Smertelindring

Har to fødsler bak meg en veldig lang og en kjempe kjapp. Fikk ingen smertelindring, gikk helt greit med den korte fødselen. Den lange var en pine uten like og fler timer er borte fra hukommelsen. Kommer til å ta det jeg får og be om det jeg ikke får, hvertfall om det drøyer ut.

Har to fødsler bak meg en veldig lang og en kjempe kjapp. Fikk ingen smertelindring, gikk helt greit med den korte fødselen. Den lange var en pine uten like og fler timer er borte fra hukommelsen. Kommer til å ta det jeg får og be om det jeg ikke får, hvertfall om det drøyer ut.
Forstår det veldig godt. Glemmer nok en del om en ligger i smerter over mange timer ja. Jeg er så spent, den siste uken nå at jeg har begynt å tenke på disse tingene.

Sist fikk jeg ikke smertelindring før jordmor insisterte på at jeg trengte en spinalbedøvelse (noe jeg absolutt gjorde for å få litt pust tilbake). Igangsatte fødsler er visst mer smertefulle enn de som starter naturlig så om jeg blir satt igang denne gangen også sier jeg jatakk til alt de tilbyr meg[emoji85]

Intens styrtfødsel med førstemann, så rakk ingenting av smertelindring. Måtte også klippes uten smertelindring.. Tenker jeg klarer meg uten denne gangen også:happy:

Tar det som det kommer og har dialog med JM ift hvilket behov det ser ut som jeg har/får og hvor lang tid det tar.

Sist fikk jeg ikke smertelindring før jordmor insisterte på at jeg trengte en spinalbedøvelse (noe jeg absolutt gjorde for å få litt pust tilbake). Igangsatte fødsler er visst mer smertefulle enn de som starter naturlig så om jeg blir satt igang denne gangen også sier jeg jatakk til alt de tilbyr meg[emoji85]

Har blitt satt igang med alle 3, fikk epidural med nr. 1 og 2, skulle få med nr. 3, men kom for sent. Sa at jeg ønsket den, men de ville vente, ble veldig intenst og veldig vondt. Så den siste fødselen uten epidural ønske jeg ikke igjen[emoji12] Så neste gang skal jeg ha epidural før det blir for sent. Fikk ihvertfall prøve uten, så har jeg prøvd det også, selv om det ikke blir helt det samme når det starter av seg selv[emoji846]

Tar det som det kommer. Alle fødsler er forskjellige, og det er vanskelig å planlegge noe på forhånd - man aner jo egentlig ikke hvordan akkurat denne fødselen vil forløpe [emoji4]
Jeg fikk epidural med eldste, ingenting med nr 2, og epidural og pudendal (lokalt) med sistemann. Alle fødslene var fine, jeg var like tilstede under alle sammen, ammingen kom like fort igang med alle, jeg kunne gå igjen like fort etter alle.
Anbefaler hverken det ene eller andre - eneste jeg kunne tenkt meg å prøve er lystgass, men det har de ikke på KK.

Jeg hadde en lang og tung fødsel sist, og fant ut når det stod på som verst at jeg ikke kunne få en epidural pga en gammel ryggskade. Nå vet jeg hvertfall hva jeg går til og er mentalt forberedt på at jeg ikke kan få epidural. Blir bare lystgass på meg denne gangen også.

Har hørt at det er som skikkelig vepsestikk det der! Godt å ikke ha en plan også, alt faller på plass til slutt alikavel :)

Det stemmer! Siden jeg merket det så godt mens jeg allerede hadde det så vondt så tør jeg ikke tenke på hvor vondt det hadde vært ellers [emoji28]

Det stemmer! Siden jeg merket det så godt mens jeg allerede hadde det så vondt så tør jeg ikke tenke på hvor vondt det hadde vært ellers [emoji28]
Off nei skal ikke være lett :laughing002 Har stor tro på meg selv- Men.... Nå vet jeg jo ærlig talt ikke hva jeg mener eller syns i september full av hormoner og det hele :laughing021

Jeg hadde en lang og tung fødsel sist, og fant ut når det stod på som verst at jeg ikke kunne få en epidural pga en gammel ryggskade. Nå vet jeg hvertfall hva jeg går til og er mentalt forberedt på at jeg ikke kan få epidural. Blir bare lystgass på meg denne gangen også.
Huff det hørtes ikke greit ut... Godt å være forberedt på den måten da! Håper det blir bedre for deg denne gangen- en kortere fødsel :)

Med nr 1 ble jeg igangsatt og hadde en sykt intens fødsel pga det. Hadde bestemt meg på forhånd for at jeg ikke skulle ha epidural og svarte derfor nei når jeg fikk spørsmålet. Fikk lystgass som gjorde at jeg fikk konsentrert meg bedre om pusten, også satte de en morfinsprøyte etter hvert uten å spørre. Tror ikke den hadde effekt egentlig. Ble klippet da hun ikke kom ut etter en time med pressrier, men det kjente jeg faktisk ikke, var nok ganske nummen [emoji28]

Med nr 2 som ikke ble igangsatt fikk jeg kun lystgass og det var faktisk en mye mindre intens fødsel, som gikk akkurat passe fort. [emoji5]

Denne gangen satser jeg på lystgass igjen og tenker at jeg bør klare meg uten epidural denne gangen også.

Back
Topp