Smertelindring under fødsel

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Noen som har tenkt på det enda?

Jeg fikk epidural sist, men vet ikke om jeg vil ha det denne gangen. Hørt så mye rart!:P er liksom det og lystgass som er tilgjengelig der jeg skal. Lystgass ville jeg ikke ha sist, men vurderer å prøve denne gangen.

Skal ha minst mulig.

Badekar og akupunktur muligens. Og kalde evt varme omslag.

Første hadde jeg badekar og akupunktur
Andre hadde jeg badekar og saltvannspapler.

Saltvannspapler var så j**** at det tar jeg aldri i livet igjen!

Har du mulighet for badekar? Det hjalp meg veldig sist :)

Skal ha minst mulig.

Badekar og akupunktur muligens. Og kalde evt varme omslag.

Første hadde jeg badekar og akupunktur
Andre hadde jeg badekar og saltvannspapler.

Saltvannspapler var så j**** at det tar jeg aldri i livet igjen!
Hva er saltvannspapler?

Fikk ingenting sist fordi jeg ikke rakk. Om det blir for ille sier jeg ikke neitakk til det de har å tilby. Kanskje ikke akupunktur da, takler ikke nåler, og iallfall ikke hvis de skal bli stående:P

Vurderer badekar og akupunktur. På sykehuset der jeg skal føde har de ikke lystgass. Har (uten å planlegge d for nøye) ikke lyst på epidural.

Vet jeg ikke vil ligge I noe badekar, har ikke mye lyst på epidural. Så da står jeg vist igjenn med akupunktur, massasje, saltvannskapsler, lyst gass og varme omslag. Så ja, jeg får vist ra det som det kommer. Ut kommer ho uansett:p

Badekar og lystgass er planen her ihvertfall :) noen med erfaringer fra akupunktur?

Prøv lystgass om du kan ja :) :) jeg elsker lystgass :p

Jeg kan ikke få epidural. Og ikke har de lystgass mest sannsynlig. Så prøver badekar og dype åndedrag

Jeg liker liksom ikke tanken på lystgass jeg.. Å miste kontroll over meg selv liksom..? Npr jeg hører hva folk finner på å si i lystgassrus, så har jeg egentlig mest lyst til å styre unna!

Jeg liker liksom ikke tanken på lystgass jeg.. Å miste kontroll over meg selv liksom..? Npr jeg hører hva folk finner på å si i lystgassrus, så har jeg egentlig mest lyst til å styre unna!
Det der opplevde ikke jeg i det heletatt. Er nok mange som overdriver og :p

Det er saltvannskapsler (på en måte) som sprøytes inn under huden på korsryggen. Det skal ta toppen av smerten visstnok. Og de gjorde jo det, siden selve paplene gjorde mer vondt enn riene! :p

http://www.klikk.no/foreldre/article747480.ece

Ser her at det kalles steriltvannspapler, men har alltid hørt at de heter saltvannspapler...
De tar jeg hver dag. Hehe.. sprøyte med saltvann. Kan være ganske vondt.

Tok en på hver side av korsryggen mens jeg hadde rie, j*****!!!!!! Hvorfor tar du daglig om jeg kan spørre?
Det er hjelpestoff i sprøytene jeg tar, medisin. Men tar på sidene, ikke ryggen.

Har tenkt på badekar, lystgass og massasje. Men har også planer om å holde meg åpen for alternativer siden jeg aldri har gjort det før og faktisk ikke vet hva jeg har i vente eller hva som funker for meg i en sånn situasjon.
Lite lyst på epidural, er litt overnervøs for at de skal bomme med nåla :eek:

Vil ikke ha epidural ihvertfall, skal prøve lystgass selv om jeg ikke taklet den sist. Med første hadde jeg lystgass og badekar som smertelindring, med nr 2 hadde jeg ingenting.
Håper at badekar og lystgass vil hjelpe litt den gangen her, og at det nå ikke vil ta over 1 døgn før han kommer seg ut :p

Back
Topp