Smalt bekken i familien

EnsligStork

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Før jeg ble gravid var jeg hos gynekolog på Volvat for å ta alle prøver som skulle til slik at jeg kunne reise til klinikk i Danmark.
Vet vi i familien har smalt/trangt bekken og spurte om det kunne være lurt å måle før jeg ble gravid.
Fikk til svar at jeg skulle slutte å stresse og heller bli gravid først....
Hvordan måler de bekken? Trodde dette ble gjort med røntgen?
Noen som vet eller har erfaring?
 
Har samme greia i min familie. Snakket med jordmor om det, og hun sa at man ikke vet så mye om det før mot slutten av svangerskapet fordi ting tøyes og utvides hele tiden. Hun sa også at det ikke trenger å bety at jeg har smalt bekken. Aner ikke hvordan de måler det da eller om det går an i det hele tatt...
 
Tror også de undersøker det når det nærmer seg, om man tror det er behov. Jeg er ryggoperert og det var usikkert hvordan det påvirket vaginal fødsel første gang, men jeg var nok godt over 30 uker før de brukte tid på å finne ut av det :)
 
Jeg var veldig redd for for smalt bekken med nr 1, siden jeg er ganske lita. Men når jeg tok det opp med jordmor sa hun at det er ekstreemt sjeldent at noen er for smal i bekkenet til å føde, og at det som regel kun måles om babyen ligger i seteleie før fødsel.
 
Vi har samme i min familie, jeg fikk beskjed om at de ikke sjekker det med mindre ungen ligger i seteleie. Nr 1 låg ikke i seteleie og de sjekka ikke, det gikk fint. Nr 2 låg i sete, de rakk ikke å sjekke (selv om jeg masa veldig på slutten) før riene begynte i uke 37. Da ble det «hasterøngten» og det var ikke mulig med vanlig fødsel. Så endte med hastesnitt.
 
Back
Topp