smerstestillende

cazy

Elsker forumet
er det noen her som har tenkt på om de skal ha smertestillende og hvilke smertestillende dere i så fall skal ha?

Det skal ikke jeg ha heller...
har bestemt meg for at jeg vil prøve badekar og lystgass..
Har lest så mye om de andre..fæle bivirkninger.

Jeg vil ikke ha noe jeg.
Hadde ikke noe med førstemannen heller.
Men det var jo fordi jeg hadde en relativ enkel fødsel.
Men skulle denne fødselen bli annerledes så kaaaaaanskje jeg ombestemmer meg...
Men tror ikke det siden jeg er livredd sprøyter. Den tingen man får på hånden når man føder var verre
for meg enn hele fødselen..[&:][&:]

her tilbyr de bare petedhin som bedøvelse, og jeg har ikke så fryktelig lyst å prøve den. Noen har fortalt meg at de blei fryktelig kvalme av den.. Siste fødsel var IKKE enkel, men jeg hadde kun lystgass... Lovte meg selv at jeg ALDRI skulle føde naturlig igjen, men tror jeg har glemt litt [8D]

vist alt går etter planen, blir jeg å føde her jeg bor...
å her har de ikke noe form for smertelindring....

hadde ikke noe sist, så planen var å klare det uten nå å...
som JM sier, så kommer det til å gå fort,siden
første fødsel "bare"varte i 8timer & 45min...,å siden det er så kort tid siden...så vi krysser fingrene for det[:D]

men som sagt, vist alt går bra.... skulle det skje noe i forbindelse med fødselen, blir jeg sendt med ambu.til sykehuset 2t unna eller med fly til tromsø...Noe som vi ikke håper på....

Klarte meg greit med lystgass første gang,
og lystgass og badekar andre gang
(selv om jeg husker jeg sa til gubben, at neste gang ville jeg ha epidural....)
Men det var heeeeelt på slutten av fødselen...[:D]

Håper å få komme på fødeloftet i Stavanger denne gangen,
der får man ikke så mye smertestillende men badekar,
og jeg har tenkt å prøve akupunktur.[:D]

Hadde vært supert om jeg hadde rukket fødeloftet og klarer meg med badekar og akupunktur.

Pethidin hadde jeg da Milli ble født og det er helt grusomt. Heldigvis ikke noe man vanligvis får tilbud om på SUS uansett da.

Jeg fikk pethedin forrige gang fordi jeg ble satt på drypp. Det skal jeg ikke ha igjen!Sønnen min klarte ikke å konsentrere seg om å spise på 2-3 dager og da ble hele ammingen ødelagt. Jeg har veldig lyst til å prøve akupunktur denne gangen. Har ikke så lyst på epidural ,men det kan hende jeg ombestemmer når det kommer til stykke[;)]

Nei det har jeg ikke tenkt på[:D], og det kommer jeg sikkert ikke til å tenke på heller[:D]. Tenker ikke på selve fødselen i det hele tatt. Jeg tar det som det kommer. Det gjorde jeg første gang også. Det er nok min måte å komme meg gjennom det uten å grue meg til fødselen. Men det er jo bra  tenke litt påforhånd ja.

bra det er noen som ikke gruer seg...
gruer meg skikkelig jeg..

Får meg ikke til å gjøre det, heller ikke første gangen med gutten min, er vel litt rar sånn[:D]. Synes det er herlig å ikke tenke på det. Men fårstår jo selvsagt dem så gruer seg kjempe mye og tenker mye på det. Det går nok bra skal  du se[:D].

Det skal bli så koselig å se bilder av de små bebisene som blir født her på juli forumet.[:D] Vi er jo blitt en kjempe stor gjeng[:D]

jeg tror jeg skal se ann på situasjonen jeg, litt vanskelig å si hvor vondt jeg kommer til å få det så tidlig...

[:D] 

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg vil ikke ha noe jeg.
Hadde ikke noe med førstemannen heller.
Men det var jo fordi jeg hadde en relativ enkel fødsel.
Men skulle denne fødselen bli annerledes så kaaaaaanskje jeg ombestemmer meg...
Men tror ikke det siden jeg er livredd sprøyter. Den tingen man får på hånden når man føder var verre
for meg enn hele fødselen..[&:][&:]

ENI MED DEG!!!! blodprøver og sprøyter virker verre enn fødselen! hehe

De har ikke lystgas på AHUS[&o], men de har massasje bad, så jeg får prøve det. Vil helst ikke ha noe smertestillende, men det er sikkert bare noe jeg sier fordi jeg ikke vet hvor vondt det er å føde. Desuten så hater jeg sprøyter, og veneflon er det verste som finnes i mine øyne. Epidural skal jo i ryggen, au aua au. Men som sagt vi får se hva jeg sier når riene kommer[:D].

Jeg fikk petedin med hun første, og jeg kastet opp som bare det. Ikke å anbefale. Det jeg vil anbefale å prøve for de som kan er akupunktur og ett varmt bad/dusj! Med Stine hadde jeg ikke noe smertestillende og selv om riene hugg i kroppen som besatt halve fødselsen overlevde jeg det. En varm dusj gjorde underverk. Jeg satt i dusjen LEEEEEEENGE!!!! Hadde noen kommet å sagt jeg måtte slutte hadde jeg tatt dusjhodet og deljet løs på de.

Jeg har i grunn ikke tenkt så mye på det, men må vel bare se det an når en ligger der og presser.....[:)]

ERA: ingen av de jeg kjenner har sagt at epidural er vondt å sette altså! så tror ikke man skal være så redd for akkurat det[:)]
og man kan ikke planlegge så masse, nei, men er lurt likevel å ha tatt litt stilling til det , sa jordmor til meg. så man vet hva som finnes og sånn. ikke alle er så klare under fødselen!

Jeg har brukt bare lystgass til alle mine fire fødte, og det blir ikke noe annerledes nå, det er jo ikke smertestillende akkurat, det gjør jo bare at man takler riene , for det er jo like vondt, men man har jo liksom noe å forholde seg til og ta, jeg synes det er helt fantastisk å ha den i hånda når jeg har vondt, den er min liksom.......[:-]

Back
Topp