Smertelindring under fødselen

ønskebarnet

Glad i forumet
noen som har gjort seg noen tanker ang det? Epidural, lystgass, badekar/dusj, akupunktur eller kanskje ingenting i det heletatt? Selv så vet jeg at jeg vil ha lystgass, men siden sykehuset ikke tilbyr det lenger, så ser det ganske så mørkt ut gitt.. Så satser derfor på at det lar seg gjøre med badekar :) Hva med dere damer? :)
 
Jeg skal ha fentanyl :)
 
Akupunktur og badekar, men badekar rakk jeg ikke sist så da spørs det om jeg gjør det denne gangen
 
Jeg tror ikke jeg rekker noe denne gangen heller så satser på tredje fødsel uten noe
 
Etter en fødsel med sugekopp uten noe smertelindring, og en vanlig uten noe som helst så har jeg sagt at jeg vil ha epidural:) Jeg gruer meg veldig denne gangen :/ kjenner det værker i ryggen bare på tanken :/
 
Hadde epidural sist. Lystgassen tok de bort for noen år siden.. Kan tenke meg å prøve badekar nå, noe som jeg ikke fikk sist pga misfarga fostervann..
Så er det ikke umulig for at det blir epidural nå også!
Tror det viktigste er å gå inn i fødsel med alle muligheter åpen, og ikke si nå at en absolutt IKKE vil ha f.eks epidural :)
 
Varm dusj som sist!
 
Hadde veldig god erfaring med epidural forrige gang! Får ta det som det kommer. Men ser ikke bort fra at det blir epidural denne gangen også :)
 
Har jo ingen erfaring, så er derfor åpen for alt, vil ikke låse meg på at jeg skal eller skal ikke ha, for jeg vet jo ikke :p Men håper å få prøvd badekar da :)
 
Sist gang fikk jeg litt lystgass på slutten.. Gikk relativt fort, og antar at det vil gå enda raskere neste gang. Badekar hadde sikkert vært deilig. Men velger å tenke at jeg bare må være åpen for det meste. Kjenner jeg meg selv rett vil jeg heller gå rundt på golvet, for det var døden å ligge stille når jeg hadde 1 minutt mellom riiene.
 
Ja takk til alt!:) m første fikk jeg lystgass og fentanyl,å den fødselen var alt utenom drømmefødsel. Nr to fikk jeg lystgass,fentanyl,akupunktur og tilslutt epedural... Myyye bedere fødsels opplevelse... Så denne gangen er jeg åpen for det meste! Men vil selfølgelig se d Ann! Ingen fødsler er jo like!
 
Var veldig gla i lystgassen sist :) Fikk en spinalbedøvelse etterhvert sist. Det skal vist fungere på samme vis som epidural, men istede settes det i en engangs dose som skal virke en stund (tror det var 1-2 t). Vet ikke hvorfor det ble det fremfor epidural, men det var etter anbefalning av jordmor. Hver gang de sporte om jeg ville ha epidural så sa jeg nei fordi jeg syns det gikk greit, men etterhvert anbefalte de meg å ta den spinalbedøvelsen for å se om jeg fikk litt fortgang hvis jeg slappet av. Hadde på forhånd tenkt at jeg ville sitte i badekar, men det fikk jeg ikke siden vannet hadde gått.

De risposene som kan varmes og legges f.eks på ryggen var også gode :)
Så kan være greit å være åpen for flere alternativer og prøve forskjellig :)
 
Hadde lystgass sist og elsket det, men det finnes ikke nå. Satser på ingenting. Hadde ikke rukket noe annet sist, så satser ikke på å rekke noe nå heller. :)
 
Brukte kun lystgass sist, som funket kjempe bra :)
Tar det som det kommer, ingen fødsel er lik ;)
 
Hadde ikke noe sist. Kunne tenkt meg en normal fødsel, gjerne med badekar og akupunktur, da jeg ble satt igang sist med riestimulerende drypp.
Men tiden vil vise, kommer helt an på hvordan fødselen blir.
 
Jeg håper på å få komme til en fødestue med badekar. Følte det var veldig grei smertestilling i åpningsfasen sist, i likhet med varme omslag og ryggmassasje. Det eneste jeg er fast bestemt på er at jeg ikke skal ha saltvanspapler denne gangen Aaauuuuu) og vil helst unngå epidural, da det hemmet riene mine og førte til tangfødsel forrige gang.

Først og fremst får jeg bare ta det som det kommer, tenker jeg - liten vits i å planlegge for mye:)
 
Back
Topp