Smerte i hjerte

Nøtta

Elsker forumet
Noen andre som har smerter i hjerte innemellom? Jeg kjenner smerter i hjerte som gjør at jeg ikke kan puste helt med magen. Går som regel over etter et par minutter, men lurer veldig på hva dette er? Noen som har noe tilsvarende? Spesielt når jeg går trapper og i økende grad, men kjenner ingenting når jeg trener.

Anyone?

kan fint være noe muskulært og ikke ha noe direkte med hjertet å gjøre :)

Hvis det vedvarer, ikke vær redd for å snakke med en lege om det.

Ja, har vært inn på tanken at det kan være noen annet enn selve hjerte. Men at jeg fort tenker på hjerte i og med at det er omtrent der... Ja, får se det litt an..
takk for svar:)

Jeg var plaget med det da jeg var yngre. Var aldri til legen, men mamma sa at det var musklene rundt hjertet, og ikke selve hjertet det var vondt i. Husker jeg ble veldig redd de første gangene, men så lærte jeg å slappe av, og puste litt og litt (hvis du skjønner), til det gikk over.

ORIGINAL: FrittFram

MYE stress setter seg i brystmuskulatur. (Som kan få en til å tro at det stammer fra hjertet
Høye skuldre - eller fremovertrukne skuldre kan gi press på brystkassa og vanskeliggjøre ordentlig dype magadrag.

også tenkt på som en veldig sannsynlig forklaring. synes det er litt merkelig at det ofte forkommer i trapper, men får følge litt nøyere med. Takk for svar:)

Ja, har det ofte, senest i går kveld, kan vare i mange timer når det først setter igang..
Men har det på to måter, den ene er luftlommer i lungene så det river/stikker når jeg puster, og det andre tror jeg er muskel ol i hjerteområdet.. har hatt det i mange år...

ORIGINAL: Lois Lane

Jeg var plaget med det da jeg var yngre. Var aldri til legen, men mamma sa at det var musklene rundt hjertet, og ikke selve hjertet det var vondt i. Husker jeg ble veldig redd de første gangene, men så lærte jeg å slappe av, og puste litt og litt (hvis du skjønner), til det gikk over.

Takk for svar:) Ble litt roligere av alle deres svar!:)

Jeg har noe som ligner, høres ihv veldig likt ut. Kaller mine smerter for knivstikk i hjertet jeg da.. men aner ikke hva det er..men kommer ofte når jeg stresser. Hjelper som Lois Lane sa å puste litt etter litt.. 

Brors fikk forklart av legen at hvis man kan peke på hvor smerten er, så er det sjeldent hjerte som er problemet.....

Back
Topp