Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: mai2010
tusen takk for mange gode råd og forklaringer[:D]
for meg hjelper det mye å høre andres erfaringer og opplevelser. vet jo at jeg må ta stilling til alt dette selv og at jeg ikke kan vite hvordan min fødsel blir.[;)]
ingen har nevnt noe om de ønsker klyster?
og sorry sikkert dumt spørsmål men peditin? hva er det?[&:]
ORIGINAL: Febbis
for meg hjelper det mye å høre andres erfaringer og opplevelser. vet jo at jeg må ta stilling til alt dette selv og at jeg ikke kan vite hvordan min fødsel blir.[;)]
Dette sto øverst på lista mi sist!!
Men hvis du tåler litt detaljer, så var det faktisk ikke nødvendig. Fødselen min begynte med rier, og barnet sklir jo ned i fødselskanalen. Noe som gjorde at jeg måtte på do, 3 ganger iløpet en havtime[;)] hehe. Så jeg hadde jo alllerede tømt meg[8D] Men dette er sikkert ikke likt for alle fødsler. '
Jeg fikk klyster på sykehuset, da jeg satte meg på do, gikk vannet, og jeg kjente jo det bare rant ut bak der og. Så det var sikkert tomt[8D]
ORIGINAL: kolibri
ORIGINAL: KarinMaria
ORIGINAL: kolibri
håper jeg får lik fødsel som sist, og da holder lystgass og yoga.
Ehhmmmm [8|] Tok du yoga under fødselen..? Hvordan klarte du det? [8|]
jepp, avspenningsstillinger og pusteteknikk. Klarte det fint?
Aha! Da er jeg med! [:)][:)]
ORIGINAL: te
ja takk alt. Jeg tar det jeg kan få. ved min første fødsel ba jeg om epidural før jeg i det hele tatt kom inn på fødestua. Syntes det fungerte helt fantastisk og hadde ikke vondt etter at jeg fikk den. fikk også lystgass veldig artig, men litt flaut også ettersom jeg nok ble litt for rusa og pratet utrolig mye tull. men hadde en veldig fin fødsel som ikke var så vond selv om babyen var blytung.
Så jeg kommer nok til å ta det jeg får tilbud om og mere til. hvorfor ha vondt når man ikke trenger det.
ORIGINAL: babyboy2010
Sjøl har eg ikke bestemt meg for noe enda, tenker på badekar første stunden også ser eg hvordan det går derfra, kanskje det blir epidural, kanskje ikke, kommer ann på hvordan eg har det!!
Ser her at det er mange her som tenker på lystgass under fødselen! Jeg har blitt fortalt av JM at lystgass er fjernet fra de fleste sykehus de siste årene, fordi at den gikk utover de ansatte!
Vet 100% at det ikke brukes på Haukeland, noen andre steder vet eg ikke sikkert!
Beklager jenter..