Smertelindring under fødselen

Linni26

Betatt av forumet
Noen som har tenkt på hva slags smertelindeing som kan være aktuelt under fødsel. Jeg har kun brukt lystgass på de to andre fødselene. Hadde ønske om epuderal sist men, jordmora jeg hadde da sa jeg ikke kunne få. Men denne gangen her har jeg ett ønske om det og håper jeg får denne gangen om jeg føler jeg trenger det. Noen som har fått epuderal på tidligere fødsel og åssen virket det? Positivt/negativ erfaring

Jeg hadde bare positiv opplevelse med det. Smerten var så intens, hadde hatt rier i voksende styrke i 12 timer før nåla satt i ryggen så var ganske sliten i tillegg, og husker bare jeg hadde lyst til å klemme anestesilegen. Og så fikk jeg slappet av nok til at jeg duppet av mellom slagene, og bråvåknet da vannet gikk en time senere. Kommer til å be om det igjen hvis jeg kjenner at jeg trenger det.

Jeg hadde også fryktelig intense rier i flere timer sist. Lå helt stiv i senga og klarte ikke og røre på meg omtrent. Var så sliten da det var over at jeg sovnet tvert. Men man kan være oppegående og stå osv selv om man har fått satt epuderal?

Det kommer nok helt an på hvordan man treffer, jeg har fått mest effekt på venstre side under begge fødsler og foten dovnet helt bort, kunne ikke stå på den foten ihvertfall :) måtte holde fast i prekestol for å gå noen skritt. Nå hadde jeg nesten to dager med rier (hel..... igangsetting), epidural var min redning. Hadde nok dødd uten, tror jeg :)

Jeg fikk epidural forrige fødsel og det var veldig positivt. Ble igangsatt så riene kom veldig kraftig og kastet på fra ingen smerte, det var helt grusomt. Epidural gjorde at jeg fikk slappet av og duppet til og med litt av. Selv om epidural satt litt mer på venstre enn høyre side hadde den veldig god effekt og jeg kunne også bevege meg:). Ulempen for min del var at jeg endte med hastekeisersnitt, men tror nok ikke det skyldtes epiduralen. Kommer definitivt til å be om epidural den gangen her også hvis jeg kan det:). Gruer litt for å begynne med egne rier denne gangen da jeg ikke vet hvordan det er. Håper ikke det er like vondt som rier ved igangsetting og håper jeg slipper å bli satt i gang denne gangen her:).

Jeg skal ha KS, så det blir spinal. Etterriene håper jeg å få dempet med smertestillende (voltaren og paracet), for dét gjør vondt når man er nyoperert.

Jeg er helt åpen for å prøve uten, og for å motta smertelindring dersom jeg føler jeg ikke føler jeg klarer meg uten. :)

Jeg er helt åpen for å prøve uten, og for å motta smertelindring dersom jeg føler jeg ikke føler jeg klarer meg uten. :)
Samme her. Er førstegangs og tenker at det går som det går. Men har et ønske om å prøve uten medisinell smertelindring så langt jeg klarer :-) er veldig åpen for badekar, akupunktur osv. Men har mindre lyst på epidural altså.

Fikk epidural første gangen og følte meg så svak av det at jeg ikke klarte noenting (nesten lammet), og tyngden på magen + smertene var verst. Jeg sitter fortsatt og lurer på hva som egentlig gikk galt, for jeg fikk ingen svar på sykehuset:/ ungen ble tatt med sugekopp så det endte jo bra men jeg blødde kraftig og slet med å gå rett etter.

Nr2 ønsket jeg null smertelindring. Veldig intens men fantastisk fødsel! Jeg var så stolt av meg selv husker jeg :p

Jeg tok epidural igjen med nr3. Jeg ble satt igang da og det var så himla deilig å trykke på epiduralknappen da riene kom. Absolutt verdt!

Nå skal jeg be om det igjen hvis jeg rekker, men klarer meg fint uten også;)

Forhåpentligvis ingenting som sist gang. Fødsel med epidural ble laaaaang og hard og tror noe av skylden er epidural så håper jeg klarer meg uten eller bare med Akupuntur

Samme her. Er førstegangs og tenker at det går som det går. Men har et ønske om å prøve uten medisinell smertelindring så langt jeg klarer :-) er veldig åpen for badekar, akupunktur osv. Men har mindre lyst på epidural altså.
Jeg skal føde i badekar jeg også, hvis jeg får tid og jordmor sier det er i orden. Ellers så ønsker jeg å prøve uten noe mer. :) Mener vi har vært enige om dette i flere tråder før også. ;)

Noen som har erfaring med saltvannspapler?

Jeg blir satt i gang neste helg, og jeg hører mange sier det kan blir veldig intense rier av det? gruer meg litt og håper jeg kan få epuderal eller ett eller anna som tar bort de verste toppene om det skulle bli veldig intens.

Jeg blir satt i gang neste helg, og jeg hører mange sier det kan blir veldig intense rier av det? gruer meg litt og håper jeg kan få epuderal eller ett eller anna som tar bort de verste toppene om det skulle bli veldig intens.

Har også hørt dette.
Blir riene mer intense ved igangsetting, eller er det det at man går fra "null til Max" relativt raskt, slik at de virker mer intense? I motsetning til at det normalt bygger seg gradvis opp mot max?

Har også hørt dette.
Blir riene mer intense ved igangsetting, eller er det det at man går fra "null til Max" relativt raskt, slik at de virker mer intense? I motsetning til at det normalt bygger seg gradvis opp mot max?
Venninna mi som ble satt i gang tidligere hun hadde veldig intense rier, fødselen tok vel 4-5 timer fra det startet til babyen var ute. Og Det var ikke mye pauser i mellom :nailbiting:

Back
Topp