kom inn på fødestuen 12:00 med 3 cm, så kom han 22:10Hørtes nesten behagelig ut, slik du beskriver det. Hvor lang var fødsel fra 4 cm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
kom inn på fødestuen 12:00 med 3 cm, så kom han 22:10Hørtes nesten behagelig ut, slik du beskriver det. Hvor lang var fødsel fra 4 cm?
Ok! Det var faktisk veldig nyttig å høre, for «rumpesmertene» er definitivt noe jeg husker Huff. Jeg får håpe det går like fort denne gang siden jeg ikke kjenner til annet.Aner ikke om den tar ryggsmerter, men epiduralen tar ihvertfall ikke smerter man kjenner i rompa. For de som kjenner det der. Ei venninne av meg kjente det ekstremt godt rompa og jeg kjente også riene i rompa og at de økte i styrke. Så selv om jeg ikke kjente noe i magen så fikk jeg med meg at det begynte å skje ting fordi jeg kjente det i rompa. Og følelsen av å bæsje jo lenger ned i bekkenet frøkna kom.
Noen som har erfaring med steriltvannpapler? Personlig har jeg hørt negative ting om det fra andre. I samtale med jm ble det veldig lagt vekt på at det var negative sider med epidural og hun mente at alternativ smertelindring som steriltvann kunne være et godt alternativ?
pudendalblokade heter detBare hørt at det gjør vondt, noe jordmoren min og jordmødrene i Jordmorpodden bekrefter. Poenget med det er å ta smertene bort fra et sted og over til et annet sted. Da beholder jeg heller de smertene jeg har Men det er jo bare å prøve og så finner du sikkert fort ut om det er noe for deg eller ikke. Men viktig at det er ditt valg uansett hva du velger å prøve eller ikke prøve.
Husker ikke hva det heter men er et alternativ som er sprøyter de setter for å lamme rett før babyen skal ut. Ikke alle jordmødre som gjør det da de må settes i blinde og akkurat på riktig sted et eller annet sted i skjeden (tror jeg). De har en egen episode om ulike smertelindringer i Jordmorpodden, så du kan jo søke opp den så kan du gjøre deg opp en mening selv også
Jeg hadde epidural sist og vet jo at det kan ha negativ innvirkning på riene, men så verdt det hvis man får litt pause når det er nødvendig. Jeg skal sette epiduralen tidlig denne gangen, men jeg skal vente med å sette den i gang til jeg føler jeg har behov, hvis jeg får behov. Dette fordi jeg ikke husker å ha fått trykketrang og ting tok litt tid så kanskje det hadde en innvirkning på at ting tok litt tid for meg. Det viktigste er at man gjør det som passer seg selv. Man føder ikke noe dårligere eller bedre med/uten smertelindring.
pudendalblokade heter det
Takk for svar! Jeg får følelsen av at jm ikke vil gi epidural som smertelindring med mindre det er faglig begrunnet, feks ved at fødsel tar lang tid. For min del handler det om smertelindring da mine tidligere fødsler sitter friskt i minne om hvor ukontrollert vondt det gjorde grunnet styrtfødsler. Jeg klarte ikke puste meg igjennom, for å si det slik…Bare hørt at det gjør vondt, noe jordmoren min og jordmødrene i Jordmorpodden bekrefter. Poenget med det er å ta smertene bort fra et sted og over til et annet sted. Da beholder jeg heller de smertene jeg har Men det er jo bare å prøve og så finner du sikkert fort ut om det er noe for deg eller ikke. Men viktig at det er ditt valg uansett hva du velger å prøve eller ikke prøve.
Husker ikke hva det heter men er et alternativ som er sprøyter de setter for å lamme rett før babyen skal ut. Ikke alle jordmødre som gjør det da de må settes i blinde og akkurat på riktig sted et eller annet sted i skjeden (tror jeg). De har en egen episode om ulike smertelindringer i Jordmorpodden, så du kan jo søke opp den så kan du gjøre deg opp en mening selv også
Jeg hadde epidural sist og vet jo at det kan ha negativ innvirkning på riene, men så verdt det hvis man får litt pause når det er nødvendig. Jeg skal sette epiduralen tidlig denne gangen, men jeg skal vente med å sette den i gang til jeg føler jeg har behov, hvis jeg får behov. Dette fordi jeg ikke husker å ha fått trykketrang og ting tok litt tid så kanskje det hadde en innvirkning på at ting tok litt tid for meg. Det viktigste er at man gjør det som passer seg selv. Man føder ikke noe dårligere eller bedre med/uten smertelindring.
Takk for svar! Jeg får følelsen av at jm ikke vil gi epidural som smertelindring med mindre det er faglig begrunnet, feks ved at fødsel tar lang tid. For min del handler det om smertelindring da mine tidligere fødsler sitter friskt i minne om hvor ukontrollert vondt det gjorde grunnet styrtfødsler. Jeg klarte ikke puste meg igjennom, for å si det slik…
Jeg tenkte å kanskje prøve badekar, men det er i grunn ikke latensfasen jeg sliter med og åpning pleier å gå ganske kjapt fra 4cm ved ankomst til baby er ute innen to timer Vet ikke om noen kan relatere og anbefale smertelindring?