Smerter eggstokk

Lykkebarn1123

Flørter med forumet
Jeg har aldri opplevd noe spesiell ømhet eller smerter under eggløsning. Men i dag er det mye, det er sikkerlig ømt, spesielt når jeg sitter eller bøyer meg og mye stikking.

Eggløsning i dag :Heartred

Har noen opplevd dette? Kanskje det er et positivt tegn

Jeg har aldri opplevd noe spesiell ømhet eller smerter under eggløsning. Men i dag er det mye, det er sikkerlig ømt, spesielt når jeg sitter eller bøyer meg og mye stikking.

Har også hatt det denne syklusen, el i dag, har merket eggløsning før men ikke som dette.. Skikkelig øm og støl i magen, veldig ømt under sex. Har hatt blodspor i el slimet også. Vet ikke om det er bra eller dårlig, lett å tenke at det er hormoner på avveie :nailbiting: Tidligere har jeg bare hatt slim å litt stikk i en av eggstokkene.
Så nå begynner den lange ventetiden. Da finner man jo ut som det var bra eller dårlig:wacky:

Har også hatt det denne syklusen, el i dag, har merket eggløsning før men ikke som dette.. Skikkelig øm og støl i magen, veldig ømt under sex. Har hatt blodspor i el slimet også. Vet ikke om det er bra eller dårlig, lett å tenke at det er hormoner på avveie :nailbiting: Tidligere har jeg bare hatt slim å litt stikk i en av eggstokkene.
Så nå begynner den lange ventetiden. Da finner man jo ut som det var bra eller dårlig:wacky:
Den lange ventetiden er forferdelig. Liker bedre første halvdel av syklusen :confused005

Krysser fingrene for oss!

Altså for meg er el såpass heftig vondt at jeg blir sengeliggende ett par timer når det står på :dead: Hver. Eneste. Mnd...

Mens derimot finnes ikke anntydning til murring engang. Bare blør. Synes det er så rart at noen IKKE kjenner eggløsning, men synes mens er vondt.

Så med andre ord er det nokså vanlig å kjenne litt murring eller stikkende/sprengende smerter ved eggløsning. Tyskerene har tilogmed eget ord for det: mittelschmerz

Jeg får også veldig tydelige smerter ved EL, samt slim i 3-4 dager før. Trodde en gang jeg hadde pause i p-pillene for mange år siden at jeg hadde blindtarmbetennelse, SÅ vondt er det faktisk :smiley-ashamed004
Trenger derfor i utgangspunktet ikke å ta tester, men liker å ha oversikt uansett :angelic:

Jeg hadde veldig sterke EL-smerter etter MA og da mensen kom tilbake igjen etter fødsel. Ellers er det ikke så lett å merke synes jeg.. :)

Back
Topp