnte på ene siden så begge. Går nå framover i symfysen som da kan føre til bekken løsning. Har vært til behandling i dag.

Jeg har noen smerter i bekkenområdet som jeg ikke helt vet hva er.. Men det kommer og går litt. Av og til kjennes det ut som om ryggen holder på å revne litt sånn delvis, og av og til kjennes det ut som om hoftebeinet ikke henger skikkelig fast i bekkenet, det "hopper" på en måte når jeg går.. Håper ikke det er verken bekkenløsning eller -låsning. :-/ Satser på det bare er bekkenet som forandrer seg litt?

Sent from my iPhone using BV Forum

I løpet av en dag på jobb får jeg smerter i korsryggen/rumpen som ikke går over før jeg står opp neste dag. Begynte først på venstre side for noen uker siden, men nå er det på begge sider :( Bare frykter det kommer til å bli skikkelig gale lenger ut i svangerskapet når det begynner så tidlig..

Enkelte dager kjenner jeg på bekkenløsning, særlig om jeg har stått bøyd framover mye eller stått og gått mye. Sitter som regel midt i/litt til høyre i korsryggen. Var der jeg hadde bekkenløsning sist, så det kjenner jeg igjen med én gang... Var også der riene samlet seg, så korsryggen har virkelig fått gjennomgått. :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Hørres ut som bekken låsning. Er det samme jeg har begynnte på ene siden så begge. Går nå framover i symfysen som da kan føre til bekken løsning. Har vært til behandling i dag.
Bekken låsning har jeg faktiskt ikke hørt om. Hvor går du til behandling? Hjelper det?

Jeg har skikkelig vondt i halebeinet til tider. Noen gang sender det strålinger nedover føtterne, mens andre ganger klarer jeg ikke sitte eller så har jeg problemer med å reise meg opp fra sittende stilling.
Når jeg først har kommet meg opp og har fått gått litt så løsner det.
Går ukentlig til manuellterapeut og han sa at om jeg forklarte dette til en allmenn lege så ville de nok kalle det bekkenløsning, men at det var halebeinet som plaget seg.
Det er fint lite å gjøre med det, han hadde et par ting man kunne gjøre men det var lite effektivt og veldig ubehagelig så vi droppet det.

Har kjent smerter i begge hoftene og ryggen. Spesielt om jeg har ligget eller sittet stille lenge. Usj.

Bekken låsning har jeg faktiskt ikke hørt om. Hvor går du til behandling? Hjelper det?

Jeg går til ei som behandler med akupunktur. Hun har spesial utdannelse på å sette nåler på gravide. Ikke alle som har "lov" å sette på gravide. Var jordmorkontroll min som anbefalte henne. Hadde første begandling i går med nåler og kopper virket kjempe bra. Er mye bedre. Skal tilbake neste uke.

Hadde heller ikke hørt om låsning før jeg googlet bekkenløsning å leste en del om det :-)

For en stund tilbake kjente jeg skikkelig smerter og stikking inni rumpeballen ( Vanskelig å forklare, men liksom beinet inni der... ) og enkelte ganger strålte det nedover benet. Så intenst noen ganger at jeg klarte ikke sette ned foten..
Gikk sånn i noen uker, men så gikk det over igjen.
Var å gikk en tur her forleden, en ganske lang tur, i bratt terreng - og da kom smertene tilbake igjen, men ikke like ille som første perioden.
Nå merker jeg ikke noe igjen.

Da jeg var på mitt verste var jeg hos lege, og hun sa at det mest sannsynlig var muskulært, samtidig som om bekkenet er litt i bevegelse nå, en kombinasjon av dette kan gi slike smerter.
Om det er rett det hun sier, eller om det er låsning/løsning eller hva alternativene er, er ikke godt å vite.
Men d viktigste er nok å ta det litt med ro når en kjenner smertene, og heller se an om det går over av seg selv.
Desto tidligere man starter med behandling, desto bedre har jeg hørt ;)

Hei,
Høres ut som bekken låsning. Gå til en kiropraktiker som har erfaring med å behandle gravide.
Jeg gikk helt til uke 25 med smerter som jeg ikke hade trengt i forrige svangerskap.
Nå har jeg vært til 1 behandling så langt.

Back
Topp