Smertelindring

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Har du tenkt noe på smertelindring? Sist brukte jeg lystgass i 21 timer før jeg måtte sette epidural da jeg trengte hastesnitt. Jeg håper å føde naturlig denne gangen, uten epidural. Den ble satt feil 3 ganger og jeg sliter med ryggplager. Vil evt prøve vannfødsel om jeg syns temperaturen er behagelig da de ikke har lystgass der jeg har fødeplass. Hater å fryse!

Har dere tenkt noe på hvilken smertelindring dere ønsker under fødsel? :)

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Jeg vil gjerne prøve vann og akupunktur (hvis det er mulighet for det) :)

Rak ikke annet enn 5 nåler forrige gang før lillemor kom :)

Jeg ønsker å ikke ha noe medikamentell smertelindring. Er åpen for badekar, massasje og akupunktur. De har ikke lystgass men har hørt man føler seg litt "full", svimmel og kvalm så regner ikke med jeg ønsker å ha det heller. Epidural ønsker jeg å slippe. Jeg synes det er skummelt å tukle med nerver baki ryggen :/ I tillegg går da fødsel over til å regne som risikofødsel og man kan trenge drypp som gir rier som kan stresse baby og være for stor belastning på ks-arret i livmoren. Jeg håper hvertfall at jeg får føde denne gangen, ønsker ikke å ta ks igjen.

Sist ble jeg satt i gang på dag ti.Hadde svangerskapdiabetes så oppfølgingen var jo på topp fra før.Prøvde lystgass,men brakk meg i ett bankende av den sure lufta.Akupunktur,var en spøk for meg iallefall så endte med epidural.Det var himmelsk,og den virket med engang:-) Fikk hvilt en del da før det hele satt i gang,da hadde epiduralen sluttet å virke.Men på slutten blir man så revet med på bølgen av smertene at man følger bare kroppen:-)
Ulempen med epiduralen på meg iallefall var morgen etter når du ikke kjenner underlivet ditt,og må ta ultralyd for å sjekke om du har fått tømt blæra..

Kommer ikke til å planlegge hva jeg skal ha denne gang,kommer til å ta det etter hvordan fødsel starter og utløper seg.Håper på å ikke måtte gå over tiden,og at alt går som normalt også denne gang.

Med førstemann lå jeg så lenge, så da hadde jeg både akupunktur, badekar, lystgass og tilslutt epidural. Det endte med haste ks.

Med nr to hadde jeg ingen smertelindring. Hadde planlagt skikkelig hva jeg ønsket, men det gikk rett og slett så fort, at vi ikke rakk noe :p

Denne gangen tar jeg det som det kommer. Har lært at det er håpløst å planlegge og prøve å forutse hvordan det går ;)

- Flittig bruker av app'en ;)

Jeg ønsker å ikke ha noe medikamentell smertelindring. Er åpen for badekar, massasje og akupunktur. De har ikke lystgass men har hørt man føler seg litt "full", svimmel og kvalm så regner ikke med jeg ønsker å ha det heller. Epidural ønsker jeg å slippe. Jeg synes det er skummelt å tukle med nerver baki ryggen :/ I tillegg går da fødsel over til å regne som risikofødsel og man kan trenge drypp som gir rier som kan stresse baby og være for stor belastning på ks-arret i livmoren. Jeg håper hvertfall at jeg får føde denne gangen, ønsker ikke å ta ks igjen.
Helt riktig. Fikk drypp og da kom riene i full hast og det ble for mye for jenta mi så hjerterytmen sank etter hver rie. Måtte da få hastesnitt. Hadde masse problemer med ryggen etter epiduralen så jeg holder ut med smertene enn å tukle med nervene i ryggen. Håper vi begge får føde naturlig denne gangen. :)

Prinsesse født i 2011

Epidural! ❤️ Som sist.

Første gangen prøvde eg lystgass men kastet opp så ble det med dusjen.... Andremann var eg så plaget av prolaps at eg ikke orket opp av senga så da ble det ingen smertelindring....Denne gangen har eg et håp om at badekaret blir ledig noe eg har ønsket begge de andre gangene men begge gangene var det opptatt., Har mest lyst å føde i badekaret....:)

Med første prøvde jeg kun med lystgass, prøvde 2 ganger og spydde begge gangene (på jordmor), så vi ble enige om å drite i lystgassen å kjøre løpet ut uten smertelindring. Var veldig tung fødsel.
Så denne gangen blir det epidural, noe jordmor også anbefalte meg.
Men kan jo fort bli KS og. Spørs på hvordan tvillingene ligger. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har prøvd lystgass hos tannlegen før og synes det funket fint, så jeg vil nok prøve det først. Håper jeg klarer meg uten noe mer, men blir det litt for heftig så kommer jeg til å be om epidural

Lystgass blir jeg uggen/kvalm av så det ville jeg ikke prøve sist engang :p
Blir vel epidural om jeg ender med samme type rier denne gangen også..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tar det som det kommer :) -slik som med førstemann :) var i dusjen før me for opp til sjukehuset så fekk brukt varmen derifra godt. Vel på sjukehuset var det i grunn pusting, gynging og oppkast det gjekk i til og begynne med.
Å så brukte eg varmeflaske i ryggen og magen som hjalp godt :) måtte etterkvart fjerne frå magen pga det ble for varmt for frøkna. Etter at dei tok vatnet forsøkte eg meg på lystgass, men det funka dårlig for meg. Klarte ikkje bruke den "rett", kvar gong rien nådde toppen måtte eg hive vekk maska og "skubbe" fra sengehåndtaka med armene og ned i senga..:p var godt når pressriene kom, sjølv om eg då måtte sette drypp etter 5-10min for frøkna kom ned og sklei litt oppatt.. Etter dryppet var satt gikk det ikkje lange tida før ho kom :) var i allefall "berre" 19 min med pressrier..:p

Her er jeg kjempeklar for epidural!
Førstegangsfødende og forstår virkelig ikke vitsen med å ha det så jævlig, når man kan unngå det?
For meg blir det like dumt som å bårre uten bedøvelse hos tannlegen, når man KAN få bedøvelse, og hvem gjør det? Ikke jeg hvertfall.

Har heller aldri sett på det som noe spesielt "stort" å klare å føde uten epidural, så hos meg blir det ingen tvil.

Tar d som d kommer :) blir nok å prøve akupunktur og badekar, så får vi se med lystgassen og epiduralen. De har noe som kalles for steriltvannspapler der jeg skal føde, noen som har erfaring med det?

18/2 <3

Her er jeg kjempeklar for epidural!
Førstegangsfødende og forstår virkelig ikke vitsen med å ha det så jævlig, når man kan unngå det?
For meg blir det like dumt som å bårre uten bedøvelse hos tannlegen, når man KAN få bedøvelse, og hvem gjør det? Ikke jeg hvertfall.

Har heller aldri sett på det som noe spesielt "stort" å klare å føde uten epidural, så hos meg blir det ingen tvil.
Det er en del bivirkninger som følger med epdiduralen som gjør at jeg ikke ønsker det denne gangen da det gikk dårlig sist. Ellers har jeg høy smertererskel og syns det gikk fint sist før jeg måtte ta epiduralen grunnet hastesnitt. Det er opp til en hver å finne hva som passer en best :) Nesten umulig å planlegge detaljer rundt fødsel, men greit å ha noen tanker om hva man ønsker i forkant. :)

Prinsesse født i 2011

her blir det vann fødsel om alt går bra(har blitt klarert for det:) )masaje, ellers ikke noe håper jeg.
hadde ikke noe smerte stillende sist å det gikk strålene, ikke spess vondt.
prøvde lystgass men den og jeg er ikke venner for å si det sån så blir ikke noe denne gangen heller om jeg kan unngå det.
selvfølgeli om det blir sete fødsel eller noe sånt så blir det jo ikke vann og mest sansynlig en del smerte lindring vil jeg tro, men satser på en god opplevelse slik som sist:)

Tar d som d kommer :) blir nok å prøve akupunktur og badekar, så får vi se med lystgassen og epiduralen. De har noe som kalles for steriltvannspapler der jeg skal føde, noen som har erfaring med det?

18/2 <3
svigerinna mi sa at sterilvannspaplene kjennes ut som vepse stikk, men at de funka. for fokuse gikk til de i stede for rie smertene......

Skal ikke bestemme noe på forhånd, men je tenker at je vil ha smertelindring. Ser ikke poenget m å ha mer vond enn nødvendig.. Endte i ks sist, så vet ikke helt hvordan kroppen takler smerter..

Håper på en så naturlig fødsel som mulig. Men har aldri gjort dette før så hvem vet:p håper jeg kan ha god nytte av lystgass, badekar, massasje og akupunktur evt:)

Har du tenkt noe på smertelindring? Sist brukte jeg lystgass i 21 timer før jeg måtte sette epidural da jeg trengte hastesnitt. Jeg håper å føde naturlig denne gangen, uten epidural. Den ble satt feil 3 ganger og jeg sliter med ryggplager. Vil evt prøve vannfødsel om jeg syns temperaturen er behagelig da de ikke har lystgass der jeg har fødeplass. Hater å fryse!

Har dere tenkt noe på hvilken smertelindring dere ønsker under fødsel? :)

Prinsesse født i 2011

Sniker litt her.. Jeg har bestemt meg for å ikke ha epidural. Jada, jeg har jo lest og hørt om alt det bra den gjør, men så har jeg også lest og hørt om alt som kan gå galt så da har jeg valgt å gjøre alt jeg kan for å slippe å ta den.

I tillegg så kjenner jeg meg selv så godt at jeg bare hadde blitt irritert av å ikke kunne bevege beina mine, siden man blir lamma fra navelen og ned. Jeg har heller ikke lyst til å ligge i senga å føde, men sitte på en eller annen måte og bruke tyngdekraften. Da kan man jo ikke ha epidural :) Så jeg ønsker så naturlig som mulig.

Back
Topp