Smertelindring eller ikke???

Memme

Glad i forumet
Har dere tenkt på om dere skal ha noe for smertene under fødselen og i så fall hva?Det begynner jo å bli en god del alternativer nå. Sist fikk jeg ikke noe og synes det var greit så jeg har nok ingen planer om det denne gangen heller.

Jeg har lyst på badekar, masasje og lystgass
Om det er det rett vet jeg jo ikke. Sist låg jeg og sov [;)]

Om det er det rett vet jeg jo ikke. Sist låg jeg og sov

Fikk det sist gang, og det funka kjempefint!! Håper det funker like bra denne gangen!! [:D] Har ikke lyst på mer enn det. Ellers funker også musikk bra som smertelindring for min del, så det må jeg ha![:)]

Men seriøst.... SOV du?????

Jeg tror ikke jeg skal ha noe i det heletatt. Har ikke hatt det med de to andre heller. Jeg er livredd alt som heter sprøyter og tar heller de smertene som måtte komme. Jo mer kroppen står for selv jo mer lager den av naturlig smertelindring. Lyst gass masken synes jeg bare er i veien.[8|]

Da jeg fødte Madeleine fikk jeg lystgass. De satt epidural på meg, men den virket ikke.

Da jeg fødte Adrian hadde jeg ingen smertelindring, kun samboer som masserte meg i ryggen. [:D]

Planlegger ikke så mye på forhånd. Må gjøre det jeg føler for der og da, og det som jordmora eventuelt anbefaler. Har brukt lystgass begge de andre gangene i åpningsfasen. Funka bra å ha fokus på pusten under riene. Har vel fått litt petidin også tror jeg.

Jeg fikk epidural når jeg fødet, men desverre fikk jeg det forsent så den virket ikke. Alt gikk så fort hos meg at jeg ikke fikk noe smertelindring i det hele tatt. Lystgass spurte jeg etter men fikk som svar at dette hjalp ikke meg nå, for den var mest til at man skulle puste riktig tok ikke bort noe smerte i det hele tatt.

FOR DE SOM VIRKELIG VIL HA NOE SOM HJELPER TROR OG MENER JEG AT DET ER KUN EN EPIDURAL SOM BØR BRUKES. DEN SKAL I HVERTFALL HJELPE. OG DET Å FØDE UTEN NOEN TING OVER LANG TD VILLE IKKE JEG HA UNNA MEG SELV!!!!

ORIGINAL: lisemor81

Om det er det rett vet jeg jo ikke. Sist låg jeg og sov

Fikk det sist gang, og det funka kjempefint!! Håper det funker like bra denne gangen!! [:D] Har ikke lyst på mer enn det. Ellers funker også musikk bra som smertelindring for min del, så det må jeg ha![:)]

Men seriøst.... SOV du?????

Ja jeg sov men det var narkose jeg hadde da. Tok keisersnitt [;)]

Ellers funker også musikk bra som smertelindring for min del

Jøss, da er du virkelig heldig :)

Hm... merkelig... for lystgass hjalp veldig på mine smerter!!! Brukte det ikke helt på slutten, men ganske lenge... Var veldig gøy, for jeg ble jo helt dritings.. Begynte å le av ingenting og klarte ikke å stoppe, mannen min trodde jo jeg var blitt gal.. hehe[:D] SKAL ha lystgass denne gangen også!!!

Back
Topp