Smerter etter uttak

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Hvor lenge hadde dere vondt? Det er en uke i morgen siden uttaket mitt og jeg har hatt litt ømme/støle eggstokker siden, men i dag så våknet jeg med at det var veldig vondt.. vondt over hele område fra eggstokk til eggstokk og vondt helt bak. Når jeg er på do er det vondt, har forsåvidt hatt det problemet hele uken..
Vi hadde samleie i går så jeg er litt redd infeksjon, jeg sluttet å blø dagen etterpå og har ikke hatt spesielt vondt så vi tenkte det gikk bra.. Var ikke vondt etterpå heller, våknet med det i dag og har hatt smerter litt av og på i hele dag.. Har tatt paracet en gang så smerten er ikke så ille, men som sagt verre en de andre dagene..
Er dette noe som er vanlig eller må jeg ringe lege?

Mange klinikker anbefaler å ikke ha samleie før etter to uker, så det kan jo kanskje være pga det at det er vondere nå. Jeg hadde vondt i nesten to uker etterpå, men jeg ble overstimulert, så da er det ikke så rart. Klinikken var ganske opptatt av om det hadde blitt vondere siden uttaket, og i så fall ville de nok hatt meg inn på kontroll. Så jeg ville nok kanskje spurt klinikken din hvis det ikke gir seg i morgen. God bedring!

Mange klinikker anbefaler å ikke ha samleie før etter to uker, så det kan jo kanskje være pga det at det er vondere nå. Jeg hadde vondt i nesten to uker etterpå, men jeg ble overstimulert, så da er det ikke så rart. Klinikken var ganske opptatt av om det hadde blitt vondere siden uttaket, og i så fall ville de nok hatt meg inn på kontroll. Så jeg ville nok kanskje spurt klinikken din hvis det ikke gir seg i morgen. God bedring!
Noe som jeg synes er rart er at St.Olavs sa aldri noe om det til oss, jeg har kun lest om å vente to uker her på forumet. Det står kanskje i en brosjyre eller noe, men det er litt merkelig å ikke informere om det. Men jeg forstår jo at det var dumt og jeg var jo klar over det siden jeg har lest det her inne..
Jeg er ihvertfall ikke overstimulert, fikk kun ut 4 egg..
Får se det an, takk :)

Noe som jeg synes er rart er at St.Olavs sa aldri noe om det til oss, jeg har kun lest om å vente to uker her på forumet. Det står kanskje i en brosjyre eller noe, men det er litt merkelig å ikke informere om det. Men jeg forstår jo at det var dumt og jeg var jo klar over det siden jeg har lest det her inne..
Her stod det på et skriv vi fikk på klinikken. Men jeg vet det er klinikker som ikke mener det er nødvendig å vente så lenge altså, så de lærde strides nok litt på det punktet. Krysser fingrene for at det er forbigående for deg (det er det jo mest sannsynlig) :)

Kan jo være sexen som gjorde det verre, men ville kanskje tatt en telefon til klinikken å spurt i morgen. For sånn normalt sett skal det jo bli bedre for hver dag, ikke plutselig verre.

Man trenger ikke få ut mange egg for å bli overstimulert. Jeg ble det på vårt 1 forsøk, fikk da ut 6 egg. På ul 3 uker etter kunne de se mye veske i buken og store eggstokker.

Mener jeg har fått beskjed om minst 1 uke avhold fra sex, bading mm etter uttak.

I dag våknet jeg med omtrent ingen smerter :) Hadde også samme dag stor vårrengjøring med vask av vegger og vinduer så ble kanskje litt mye aktivitet bare 5 dager etter uttak.

Back
Topp