Smerter etter trukket visdomstann

Trakk også en visdomstann forrige onsdag, og ene rota knakk av, så tannlegen brukte godt over en time på å fjerne den. Ble også kaldt et kirurgisk inngrep. Går litt opp og ned med smertene, men har til tider veldig vondt. Er da smerte i tennene som ligger ved siden av den trekte tanna, tannkjøttet, litt oppover kinnbeinet helt til bakom øyet, og opp til øret. Vet ikke om det er normalt, vurdert å kontakte tannlegen, men vil avvente litt. Kan ikke du oppdatere imorgen etter du har vært hos tannlegen om det var betennelse eller ikke :) ??

Da har jeg vært og fjernet stinget og en gas-fille som de tydeligvis hadde puttet oppi der (ante ikke at den var der, jeg). De var ikke helt fornøyde med at jeg hadde så mye smerter, men de syns det så veldig bra ut altså, det hadde dannet seg en hinne ned i hulrommet og det luktet ikke og var ikke rødt eller noe særlig hovent. Så jeg skulle kjenne det an til i morgen, hvis det ikke har blitt noe bedre til da skal jeg ringe og komme tilbake, så skal de legge i en sånn ting med smertestillende og generelt skal tannlegen undersøke mer nedi hullet (for dette var laangt bak og ganske dypt), så hun pleieren jeg var hos nå hadde ikke pirket nedi hullet men bare sett generelt.

Da har jeg vært og fjernet stinget og en gas-fille som de tydeligvis hadde puttet oppi der (ante ikke at den var der, jeg). De var ikke helt fornøyde med at jeg hadde så mye smerter, men de syns det så veldig bra ut altså, det hadde dannet seg en hinne ned i hulrommet og det luktet ikke og var ikke rødt eller noe særlig hovent. Så jeg skulle kjenne det an til i morgen, hvis det ikke har blitt noe bedre til da skal jeg ringe og komme tilbake, så skal de legge i en sånn ting med smertestillende og generelt skal tannlegen undersøke mer nedi hullet (for dette var laangt bak og ganske dypt), så hun pleieren jeg var hos nå hadde ikke pirket nedi hullet men bare sett generelt.

var til tannlegen selv idag, og hun da at det så veldig bra ut, ikke noe tegn til betennelse. Men at det var normalt at det ville gjøre vondt en stund siden det hadde blitt så omfattende. Hadde måtte fjernet en liten del av kinnbeinet før å få ut rota. Hvordan er der med deg? Bedre?

var til tannlegen selv idag, og hun da at det så veldig bra ut, ikke noe tegn til betennelse. Men at det var normalt at det ville gjøre vondt en stund siden det hadde blitt så omfattende. Hadde måtte fjernet en liten del av kinnbeinet før å få ut rota. Hvordan er der med deg? Bedre?

Oi. :S Jøye meg, så mye dritt man skal igjennom altså.

Jeg følte meg ikke NOE bra i går, men i dag tror jeg faktisk at det er litt bedre ja. Verker enda godt, men jeg tok smertestillende for over fire timer siden og det er ikke like vondt som det var med samme intervall i går eller forleden, så jeg har ikke ringt tannlegen igjen. Ser den an resten av dagen og i morgen. :)

Back
Topp