Smertelindring eller "naturleg" fødsel?

M

Moderator Marte

Guest
No er jo ein fødsel med smertelindring også ein naturleg fødsel, men i mangel på betre ord ;)
Har dokker nokon tankar om bruk av smertelindring under fødselen?

I denne artikkelen kan du lese og sjå ein video om smertelindring med medikamenter, og her kan du høyre meir om alternativ smertelindring med både tekst og video!

Babyverden har også sin eigen podkastserie, og i denne episoda kan du høyre meir om dei forskjellege typane smertelindring og kva som kan vere lurt å tenkje på!
 
I utgangspunktet tenker jeg å føde uten smertelindring, hadde ikke behov for det sist og ser for meg at det ikke blir noe verre denne gangen. Er åpen for det hvis det blir behov.
 
Ikke epidural! Hadde veldig dårlig opplevelse med den i 1 fødsel.
Satser på akupunktur som 2 fødsel :)
 
Ja takk, til epidural! :p har lyst til å prøve ut badekar også, fikk ikke mulighet til det sist, så vil gjerne det nå.
Men ellers skal jeg definitivt ha epidural som sist;)
 
Her harde ikke lystgass, å ønsker ikke epidural da det bare forlenger fødsel... så her blir det nok uten noe form for smertelindring.
 
Jeg ønsker ikke smertelindring som epidural og lignende. Ønsket er at det skal være så naturlig som mulig. Fødsel i vann er derimot ønskelig. Varmt vann linderer mye smerte hos meg.
 
blir nok bare akupunktur.. sist brukte jeg bare lystgass men det har de ikke her jeg skal føde nå.
 
Håper på lystgass denne gangen også. :) vil ikke ha epidural, har ikke trengt det de tidligere fødslene heller så går ut fra at jeg kan unngå det nå også.
 
Jeg tenkte at jeg klarer meg uten epidural men etter 24 timer etter igangsetting jeg tok epidural og det var mye bedre, vi vet ikke egentlig men rier var ikke så effektive og 12 timer senere ble det KS. Jeg får aldri å prøve vaginal fødsel nå siden det var andre KS så hvis vi bestemmer å ha ett barn til det blir planlagt KS :(
 
Back
Topp