Smertelindring

Ninni73

Flørter med forumet
Lurte på om dokk har gjort dokk opp en mening om smertelindrin under fødselen? Her er litt av det jeg har fått tidligere. Eldstemann på 14 fikk jeg med både epidural (den gamle sorten som ga fulstendig lammelse i bena) og Petidin.....grusom opplevelse!!!!!!! Jeg og ungen hadde det ikke bra etterpå, han var sløv i flere dager og kvalm. Hvet ikke om dette har påvirket hans adhd.....men jaffal så har han det.
Nr.2 på 11 lot jeg kroppen ta styring, prøvde meg på lystgass, men spydde som en gris av det, så lot jeg endorfinene få overta, henne fødte jeg lett, og endte opp med å ligge på alle fire over en sacosekk under siste del. hun var våken og tilstedeværende med en gang etterpå og ikke mer sløv en det som er normalt. Nr.3 på 8 gjorde jeg det samme som med nr.2, men når pressriene kom, ga de meg Petidin uten å spør meg ( exmannen min hadde bedt om det for meg[:@]) Hun var veldig sløv hun og, spydde masse og var dårlig etterpå, jeg og. Ikke for å skremme dere...... men tenk over dette.... petidin sitter i kroppen vår kun timer etterpå, mens det sitter i opp til 3 dager på de nyfødte........ Håper jeg ikke fikk noen uvenner her nå[8|]......for om det var påvist farlig, hadde vi ikke fått dette

Jeg ville prøve med akupunktur, men det var ingen der som hadde tid til å sette det, så prøvde først med saltvannsløsning i ryggen(syykt vondt å få) og da dovnet smertene i ryggen masse! Men da fikk jeg det verre i magen, så til slutt skrek jeg etter epidural! [:D] Og du verden så godt det var å få!

tar det som det kommer jeg....vet jo ikke åssn det blir uansett.. det eneste jeg er sikker på, er at jeg ikke  vill ha petidin. har lyst til å prøve badekar, og kansje akupunktur (kommer litt an på hvor de skal sette nålene, må kunne vri og røre meg slik jeg føler for når jeg har vont[:-][:o])
dersom det blir helt for jævlig blir det epidural..er heller ikke så gira på lystgass..men det går jo fort ut av kroppen,så jeg kan jo prøve.. får bare se hvordan det går...[:D]

Back
Topp