Smertelindring under fødselen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Trenger alle kvinner smertelindring når de føder?
– Nei, kvinner opplever forskjellige grader av fødselssmerte. Det er vanskelig å si på forhånd hvilke kvinner som ender opp med å få hva slags smertelindring. Det man imidlertid vet er at innstilling har mye å si for hvordan man takler smertene. Klarer man å slappe av, puste riktig og innse at smertene har et formål, kan det ha en positiv effekt.

Les 10 kjappe om smertelindring her

Hva tenker du ang smertelindring til din fødsel? :)

Jeg hadde SÅ lyst på epidural denne gangen. Den ble bestilt ved 6 cm, men da jeg var klargjort og anestesi legen kom var det for sent. Følte meg såååå snytt :P

Ønsker ikke smertelindring. Kan prøve lystgass hvis jeg føler behov, men går inn med innstilling om å klare meg med pusten :)

Jeg tar det som det kommer. Aner jo ikke hvordan fødselen kommer til å bli! :-) Vil jo ha det mest naturlig som mulig, men det betyr ikke at jeg ikke kommer til å si nei til smertelindring!

Jeg kommer til å ty til akkupunktur og Luftgass. Tror man kommer langt med pusteteknikker også, vil unngå epidural hvis mulig :happy:

Alt jeg kan få:joyful:

Jeg ønsket vel i utgangspunktet å klare meg uten sist, og jeg rakk aldri å vurdere noe heller [emoji14] Fikk varmepose i ryggen, sånn rispose, og lystgass de siste to centimeterne. Så var det bare meg og pusten min både før og etter. Det gikk såpass greit at jeg håper jeg får til det samme denne gangen :) Vil gjerne ha lystgass da, det hjalp meg veldig :)

Så langt det lar seg planlegge håper jeg å klare meg med akupunktur og Evt gass. Førstemann var ute på et par timer så da hadde jeg ikke rukket noe annet, går det like raskt denne gangen, noe jeg håper på, får jeg nok nøye meg med nåler og gass.
Nå er storebror snart 8år så får se hva kroppen finner på denne fødselen :)

Tar det som det kommer, men vil ha minst mulig medisinsk innblanding. Hadde veldig god effekt av pusteteknikk sist, håper det er til like god hjelp til fødselen som venter.

Jeg tenker jeg kommer til å bruke lystgass under åpningsriene, og helst noe nedentil etterpå om det må syes. Ekkelt å bli sydd uten bedøvelse.

Ellers håper jeg det vil gå fint uten.

Jeg har lyst på fentanyl og lystgass. Har tatt så utrolig mange spinalbedøvelser i mitt liv, så rett og slett drittlei sprøyter i ryggen. :p

Som førstegangsfødene vet jeg ikke hvordan jeg kommer til å takle smertene, men jeg vil nok prøøve å holde ut lengs mulig :-)

Jeg har lyst på fentanyl og lystgass. Har tatt så utrolig mange spinalbedøvelser i mitt liv, så rett og slett drittlei sprøyter i ryggen. :p
Fentanyl? Det har jeg ikke hørt om :)

Jeg greide meg uten, men det er jo helsikes vondt. Hadde lest på forhånd at epiduralen kan gjøre riene svakere så jeg ønsket ikke å ta den med mindre det ble helt for gale. Følte jeg hadde en fin fødsel med gode pauser mellom hver rie.

Jeg skulle ikke ha noe hvis jeg ikke behøvde det. Men fikk epidural tidlig, ved 3 cm, fungerte på ene siden, men riene stoppet ikke opp på meg for å si det sånn ;) Ble spinal til slutt på meg, da det ble hastesnitt :happy: Gud så deilig det var å få den spinalen, alt slapp :p

Back
Topp