Smertelindring under fødselen

Mine rier stoppet helt opp i badekar, så unngår det neste gang, varme kluter er godt som smertelindring sist, men tar ikke saltvannspapler som sist. Skikkelig grusomt nesten som vepsestikk, hadde bare lystgass og peditin (morfin) på slutten. Var for sent med epidural sist men angret på at jeg ikke tok imot det tilbudet sist. Var nok fordi jeg var redd for den nåla baki ryggen hehe. Åpen for alt. Skal til samtale med jordmor på sykehuset om noen uker og snakke om fødselsopplevelsen sist og hva jeg ønsker annerledes nå for å få en litt bedre fødselsopplevelse neste gang. Skal skrive ned et ønskebrev. Har de kuttet ut lystgass på alle sykehus? Følte det hjalp en god del sist :)


:)
 
Jeg kunne gjerne tenkt meg badekar og akupunktur kanskje. Akupunktur har funket for meg når det gjaldt migrene i svangerskapet, så da kan det hende at det funker under fødsel..? :) Er førstegangsfødende, så skal ikke si "aldri i verden" til epidural. Men jeg vil helst ikke ha epidural.
 
Uff.. Jeg skulle så veldig gjerne ønske de hadde lystgass på sykehuset fortsatt, men dessverre. Så må si jeg gruer meg for følte jeg overlevde på det sist.. men jeg skal være positiv! Ingen fødsel er jo lik :) vil gjerne prøve badekar denne gangen da, jeg fikk ikke sist, siden jeg ble satt i gang
 
Ingenting :)
3 fødsler uten,så håper klare meg uten nå også ;)
men,siste fødsel lå jeg i badekar frem til nesten slutten. D var deilig
 
Alt jeg vet er at det kan ikke planlegges, så man må nesten bare ta det som det kommer.
Ei venninne av meg SKULLE ha epidural, men hennes fødsel tok nøyaktig 1 time fra hun kjente første rie til ungen var ute. Mens jeg som ALDRI skulle ha epidural, ble nesten påtvunget det etter å ha logge i et riehelvette i over 40 timer.
Ellers brukte jeg lystgass sist, det hjalp egentlig ganske greit :)
 
Jeg har ikke fått noe de andre gangene, fødslene mine går ganske fort. Så satser på det denne gang også. Men jeg tar ting som det kommer. Ingen fødsel er lik.
 
Denne fentanylen er den like bra som epidural?
Eller har det samme effekt lissom?
Nei det vil jeg si at d absolutt ikke er! Fentanyl er smertestillende,men med epedural blir man jo så å si bedøvet... Man kjenner man har rier,men klarer fint å snakke seg igjennom de... Med fentanyl så går ikke d... Men de sier det tar toppene!!!:)
 
Ja de har lysgass på Bærum.
Jeg skal i alle fall ha epidural det er sikkert og visst etter forrige fødsel...tror vel kanskje de vil at tvillingfødende uansett skal ha epidural i tilfelle komplikasjoner uten at jeg er helt sikker.
 
Tar det som det kommer. Sist hadde jeg skikkelig migreneanfall under fødsel, fikk epidural som der og da føltes livbergende. Håper migrenen holder seg borte denne gangen, så får vi se hva det blir til utfra det!
 
Back
Topp