Smertelindring under fødselen

M

Moderator Eve

Guest
Har du tenkt på smertelindring under fødselen? Om du allerede har født- hadde du noen form for smertelindring?

Her kan du lese litt om smertelindring: https://www.babyverden.no/forumtrader/smertelindring-hjalp-best-fodselen/

Kan være lurt å skrive et fødebrev om bla hvilke tanker du har om smertelindring under fødselen, for det er ikke bestandig du er helt der hvor du klarer å kommunisere frem dette selv når du først kommer på sykehuset.
Om du har planer om å ha med deg noen under fødselen er det i alle fall lurt å snakke med de om dette før det nærmer seg :)
 

Vedlegg

  • upload_2017-11-6_9-5-0.png
    upload_2017-11-6_9-5-0.png
    28,6 KB · Visninger: 51
Ønsker badekar men kan ikke pga medisinske forhold. Hadde ingenting sist og ønsker veldig epidural denne gangen ettersom badekar utgår. Skrev ikke fødebrev sist, men ser vitsen denne gangen. Har også snakket litt med mannen om hva han kan gjøre for å hjelpe til som erfaringsmessig var nyttig sist :)
 
Hadde epidural sist pga langdryg fødsel, med veldig god effekt. Tenker at hvis fødselen blir kortere denne gangen, så håper jeg å klare meg med varmebeslag og kanskje vann. Men åpen for at det blir epidural nå også, hvis smertene blir for mye [emoji4]
 
Badekar, varmt vann og varmeflasker tar jeg imot med glede! Lystgass prøvde jeg sist når jeg skulle syes. Det var helt jævlig!
 
Planen var å få epidural, og kansje prøve meg på lystgassen. Her gikk alt fort unna, endte opp på et annet sykehus enn planlagt, og rakk såvidt epidural i siste liten. Fikk og en sprøyte morfin.
 
Første fødsel fikk jeg kun 2 paracet. Da jeg fødte nå lå jeg i badekar og fikk lystgass. Rakk ikke å få epidural.
 
Fikk epidural som datt ut en eller annen gang i løpet av siste del av fødselen. Men gikk greit for det[emoji5]
 
Hatt veldig god nytte av dusj/badekar med varmt vann og lystgass mot sluttene når riene er veldig vonde [emoji4] Mine to siste fødsler var raske og hadde nok uansett ikke rukket noen epidural.
 
Jeg hadde håpt på badekar men får ikke det grunnet tidligere ks så har ingen forventninger egentlig, gikk så fort sist at eg ikke rakk noe.
 
Eg hadde lystgass sist, det fungerte bra for meg. Eg klarar ikkje slappa av i det heile når eg har vond, spenne alle musklane i kroppen. Med lystgass klarte eg å slappa litt av. Men denne gongen blir det fødsel på KK Bergen, der har dei ikkje lystgass så no anar eg ikkje korleis eg skal komma meg gjennom fødselen.

Er det skummelt/vondt å få epidural?
 
Eg hadde lystgass sist, det fungerte bra for meg. Eg klarar ikkje slappa av i det heile når eg har vond, spenne alle musklane i kroppen. Med lystgass klarte eg å slappa litt av. Men denne gongen blir det fødsel på KK Bergen, der har dei ikkje lystgass så no anar eg ikkje korleis eg skal komma meg gjennom fødselen.

Er det skummelt/vondt å få epidural?

Nei, jeg har bare gode ting å si om epidural. Det var veldig effektiv smertelindring for meg [emoji4] syntes ikke det var noe vondt å få den, er et stikk på linje med andre sprøyter. Ikke noe problem [emoji4]
 
Back
Topp