Smertelindring eller naturlig fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Går inn med åpent sinn, vist det blir behov for smertelindring så tar jeg gjerne det. skal se det ann og høre på råd fra jordmor :)

Føler absolutt at jeg fødte naturlig sist, selv om jeg hadde både epidural og lystgass...

Planen er epidural igjen om det blir like intenst og langvarig som sist, klarer jeg meg uten så supert. Tar det som det kommer. Nå risikerer jeg å igangsettes ila de neste par dagene da så da blir det vel en "unaturlig" fødsel uansett, men så lenge lillebror kommer ut så er jeg happy :p

Kun lystgass, som sist:) Er mer redd for nåler enn for fødsel, så da har man ikke så mye valg:rolleyes:

Jeg skulle gjerne brukt lystgass, men hører St. Olavs ikke tilbyr det lenger. Jeg synes epidural er skummelt, men får ta det litt som det kommer.

Jeg skulle gjerne brukt lystgass, men hører St. Olavs ikke tilbyr det lenger. Jeg synes epidural er skummelt, men får ta det litt som det kommer.
Jeg har også hørt St. Olavs ikke tilbyr lystgass lenger, vet du hvorfor? Jeg skal føde på St. Olavs om alt går etter planen :laughing002

Går inn mer åpent sinn og tar det som det kommer. Ingen ting gikk slik jeg planla sist, så da orker jeg ikke tenker mer på det nå :)
At de ikke tilbyr lystgass lengre der jeg skal føde gjør meg ingen ting. Fikk ingen effekt av den og det luktet bare ekkelt ;)

Jeg fikk bare full uttelling av epidural med førstemann. Fikk den tidlig og lå i ei seng hele dagen. Veldig kontrollert, veldig lite jobbing med kroppen. Tok så lang tid at KS ble vurdert...

Med nummer 2 og 3 ropte jeg på epidural på slutten, fikk pressrier mens den ble satt med nr to og startet pressing da den var ferdig satt med nr 3... Så nektet meg selv epidural med nr 4.
Kun lystgass lindret med nummer 3 og 4, med nummer to rakk jeg ikke få noen form for smertelindring.
Med nummer 4 jobbet jeg med kroppen og mistet ikke kontrollen før jordmor ba meg ikke presse, det er rimelig vanskelig når kroppen jobber helt selv... ;) Men jeg følte meg som en løvinne etter fødselen. Jeg taklet smertene! :D

Her var det uten noe som helst :arghh::wacky::hilarious:

Jeg fikk både lystgass og epidural da jeg fødte nå 4. juni. Epidural var helt fantastisk. Jeg hadde intense rier så og si uten pauser, jeg klarte ikke prate eller røre på meg i det hele tatt pga smertene (som i hovedsak satt i korsryggen hos meg). Etter epiduralen var jeg et nytt menneske, jeg kunne ligge og slappe av litt, spise og drikke og samle krefter til siste innspurt. Men føler så absolutt ikke jeg har hatt en unaturlig fødsel for det. Jeg fikk bare en liten pause fra de verste smertene :)

ops 1000 mg het det ja!! ikke så god på måle enheter :p
Hah, nå flira jeg godt.. Så for meg du sitte der å gnage på en diger tablett :P
Jeg fikk epidural med eldstemann, de tre siste har jeg født uten noe. Foretrekker det, formen min etterpå var mye bedre de siste gangene. Lystgass har jeg aldri turt å prøve, er så redd for å bli kvalm.
Blir så imponert når dere greier dere helt uten altså!

Her ble det naturlig fødsel... De spurte om jeg var sikker på jeg ikke ville ha noe, men jeg skulle klare det uten, og var så nærmt slutten alikevell :hilarious:

Jeg tar det som det kommer. Har jeg behov for smertelindring takker jeg gjerne ja til det. Dersom det er en rask fødsel (som jeg ikke har noe tro på at det blir etter sist fødsel) så kan det være det blir uten. Tror uansett det er best å gå inn i fødsel med et åpent sinn.:)

Ville ha epidural men fødte uten noen form for smertelindring. Det var fort og heftig, er stolt av meg selv at jeg klarte det :)

Fra vannet gikk til frøkna var ute tok det 29 timer. Rakk å prøve både nåler, badekar, lystgass og epidural. ;) var heftige rier en stund der, så takket ja til alt de tilbydde meg ;)

Back
Topp