Smartpack - Erfaringer?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Dattra mi begynner i barnehage neste uke, også kom jeg over denne smarte sekken. Jeg er veldig glad i system og liker å ha orden i ting, så tenkte at denne Smartpack var genial. Vurderer sterkt å bestille den, men vil gjerne høre deres erfaringer med den.

Noen som har Smartpack i barnehage? Fornøyd? Misfornøyd?
c28b7f3ec0ce45a3eb20a333614b7e24.jpg

Jeg har ikke prøvd, men den virket genial, Og gubben min hadde elsket den :happy119

Den så jo fin ut den.

Men de fleste bhg har skap eller skuffer til skiftetøy, og hvis barnet er så lite at det bruker bleier flytter iallefall vi alt av skiftetøy inn i trådskuffene på badet. Var mye lettere å ha det der enn ute i garderoben.

Jeg ville ha ventet med å bestille til du så hva slags system bhg har, og så følge det. Mye lettere når alle føler det samme i bhg for de ansatte, så de slipper å fly hit og dit å finne klær [emoji6]

Jeg bestilte den nå, da storebror byttet avd., og det er fryktelig dårlig hylleplass på den nye avdelingen (og da mener jeg fryktelig). Vi tok den med i bhg. for 2 dager siden faktisk ☺️, helt genial. Mål opp garderobeløsning før du evt. bestiller, så du vet at den får plass. :)

Her gjorde både flere ansatte og foreldre store øyne når de så hvor bra det ble, blir nok flere sånne her nå. ☺️

Dattra mi begynner i barnehage neste uke, også kom jeg over denne smarte sekken. Jeg er veldig glad i system og liker å ha orden i ting, så tenkte at denne Smartpack var genial. Vurderer sterkt å bestille den, men vil gjerne høre deres erfaringer med den.

Noen som har Smartpack i barnehage? Fornøyd? Misfornøyd?
c28b7f3ec0ce45a3eb20a333614b7e24.jpg
Så den forelsket meg i den:) men skal se hvordan det er barnehagen.

For slik jeg forsto det da jeg var på besøk. Har de to klesstasjoner (tre for de som har bleieskift) en ute klær seksjon, en for inneklær seksjon og bleieskift seksjon pr barn.

Men sekken ser genial ut på bilreiser ferier og når barnehagen/sfo/skolen skal på turer så vurderer å kjøpe en stor til meg selv og en liten til de små.

Genial på flyturer også da den skal være kompakt og lett:p

Hva med når barnet skal sitte på plassen i garderiben? Da må jo den flyttes hver gang, tungvindt i grunn

Så den forelsket meg i den:) men skal se hvordan det er barnehagen.

For slik jeg forsto det da jeg var på besøk. Har de to klesstasjoner (tre for de som har bleieskift) en ute klær seksjon, en for inneklær seksjon og bleieskift seksjon pr barn.

Men sekken ser genial ut på bilreiser ferier og når barnehagen/sfo/skolen skal på turer så vurderer å kjøpe en stor til meg selv og en liten til de små.

Genial på flyturer også da den skal være kompakt og lett:p

Vet at de har egne knagger til uteklær også har de plassen sin i garderoben/gangen, der vet jeg det kun er en hylle og en knagg, og når vi var å besøkte barnehagen så virka det som at det var der de la skifteklær også, altså i hyllen over knaggen. Så jeg har egentlig bestemt meg for at denne skal hun ha barnehagen for jeg tenker at det er lettere for de ansatte å finne klær hvis det er et system, i tillegg vet jeg også hvor klærne er sånn at det blir vanskeligere å miste noe selvom det er merket.

Men ja, den er genial til å med på reise også [emoji6]

Jeg bestilte den nå, da storebror byttet avd., og det er fryktelig dårlig hylleplass på den nye avdelingen (og da mener jeg fryktelig). Vi tok den med i bhg. for 2 dager siden faktisk [emoji5], helt genial. Mål opp garderobeløsning før du evt. bestiller, så du vet at den får plass. :)

Her gjorde både flere ansatte og foreldre store øyne når de så hvor bra det ble, blir nok flere sånne her nå. [emoji5]

Så bra! Jeg har allerede bestemt meg at vi skal bestille den. Skal ikke bestille den før i neste uke etter at hun har begynt i bhg, så skal måle da. Men etter som jeg kan huske så virket ut som det var stor og god plass i garderobeløsningen, men skal så klart måle for å være helt sikker [emoji4]

Den så jo fin ut den.

Men de fleste bhg har skap eller skuffer til skiftetøy, og hvis barnet er så lite at det bruker bleier flytter iallefall vi alt av skiftetøy inn i trådskuffene på badet. Var mye lettere å ha det der enn ute i garderoben.

Jeg ville ha ventet med å bestille til du så hva slags system bhg har, og så følge det. Mye lettere når alle føler det samme i bhg for de ansatte, så de slipper å fly hit og dit å finne klær [emoji6]

For meg høres det bare rotete ut, så håper ikke det er sånn i den barnehagen hun skal begynne i.

Vet at de har egne knagger til uteklær også har de plassen sin i garderoben/gangen, der vet jeg det kun er en hylle og en knagg, og når vi var å besøkte barnehagen så virka det som at det var der de la skifteklær også, altså i hyllen over knaggen. Så jeg har egentlig bestemt meg for at denne skal hun ha barnehagen for jeg tenker at det er lettere for de ansatte å finne klær hvis det er et system, i tillegg vet jeg også hvor klærne er sånn at det blir vanskeligere å miste noe selvom det er merket.

Men ja, den er genial til å med på reise også [emoji6]
Ja jeg har ikke peiling derfor venter jeg litt [emoji14] så de hadde vær sin tørkeplass til sko og sitteplass med knagg og hyller både for inne og uteklærne. Men glemte å sjekke hvordan det så ut på bleieskift plassen. ( jeg er helt grønn med dette med barnehage)

Men venter å ser. Tenker jeg ender opp å kjøpe den for tror pappa vil elske å ha en slik sekk på fiske turene [emoji14]

Den henges på knaggen så den "flytter" seg selv mot veggen når du setter barnet der.
Nja, det er ikke helt sånn... Er sekken tung, så blir små barn iallefall ikke sterke nok i kroppen til å holde den bakover. Og er det trangt i garderoben sånn at barna må sitte tett sammen er det ikke så mye plass å gå på for barna som skal sitte der

For meg høres det bare rotete ut, så håper ikke det er sånn i den barnehagen hun skal begynne i.
Hva er det som er rotete med å ha alt av skiftetøy på badet ved stelleplassen??? Sammen med bleier og alt.
Da har vi alt på samme plass, og er det en gang det er bæsj oppover ryggen slipper vi å måtte ta barnet ned igjen fra stellebordet og så ut i gangen før vi får kledd på.

En bhg er sjelden bygd som et vanlig hus [emoji6]

Tilogmed nye bhg er dårlig gjennomtenkt og lite praktiske med tanke på garderobe.. Er det et eksempel på her i byen...

Jeg synes det er veldig lurt som du sier, å vente til lillesnupp har begynt i bhg. Da ser du raskt behovet, og om det er plass til det. :)
På avd. til lillebror (småbarn) har de både grov -og fingarderobe. Ikke all verden av plass i fingarderoben, siden jeg er en av de "slitsomme" mødrene som skal ha halve huset + litt til i bhg., sånn i tilfelle, men det er nok plass til å ha orden om man bare organiserer på en god måte. Her passer det dårlig med en Smartpack, siden den blir hengende i veien for både ansatte, små barnekropper som skal sitte, og kanskje også for plassen til sidemannen. Dette er noe man må ta høyde for. Jeg har stålkontroll på klærne allikevel, ved å ha en oversikt på tlf. med absolutt alt av klær og ting jeg har i bhg, til en hver tid. Jeg går også igjennom alt, bretter og rydder HVER eneste dag. ☺️ Jeg er nok kjent som "hun derre"... haha

Men, i garderoben hos storebror har de båser, her puttes sekken inn i båsen, og er ikke til hinder for noe eller noen, da er den helt genial. Alle, inkludert de ansatte klager over hvor dårlig plass de litt større barna har til tingene sine, så jeg er overlykkelig over at dette fungerte så fint her. :)

Og du, lykke til med bhg. start, min lille tass begynte denne uken, og elsker bhg. allerede. ❤️

Last edited:
Jeg jobber i barnehage og tror det er mer praktisk å putte klær i hyller og kurver enn i den der. Dennhar myke "hyller" og ser ustabil ut. Ser for meg at flere plagg ryr ut når man skal ta ut en og så må man legge på plass. Og for å være helt ærlig så bretter jeg ikke alltid klærne pent tilbake om jeg har det travelt.

Jeg legger ting ryddig og oversiktlig på plassen til barna mine i barnehagen. Går bare igjennom hver dag ved levering/henting så det holdes orden.

Vi har ikke all verdens plass til ekstra klær, men nå har vi ikke med hele klesskapet i bhg heller. Holder mer enn nok med den kurven han har, lite skap og knagger til uteklærne. Når han brukte bleier, så lå de på egen hylle på stellerommet, sammen med kremer, salver, etc.

Btw så holder det jo med et par skift "vanlig tøy" som body, strømpebukse, shorts ol. Kanskje tre.

Ellers er det ulltøy, votter, halser, luer, solhatt, utedress osv. Noen ting får vel ikke plass i den greia. Og andre ting er upraktisk å ha i den.

Har den på skolen til storesøster og den er helt genial :)
Lett å ha oversikt å se hva som det mangler av eller noe.

Har den også med på turer i bilen. Har den mellom bilstolene med snacks, drikke, leker osv.

Back
Topp