Smerter øverst i magen

Solbolle

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Rett under ribbeina. Det stråler også ut mot ryggen. Det er utrolig vondt og jeg er litt bekymra kjenner jeg. Er det noen som har peiling på hva det kan være eller erfaring med lignende?
 
Ligamentsmerter ifm at livmoren vokser, eller muskulære smerter. Jeg hadde det en del i perioden uke 20-25. Men hvis du opplever det som utrolig vondt bør du vel kontakte lege?
 
Ligamentsmerter ifm at livmoren vokser, eller muskulære smerter. Jeg hadde det en del i perioden uke 20-25. Men hvis du opplever det som utrolig vondt bør du vel kontakte lege?
Ja, jeg har vært i kontakt med legevakten nå. Det sa de det hørtes ut som luftsmerter. Jeg har hatt problemer med tarm og forstoppelse hele dette svangerskapet så langt, så jeg tviler ikke på at det kan være tilfellet. Men at det skal gjøre så vondt det hadde jeg aldri i min villeste fantasi sett for meg. Kaster også opp endel med umiddelbar smertelette, men så bygger det seg opp igjen.
 
Jeg har samme problem. Ikke like sterke smerter som deg. Jeg tar laktulose for å løse opp og da går smertene bort.
 
Har du ringt føden? Kan være et tegn på tidlig svangerskapsforgiftning og bør konfereres med dem, ikke legevakt.
 
Jeg har samme problem. Ikke like sterke smerter som deg. Jeg tar laktulose for å løse opp og da går smertene bort.
Så god effekt av laktulose? Jeg gikk i ettertid til anskaffelse av fiberhusk, og det fungerer sånn greit. Har funnet ut av at det mest sannsynlig var et gallesteinsanfall, så nå unngår jeg fet mat og håper det ikke skjer igjen. Tar heller smertene fra en fødsel enn de smertene der igjen:hungover:
Har du ringt føden? Kan være et tegn på tidlig svangerskapsforgiftning og bør konfereres med dem, ikke legevakt.
Har/hadde heldigvis ingen andre symptomer på svangerskapsforgiftning, så var ganske rolig på at det ikke var det. Disse smertene gikk heldigvis over.
 
Ja det tar det helt bort. Kan komme hvis jeg spiser et større måltid eller noe jeg får luft i magen av men veldig sjeldent nå. Er så hard i magen at jeg fortsatt er hard med laktulose. :wacky:
 
Om du hsr slitt med treig mage og forstoppelse då kan magnesium være tingen.

altså når jeg tar magnesium så har jeg så bra gjennomgangstrafikk at det halve kunne vært nok :D:p men jeg er veldig ivrig på den sprayflaske da.

var redd for forstoppelse pga jerntabletter i tillegg og har ikke noen provlemer så lenge jeg tar 800-1000 MG/dagen.
Kunne nok med fordel roet litt nedpå siden jeg kan få akutt do behov..

Har slitt mye med mage og tarm i livet, unner ingen det!
Å kutte brød produkter kan også hjelpe.
Drikke kulturmelk, kefir, spise yoghurt.
 
Ja det tar det helt bort. Kan komme hvis jeg spiser et større måltid eller noe jeg får luft i magen av men veldig sjeldent nå. Er så hard i magen at jeg fortsatt er hard med laktulose. :wacky:
Jeg har stikk motsatt. Promper de verste prompene med laktulose, det er sp jeg selv vil flykte unna hah! XD
 
Jeg hadde gallesten i mitt første svangerskap. Skjønte ikke det før etter fødsel, men veldig likt det du beskriver.. :)
 
Back
Topp