Smertelindring fødsel

Lissy86

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Hvilken smertelindring har dere tenkt å bruke? Noen som har erfaring med badekar? :)

Hadde badekar når jeg fødte min første :) det lindra veldig, jeg kjente nesten ikke riene når jeg satt oppi der. Ellers har jeg også god erfaring med lysstgass ❤️
Min siste fødsel hadde jeg ingenting.

Åpen for råd undervegs. Sist ble det epidural pga ingen pause mellom riene. Satt ikke perfekt men hjalp litt.
Forrige gang var det lystgass, men denne gangen er det ikke tilgjengelig. Like greit, syns det var styr å puste inn og ut riktig i masken. Rakk ikke badekar sist pga ble epidural, håper jeg får brukt badekar denne gangen :-)

Var i badekar med nr 1, det var behagelig, men jeg tror det gjorde at fødselen trakk ut unødig.
Rakk ikke noe smertelindring med nr 2, men greide å styre pust og være avslappet i kroppen, så det gikk helt greit.

Jeg prøvde badekar sist, men det hjalp ikke i det hele tatt desverre :(
Fikk epidural og det var helt fantastisk.
Skal ta det litt som det kommer denne gangen også, men tar epidural hvis jeg trenger den :)

Jeg har hatt innskriving på sykehuset, og ble skrevet inn på fødeloftet (sus). Der har de ikke epidural, så da tenker jeg å prøve badekar og lystgass som smertelindring :) Men hvis jm anbefaler at jeg flyttes ned til føden i 1 etg for å få epidural, så skal jeg ikke krangle på det ;)

Har snakket litt med jordmor om det. I åpningsfasen vil jeg gjerne prøve badekar og etterpå skal jeg ha epidural. Da jeg ble satt i gang sist, merket jeg ingenting til noen rier da jeg fikk det. Endte jo i ks men vi får se hvordan det blir femner gangen. Det er kun når fødselen går igang av seg selv. Hvis ikke, så blir det jo ks.

Hvilken smertelindring har dere tenkt å bruke? Noen som har erfaring med badekar? :)

Satt i badekar i "ventefasen" mens jeg ventet på full åpning.

Var deilig :) men syns vannet ble litt fort kaldr kanskje? Men så er jeg vant med stampen hjemme som holder konstant varme :)

Satt i badekar under åpningsfasen sist, var deilig men ville opp når riene ble for intense.

Lystgass var min venn! :p

Satser på det samme denne gangen. :)

Vil helst unngå epidural pga bivirkningene.

Satser på en fødsel uten smertelindring. Ønsker å kun bruke varmtvann - gjerne badekar! Brukte kun dusj/badekar ved de to forrige fødslene og ønsker det igjen..

Brukte badekar i åpningsfasen sist, satt oppi der i 3 timer og syns det lindre godt fram til det ikke hjalp i det hele tatt. Fikk så epidural, noe som var himmelen! Denne gangen skal jeg ha epidural så fort de er villig til å sette den, håper å få bruke badekar hvis det åpningsfasen blir like lang og de vil vente med å sette epidural.

Tror jeg vil bruke badekaret frem til pressriene begynner, vet jo ikke hvordan jeg kommer til å takle det, så får se hva jeg gjør :)

Tar i mot det de anbefaler tenker jeg! Første rakk jeg ingenting før hastekeisersnitt, men nr 2 fikk jeg akupunktur, lystgass og epidural.
Epidural var himmel etter 2 heftige timer med VONDT (de antok arrvev etter KS fordi det strakk i alle retninger og jeg trodde magen skulle sprekke)!
Sier ikke nei hvis jordmor anbefaler noe;)

Tenker igrunn ingen smertelindring, utenom dusj - slik som jeg gjorde sist. Tar det som det kommer :-)

Badekar sist frem til 7 cm, ingenting annet. Denne ganger går jeg for minst mulig, men bevegelse istede for badekar. Vil gå Lillemor ned ved hjelp av tyngdekraften siden jeg hadde en som ikke hadde tenkt seg ut sist

Back
Topp