Smerte

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
I går hadde jeg smerte helt til høyre nede i magen, i området innenfor bekkenet.. Var ømt når jeg trykket på området, og litt ubehag i natt da jeg lå på den siden (selv om jeg ikke lå på området som var vondt)
Hva kan det være? Noen som har en teori? Evt noen andre som har opplevd det?

Jeg har også flere ganger opplevd noen litt merkelige smerter de andre svangerskapene mine. Hvis det går over, og er en sjans for at det er muskulært så er det ikke farlig. Jeg pleier å se an litt om det gir seg. Men hvis det fortsetter å være like vondt eller du blir bekymra så er det nok lurt å høre med legen.

Kan det være ligamentsmerter? Høres litt sånn ut på plasseringen..

Kan det være ligamentsmerter? Høres litt sånn ut på plasseringen..
Nei... De kjennes annerledes ut.. Disse smertene, som forøvrig er tilbake, kommer mere når jeg trykker på den plassen.. Og innimellom når jeg gjør en bevegelse så det blir press der :( Og så er det lite bevegelser fra den lille, så og si ikke kjent annet enn et par svake dult.. Mot masse aktivitet i helga :(

Men har OUL i morgen.. Så tenker det ikke er vits i å kontakte lege....

Jeg har også flere ganger opplevd noen litt merkelige smerter de andre svangerskapene mine. Hvis det går over, og er en sjans for at det er muskulært så er det ikke farlig. Jeg pleier å se an litt om det gir seg. Men hvis det fortsetter å være like vondt eller du blir bekymra så er det nok lurt å høre med legen.

Håper det er muskulært da...men kjennes ikke slik ut :(

Er forøvrig akkurat i overgangen mage/hårene der nede...

Nei... De kjennes annerledes ut.. Disse smertene, som forøvrig er tilbake, kommer mere når jeg trykker på den plassen.. Og innimellom når jeg gjør en bevegelse så det blir press der :( Og så er det lite bevegelser fra den lille, så og si ikke kjent annet enn et par svake dult.. Mot masse aktivitet i helga :(

Men har OUL i morgen.. Så tenker det ikke er vits i å kontakte lege....
I uke 19 er det vel ingen grunn til bekymring å ikke kjenne liv hver dag? Den lille har jo masse tumleplass, så det er jo egentlig litt tilfeldig om man kjenner noe i det hele tatt.

Dumpe smerter over symfysen.. høres nesten litt ut som bekkenløsning.

Krysser fingrene for at dette bare er en av de helt vanlige, men irriterende plagene man har som gravid. Lykke til i morgen!

Back
Topp