Smertefri Spontanabort.

JuneMama

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei.

I teorien skulle jeg vært 9 uker på vei, men det kan dessverre se ut til at dette svangerskapet nærmer seg en slutt.

Jeg har blødd litt hver dag de siste tre ukene, men det ga seg for to dager siden.
Har ikke hatt noe særlig smerter siden jeg fant ut at jeg bar gravid. Våknet to netter med litt mageknip som varte i ti minutter, men et toalett besøk ordnet det.

På fredag var jeg på en tidlig UL hvor legen kunne informere meg om at enten var jeg mye kortere på vei enn jeg trodde eller så var det en spontanabort på gang.
Hun sa i tillegg at hun ikke ville gi meg noen forhåpninger.
Mente og at den "posen" som fosteret (et navn på g som jeg ikke husker) lå i, var så pass stor at man burde se fosteret tydeligere.

Skal på ny UL på fredag for å bekrefte eller avkrefte en eventuell SA. Har ikke noen god følelse.
Venter og svar på my HCG som jeg tok onsdag. Tok sist forrige fredag og da var den 18965.

Noen som har hatt lignende opplevelser?

Hilsen
MillaMin

Jeg har mistet 4 ganger, og den første gangen var det som å ha mens rett og slett.. bare murring, ikke smerter

Sender deg en klem jeg!
Bare spør hvis det er noe mer jeg kan svare på

Jeg har hatt to såkalte missed abortion. Det innebærer at fosteret ikke lever lenger, men at kroppen ikke oppfatter at det er slutt. I mine tilfeller har morkaken og plommesekken utviklet seg som normalt, mens fosteret har enten dødd eller utviklet seg feil og er ikke liv laga. De fleste vil på et eller annet tidspunkt avstøte dette, men hos noen, inkl. meg selv tar dette lang tid. Hvis du fortsatt har fosteranlegg i livmoren vil du nok få tilbud om enten medisinsk abort eller utskrapning. Lykke til!! Og husk at de fleste som opplever dette, kun opplever det én gang :)

Tusen takk for svar damer. Hjelper godt oppe i en mildt sagt forvirrende tid.

Jeg er så forvirret nå at jeg ikke vet hvor jeg skal snu meg.
Fikk beskjed fra fastlegen min at HCGen min steg som normalt og hadde gått fra 18965 til 26385 på en uke.
Når vet jeg ærlig talt ikke om jeg er gravid eller ikke! Også har jeg ikke ny UL før på fredag.

Huff, hvor mye har du blødd da?

En stripe i bindet hver dag de siste tre uke Ca.
De siste fire dagene har det omtrent ikke vært noe i det hele tatt.

Vet rett og slett ikke hva jeg skal tro, men er mest forberedt på det verste.

En stripe i bindet hver dag de siste tre uke Ca.
De siste fire dagene har det omtrent ikke vært noe i det hele tatt.

Vet rett og slett ikke hva jeg skal tro, men er mest forberedt på det verste.
Håper det går bra :) Jeg har blødd idag, og er urolig - men har ikke ul før om 17 dager (privat ul).

Hvor mye blør man når man mister? Hvordan vet man?

Hvor mye blør man når man mister? Hvordan vet man?

Jeg aner virkelig ikke. Har ikke vært gravid før, så alt er veldig nytt for meg.
Men tror det er veldig individuelt. Noen får veldig mye smerter i en periode og så kommer det såpass mye blod at man ikke er i tvil.

Håper det går bra :) Jeg har blødd idag, og er urolig - men har ikke ul før om 17 dager (privat ul).

Hvor langt er du på vei da?
Var det mye blod eller bare litt.

Min lege gjentar veldig ofte at mange kvinner har litt blødninger i første trimester uten at man mister.

Hvor langt er du på vei da?
Var det mye blod eller bare litt.

Min lege gjentar veldig ofte at mange kvinner har litt blødninger i første trimester uten at man mister.
Er 5+5, så er veldig tidlig. Og det var rett etter sex at jeg oppdaget blod. Var endel, kom på papiret hver gang jeg tørket meg den timen. Rød/brunt. Men det var ikke blodrødt, og det kom ikke i trusen. Så jeg vet ikke.... vil gjerne vite om det er liv..

Jeg kommer nettopp tilbake fra ul da jeg har blødd en del de siste to dagene - der så jeg ikke bare ett, men TO bankende hjerter! Så det er absolutt håp

Er 5+5, så er veldig tidlig. Og det var rett etter sex at jeg oppdaget blod. Var endel, kom på papiret hver gang jeg tørket meg den timen. Rød/brunt. Men det var ikke blodrødt, og det kom ikke i trusen. Så jeg vet ikke.... vil gjerne vite om det er liv..

Jeg hadde kontaktet legen din for å få litt sjelefred.
Å vente i 17 dager er veldig lenge for å vite om ting er greit. Jeg klarte ikke det.
Men det er vel egentlig ganske vanlig at man blør litt etter sex så tidlig i svangerskapet da. (Ikke noe jeg vil sikkert, men mener jeg har hørt det)

Kanskje høre om du kan ta HCG blodprøve?

Jeg hadde kontaktet legen din for å få litt sjelefred.
Å vente i 17 dager er veldig lenge for å vite om ting er greit. Jeg klarte ikke det.
Men det er vel egentlig ganske vanlig at man blør litt etter sex så tidlig i svangerskapet da. (Ikke noe jeg vil sikkert, men mener jeg har hørt det)

Kanskje høre om du kan ta HCG blodprøve?
Ja skal i morgen å få målt hcg, også pånytt om noen dager.. man trenger visst ikke å gå via legen for å ta blodprøver..

Jeg kommer nettopp tilbake fra ul da jeg har blødd en del de siste to dagene - der så jeg ikke bare ett, men TO bankende hjerter! Så det er absolutt håp

Wow det er både gøy og skremmende!
Gratulerer så utrolig mye

Dere får virkelig spennende tid framfor dere nå

Hvem kontaktet du da? Bare legekontoret?
Uansett veldig bra at de sjekker deg.
Ringte legekontoret og ba om å få målt hcg stigning pga blødning. Dama som tok telefonen sa at jeg skulle melde meg i luken imorgen tidlig..

Høres mest ut som om du blødde pga samleiet. Krysser fingrene for deg <3

Back
Topp